Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 12 marca 2018

ZIELONA SZKOŁA W GRECJI

Materiał archiwalny

W dniach 27.05.17 do 04.06.2017 czterdziestu siedmiu uczniów Szkoły Podstawowej nr 5 w Wadowicach  oraz dziewięciu uczniów ze szkoły w Zawadce przebywało na wycieczce w Grecji. Podczas długiej podróży komfortowym, piętrowym autokarem podziwialiśmy krajobraz Słowacji, Węgier, Serbii, Macedonii i Grecji  i wysłuchaliśmy wiele  ciekawych informacji o tych państwach. W Grecji mieszkaliśmy w niewielkiej miejscowości Stomio, w przytulnym hotelu Vlassis tuż nad samym Morzem Egejskim. Co prawda przywitał nas deszcz ( w Grecji!!!)   ale już kolejnego dnia plażowaliśmy na całego (kąpiel w morzu, opalanie, gry, konkursy, zabawy – to zasłużony odpoczynek po trudach podróży).
Kolejne dni były bardzo aktywne, pełne wrażeń, męczące ale niezapomniane – zwiedzaliśmy Grecję. Kalambaka– pracownia ikon, Meteory– klasztory zawieszone na skałach, zaliczanych do 7 cudów świata, Dolina Tembi – źródło Afrodyty, Góra Olimp – Park Narodowy uznany przez UNESCO za zabytek międzynarodowej biosfery, Wąwóz Enipeas, Litochoro, Zamek Platamonas, Paleos Panteleimonas, Ateny – Wzgórze Akropol wraz z ruinami Partenonu, Teatru Dionizosa, Agora rzymska, Agora grecka, muzeum Akropolu, stadion olimpijski , dzielnica Plaka a na koniec Saloniki – Biała Wieża, ruiny pałacu Cesarza Galeriusza , Kościół Mądrości Bożej –  to miejsca historyczne, wyjątkowe, niepowtarzalne, znane na całym świecie, a my tam byliśmy!!! Dzięki naszym wspaniałym, profesjonalnym i sympatycznym przewodniczkom: pani Basi, Olimpii, Ilonie wzbogaciliśmy  naszą wiedzę  historyczną, geograficzną, przypomnieliśmy sobie lekcje historii, mitologię grecką i nikogo nie trzeba było upominać,   bo młodzież była fantastyczna!
      Podczas pobytu za granicą mieliśmy wiele sytuacji, w których znajomość języka angielskiego, nawet ta podstawowa, bardzo się przydała! Niektórzy uczniowie radzili sobie całkiem nieźle i byli lepsi od swoich opiekunów , których  troszeczkę zawstydzili, ale  i  bardzo zmotywowali do  nauki i dalszego doskonalenia się .
    Wszyscy razem stworzyliśmy miłą, pogodną, przyjacielską atmosferę i przeżyliśmy niezapomnianą przygodę.
Organizatorami wycieczki były: Beata Studnicka i Maria Filek - SP nr 5 Wadowice.