Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 5 marca 2018

Wirtualny spacer po literackim Dublinie - konspekt lekcji


Scenariusz zajęć z języka polskiego

Temat: Wirtualny spacer po literackim Dublinie
Motto: in Dublin you can’t throw a stick without hitting a poet

Cel główny:
uczeń zapoznaje się z literackim Dublinem

Cele operacyjne:
Uczeń potrafi:
 wymienić walory turystyczne literackiego Dublina
 obsługiwać serwis internetowy Mapy Google
 wyszukiwać informacje w serwisach internetowych

Metody pracy:
● pogadanka
● dyskusja
● ćwiczenie praktyczne

Formy pracy:
● indywidualna jednolita i zróżnicowana
● zbiorowa jednolita i zróżnicowana
● grupowa

Środki dydaktyczne:
● komputery podłączone do Internetu
 pisemne zadania dla każdego ucznia z podziałem na grupy
Czas trwania zajęć: 2 x 45 minut

Przebieg zajęć
I. Rozmowa wstępna dotycząca Irlandii – usytuowanie geograficzne, wskazanie na mapie, skojarzenia uczniów.
II. Podanie tematu lekcji i określenie jej celów.
III. Realizacja tematu:
1.Polecenie dla uczniów wyświetlone na tablicy medialnej:
Włącz tablet i wpisz adres Google Earth. Uruchom aplikację. W lewym górnym rogu znajduje się wyszukiwarka, wpisz w niej Dublin i kliknij w lupę. Widok mapy przesunie się nad Dublin. Teraz możesz rozpocząć podróż po Dublinie – dwoma palcami możesz przybliżać i okręcać mapę. Zobacz, jak blisko można przybliżyć budynki i jak działa oglądanie ich pod różnym kątem.
Oczywiście aplikacja Google Earth może zostać wykorzystana na wiele innych sposobów. W menu znajdziesz inne opcje modyfikujące widok map i dodające kolejne warstwy z informacjami takimi jak nazwy ulic, informacje z Wikipedii, które są dołączone do istotnych elementów mapy, a także zdjęcia – które są dodawane przez osoby będące fizycznie w danym miejscu.
2. Podział na 2-3-osobowe grupy i wyświetlenie poleceń dla każdej z nich na tablicy:
Odnajdź wskazane miejsca, przygotuj najciekawsze wiadomości o nim do przedstawienia na forum klasy. A. Muzeum Pisarzy Dublińskich/ Dublin Writers Museum/ B. Centrum Jamesa Joyce’a/James Joyce Centre C. Muzeum Joyce’a w Martello Tower/ James Joyce Museum w Mortello Tower/ D. Miejsce urodzenia George’a Bernarda Shaw/ The Shaw Birthplace E. Biblioteka Marsha/Marsh’s Library F. Trinity College Library G. Most Samuela Becketta, Sean O’Casey, Jamesa Joyce’a
H. Miejsca związane z: Jonathanem Swiftem, W.B. Yeatsem, Oscarem Wildem, Patrickiem Kavanagh.
3. Prezentacja przygotowanych wiadomości na forum klasy ze wskazaniem na mapie Google miejsca oraz pokazaniem fotografii (ok. 5 min.).
IV. Podsumowanie zajęć – wyświetlenie mapy literackiego Dublina:
np. załącznik 1.
V. Praca domowa: Byłam w … – kartka z pamiętnika. Napisz o wybranym miejscu w Dublinie.


Pomocna strona: https://zyciewirlandii.com/2012/01/20/literacki-dublin/

Załącznik 1
http://static.lovetotravel.pl/galery/13690_dublin_mapa.jpg

Opracowała:  Wiesława Wójcik

Koordynator placówki: Kamil Bałys

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz