Łączna liczba wyświetleń

środa, 14 marca 2018

KONSPEKT LEKCJI PRZYRODY W KLASIE 6


KONSPEKT LEKCJI PRZYRODY W KLASIE  6 – Szkoła Podstawowa nr 5 w Wadowicach 
1.Temat lekcji: „RÓŻNORODNOŚĆ W ŚWIECIE SSAKÓW”
3.Cel ogólny:  Zależność   budowy ssaków od  środowiska.
4.Cele operacyjne:
 UCZEŃ:
A)
- zna nazwy różnych gatunków ssaków,
- wymienia przystosowania ssaków do różnych środowisk życia,
- wymienia wspólne cechy ssaków,
B)
- potrafi wymienić ssaki żyjące w określonym środowisku i w różnych strefach klimatycznych,
- opisuje środowisko i tryb życia ulubionego ssaka,
- potrafi czytać ze zrozumieniem,
- umie przekazać przeczytane  w czasopiśmie informacje,
C)
- wykazuje różnorodność a jednocześnie podobieństwa w budowie ssaków,
- uczy się wybrać z tekstu najważniejsze informacje.

5.Metody: praca z wykorzystaniem czasopisma „Odkrywca”, burza mózgów, zabawa ćwicząca pamięć, (pomysł podpatrzony w szkole języka angielskiego w Edynburgu).

6.Środki dydaktyczne: czasopisma „Odkrywca”, tablice dydaktyczne: gatunki ssaków,
                                       tablica interaktywna z dostępem do internetu
7.Przebieg lekcji:

FAZA PRZYGOTOWAWCZA:
Przywitanie, sprawdzenie obecności, odpytanie, ocena zadania domowego, nawiązanie do nowej lekcji (jakie znasz ssaki, co o nich wiesz, mój ulubiony ssak itp.)

FAZA REALIZACYJNA:
 - podział uczniów na cztery grupy,
- rozdanie czasopism „Odkrywca” ( 2 różne numery – każdy zawiera inne artykuły),
- wyjaśnienie zadania:
·          każdy z osobna czyta w języku polskim i angielskim  dany artykuł (są dwa różne) opisujący 
               konkretny gatunek ssaka i stara się zapamiętać jak najwięcej szczegółów,
·         następnie wspólnie z kolegami z grupy powtarzanie zdobytych  informacji (zwykle dla każdego co innego jest ważne lub ciekawe i dlatego uczniowie zapamiętują różne fragmenty artykułu),
·         przekazanie  zdobytej wiedzy kolegom z drugiej grupy,
·         ten uczeń, który najwięcej  ciekawych informacji zdołał przekazać (nie zaglądając do czasopisma)  otrzymuje ocenę bardzo dobrą,
·         uczniowie z drugiej grupy, którzy wysłuchali nowych wiadomości od grupy pierwszej powtarzają je (ten  kto zapamiętał najwięcej otrzymuje ocenę bardzo dobrą),
·         w  kolejnej fazie następuje wymiana zadań (I grupa słucha, a II zapamiętuje),
-  następny etap to również konkurs, który  polega na podaniu przez grupy jak największej liczby   słówek w języku angielskim (i ich polskich  odnośników), które wystąpiły  w czytanych wcześniej   artykułach .
FAZA PODSUMOWUJĄCA:
Nauczyciel wspólnie z uczniami podsumowuje zadania wykonane przez uczniów oraz podlicza punkty poszczególnych grup. Uczniowie tej grupy, która w określonym czasie zapamiętała więcej angielskich słów otrzymuje plusy.
Uczniowie, którym spodobało się czasopismo mogą pożyczyć wybrany numer do domu, a zdobytą wiedzę wykorzystać na kolejnych lekcjach (niekoniecznie przyrody!).

                    Opracowała – Beata Studnicka SP5 Wadowice

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz