PRZEDMIOT:
język angielski
PROWADZĄCY:
Paweł Supron – nauczyciel języka angielskiego
Iwona Urbaś – pedagog specjalny
KLASA:
II gimnazjum
CZAS:
45 minut
TERMIN
PRZEPROWADZENIA ZAJĘĆ: 06.03.2018 r.
TEMAT: “Media on the
move” - Czytanie tekstu o zmieniającym sie świecie mediów.
CEL
GŁÓWNY:
- doskonalenie umiejętności czytania i
rozumienia tekstów w języku angielskim.
CELE
OPERACYJNE:
uczeń
potrafi:
-
przetłumaczyć słowa związane z mass mediami,
- zagrać w memory z angielskimi pojęciami,
-wysłuchać ze zrozumieniem artykułu,
- wybrać najbardziej odpowiedni tytuł do artykułu,
- przetłumaczyć artykuł,
- dopasować słowa do ich definicji.
METODY
PRACY: pogadanka,
praktycznych ćwiczeń, aktywizująca,
FORMY
PRACY: indywidualna,
grupowa.
ŚRODKI
DYDAKTYCZNE: podręcznik New
Voices, tablica multimedialna, karty z pojęciami angielskimi dla ucznia/ów
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, gra memory.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Przywitanie
uczniów. Sprawdzenie obecności.
2. Sprawdzenie
znajomości słownictwa związanego ze środkami masowego przekazu. Uczniowie ze
specjalnymi potrzebami edukacyjnymi korzystają z przygotowanego słowniczka
(tekturowych karteczek z pojęciem w j. angielskim i tłumaczeniem polskim w
większym formacie, zapisane czcionką bezszeryfową).
3. Utrwalenie
słownictwa – gra w memory. Uczniowie w parach lub trójkach otrzymują kartoniki
do gry, na których znajdują się angielskie określenia związane z mass mediami
i ich polskie odpowiedniki. Kartoniki
układają tak, aby napisy były niewidoczne. Zadaniem uczniów jest odkrycie pary:
słowa angielskiego i polskiego tłumaczenia. Wygrywa ten, który zdobędzie
najwięcej par. Pedagog specjalny naprowadza uczniów ze specjalnymi potrzebami
edukacyjnymi na właściwe rozwiązania.
4.
Zapisanie tematu nowej lekcji: “Media on the move”
5. Słuchanie tekstu
artykułu.
6. Próba dopasowania
tytułu artykułu spośród trzech podanych.
7. Co oznacza
tytuł: Media on the move?
8. Sprawdzenie
rozumienia treści artykułu:
Nauczyciel czyta
zdanie, wskazany przez nauczyciela uczeń tłumaczy. Następnie ten uczeń
odczytuje inne, wybrane przez siebie zdanie i sam wyznacza kolegę do
przetłumaczenia. Ważne, aby każdy wziął udział w zadaniu. Uczniowie ze
specjalnymi potrzebami również uczestniczą w zabawie z pomocą pedagoga
specjalnego.
9. Dopasowywanie
słów do podanych definicji:
on the move moving
from place to place, developing very quickly
hurry to
do something (or move) quickly
wireless without
cables
daily routine the
things you do every day
network to
connect with somebody on the Internet
current affairs important events which are happening now
10. Zadanie domowe:
Read the article again and complete the summary with one or two words
from the text.
Page 57, exercise 4.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz