Temat tygodnia: Chcę
być aktorem.
Grupa: Krasnale
Wiek dzieci: 4 lata
Liczba dzieci biorących
udział: 20
Nauczyciel prowadzący:
Marta Śliwa
Cele ogólne :
- Rozbudzanie aktywności poznawczej dzieci ;
- Umożliwienie zrozumienia związków przyczynowo-skutkowych;
- Tworzenie warunków do rozwijania wyobraźni ;
-Wzbudzanie zainteresowania językiem angielskim.
-Poznanie nowych słówek w języku angielskim
Cele szczegółowe :
Dziecko :
- potrafi rozwiązać zagadkę, poznaje jej rozwiązanie w języku angielskim
- potrafi wysłuchać w skupieniu przedstawiany utwór , rozumie jego treść;
- rozumie przyczynę powstawania cienia;
- wiąże obecność cienia ze źródłem światła;
- rozpoznaje cienie i kojarzy je z odpowiednimi przedmiotami ;
Cele szczegółowe :
Dziecko :
- potrafi rozwiązać zagadkę, poznaje jej rozwiązanie w języku angielskim
- potrafi wysłuchać w skupieniu przedstawiany utwór , rozumie jego treść;
- rozumie przyczynę powstawania cienia;
- wiąże obecność cienia ze źródłem światła;
- rozpoznaje cienie i kojarzy je z odpowiednimi przedmiotami ;
-nazywa przedstawine cienie używając angielskich słówek
- uczestniczy w zabawach ruchowych i przestrzega zasad bezpieczeństwa;
Środki dydaktyczne :
utwór T. Fiutowskiej ”Przedwiośnie w lesie”, rzutnik światła, parawan , sylwety z utworu , papier , szkło, torebka foliowa , plastik , metal, karta pracy, odgłosy lasu CD
Formy pracy :
zbiorowa, zespołowa, indywidualna
Metody pracy :
Czynne : aktywność własna dziecka , inscenizacja
Słowne : odczytanie utworu , zagadka , rozmowa
Oglądowe :prezentacja , obserwacja ,pokaz
- uczestniczy w zabawach ruchowych i przestrzega zasad bezpieczeństwa;
Środki dydaktyczne :
utwór T. Fiutowskiej ”Przedwiośnie w lesie”, rzutnik światła, parawan , sylwety z utworu , papier , szkło, torebka foliowa , plastik , metal, karta pracy, odgłosy lasu CD
Formy pracy :
zbiorowa, zespołowa, indywidualna
Metody pracy :
Czynne : aktywność własna dziecka , inscenizacja
Słowne : odczytanie utworu , zagadka , rozmowa
Oglądowe :prezentacja , obserwacja ,pokaz
Przebieg zajęć:
1. Nauczycielka stwierdza ,że będziemy dzisiaj mówić o czymś , co schowało się w zagadce :
Chodzi za nami , gdy lampa świeci .
Nie lubi mroku ani nocy .
Pojawia się za nami w słoneczny dzień .
Już wiecie ? To przecież jest …
Cień- shadow
1. Nauczycielka stwierdza ,że będziemy dzisiaj mówić o czymś , co schowało się w zagadce :
Chodzi za nami , gdy lampa świeci .
Nie lubi mroku ani nocy .
Pojawia się za nami w słoneczny dzień .
Już wiecie ? To przecież jest …
Cień- shadow
Dzieci poznają nowe słowo, powtarzają
je, poprawnie je wymawiają.
2. Skąd bierze się cień ?
Dzieci opowiadają kiedy można zobaczyć cień – słoneczny dzień , gdy świeci lampa
Próbują robić cień na przygotowanym ekranie .
W którym miejscu trzeba stanąć , aby na ekranie powstał cień ?
Próba badawcza
Co się stanie , jak jedno z was stanie tak , aby między nim a źródłem światła znajdował się ekran ? Może cień będzie lepszy ?
Po kilku próbach dzieci zauważyły, że cień się nie pojawił . Dlaczego?
Ponieważ na dziecko nie pada światło lampy .
Co się stanie z cieniem jak zgaśnie lampa ? Cień znika .
3. Segregowanie przedmiotów , ze względu na intensywność rzucania cienia .
Sprawdźmy , czy przedmioty zgromadzone w koszyku rzucają cień ? Jaki on jest ?
Posegregujmy je w zależności jaki dają cień .
plastik , metal , drewno , szkło , torebka foliowa , papier
2. Skąd bierze się cień ?
Dzieci opowiadają kiedy można zobaczyć cień – słoneczny dzień , gdy świeci lampa
Próbują robić cień na przygotowanym ekranie .
W którym miejscu trzeba stanąć , aby na ekranie powstał cień ?
Próba badawcza
Co się stanie , jak jedno z was stanie tak , aby między nim a źródłem światła znajdował się ekran ? Może cień będzie lepszy ?
Po kilku próbach dzieci zauważyły, że cień się nie pojawił . Dlaczego?
Ponieważ na dziecko nie pada światło lampy .
Co się stanie z cieniem jak zgaśnie lampa ? Cień znika .
3. Segregowanie przedmiotów , ze względu na intensywność rzucania cienia .
Sprawdźmy , czy przedmioty zgromadzone w koszyku rzucają cień ? Jaki on jest ?
Posegregujmy je w zależności jaki dają cień .
plastik , metal , drewno , szkło , torebka foliowa , papier
Nazywanie przedmiotów w języku
angielskim, zwrócenie uwagi na poprawną wymowę słówek.
Wspólne wyciąganie wniosków :
Przedmioty przeźroczyste rzucają słaby cień .
Przedmioty nieprzeźroczyste rzucają mocny cień .
Nauczyciel wyjaśnia , że promienie świetlne przechodzą przez przedmioty przeźroczyste , natomiast nieprzeźroczyste zatrzymują światło i w ten sposób powstaje cień .
4. Teatrzyk cieni- „Przedwiośnie w lesie”.
Wspólne wyciąganie wniosków :
Przedmioty przeźroczyste rzucają słaby cień .
Przedmioty nieprzeźroczyste rzucają mocny cień .
Nauczyciel wyjaśnia , że promienie świetlne przechodzą przez przedmioty przeźroczyste , natomiast nieprzeźroczyste zatrzymują światło i w ten sposób powstaje cień .
4. Teatrzyk cieni- „Przedwiośnie w lesie”.
5. Rozmowa na temat
przedstawienia:
-rozpoznawanie postaci
występujących w przedstawieni
-wymiana nazw zwierząt
w języku angieskim
-co to jest
przedwiośnie
-przypomnienie sobie nazw pór roku,
również w języku angielskim
6. Zabawa ruchowa : „Cień” – nauczyciel wybiera jedno dziecko , które jest cieniem .
Dzieci truchtają w kole , na sygnał „cień” pokazuje ruch lub pozę , a pozostali naśladują .
8. Praca indywidualna- karta pracy :
Dziecko odnajduje pasujący cień danego przedmiotu, otacza go pętlą. Koloruje obrazki.
6. Zabawa ruchowa : „Cień” – nauczyciel wybiera jedno dziecko , które jest cieniem .
Dzieci truchtają w kole , na sygnał „cień” pokazuje ruch lub pozę , a pozostali naśladują .
8. Praca indywidualna- karta pracy :
Dziecko odnajduje pasujący cień danego przedmiotu, otacza go pętlą. Koloruje obrazki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz