Łączna liczba wyświetleń

sobota, 10 marca 2018

KONSPEKT ZAJĘĆ OTWARTYCH Z ZASTOSOWANIEM POMOCY DYDAKTYCZNYCH DLA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

 
PRZEDMIOT:  język angielski
PROWADZĄCY:
Paweł Supron – nauczyciel języka angielskiego
Iwona Urbaś – pedagog specjalny
KLASA: II gimnazjum
CZAS: 45 minut
TERMIN PRZEPROWADZENIA ZAJĘĆ: 06.03.2018 r.
TEMAT: “Media on the move” - Czytanie tekstu o zmieniającym sie świecie mediów.

CEL GŁÓWNY: 
 - doskonalenie umiejętności czytania i rozumienia tekstów w języku angielskim.
CELE OPERACYJNE:
uczeń potrafi:
- przetłumaczyć słowa związane z mass mediami,
- zagrać w memory z angielskimi pojęciami,
-wysłuchać ze zrozumieniem artykułu,
- wybrać najbardziej odpowiedni tytuł do artykułu,
- przetłumaczyć artykuł,
- dopasować słowa do ich definicji.

METODY PRACY: pogadanka, praktycznych ćwiczeń, aktywizująca,
FORMY PRACY: indywidualna, grupowa.
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: podręcznik New Voices, tablica multimedialna, karty z pojęciami angielskimi dla ucznia/ów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, gra memory.
 
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
 1.      Przywitanie uczniów. Sprawdzenie obecności.
2.      Sprawdzenie znajomości słownictwa związanego ze środkami masowego przekazu. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi korzystają z przygotowanego słowniczka (tekturowych karteczek z pojęciem w j. angielskim i tłumaczeniem polskim w większym formacie, zapisane czcionką bezszeryfową).
3.      Utrwalenie słownictwa – gra w memory. Uczniowie w parach lub trójkach otrzymują kartoniki do gry, na których znajdują się angielskie określenia związane z mass mediami i  ich polskie odpowiedniki. Kartoniki układają tak, aby napisy były niewidoczne. Zadaniem uczniów jest odkrycie pary: słowa angielskiego i polskiego tłumaczenia. Wygrywa ten, który zdobędzie najwięcej par. Pedagog specjalny naprowadza uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na właściwe rozwiązania.
4.      Zapisanie tematu nowej lekcji: “Media on the move”
5.      Słuchanie tekstu artykułu.
6.      Próba dopasowania tytułu artykułu spośród trzech podanych.
7.      Co oznacza tytuł: Media on the move?
8.      Sprawdzenie rozumienia treści artykułu:
Nauczyciel czyta zdanie, wskazany przez nauczyciela uczeń tłumaczy. Następnie ten uczeń odczytuje inne, wybrane przez siebie zdanie i sam wyznacza kolegę do przetłumaczenia. Ważne, aby każdy wziął udział w zadaniu. Uczniowie ze specjalnymi potrzebami również uczestniczą w zabawie z pomocą pedagoga specjalnego.
9.      Dopasowywanie słów do podanych definicji:

on the move                           moving from place to place, developing very quickly
hurry                                      to do something (or move) quickly
wireless                                  without cables
daily routine                           the things you do every day
network                                  to connect with somebody on the Internet
current affairs                        important  events which are happening now

10.  Zadanie domowe:
Read the article again and complete the summary with one or two words from the text.
Page 57, exercise 4.

Wytłumaczenie zadania. Pożegnanie uczniów. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz