KLASA: 5
Szkoła Podstawowa nr 1 w Choczni
Temat
lekcji :You mustn’t eat sweets. Czasownik modalny must.
Cele
lekcji :
Uczeń posługuje się
podstawowym słownictwem z zakresu – choroby, objawy, rany
Zapoznanie uczniów z użyciem must
i mustn`t
Nabycie umiejętności budowania zdań z użyciem must i mustn`t
Kształtowanie umiejętności mówienia – zaangażowanie uczniów do czynnego udziału w lekcji
Nabycie umiejętności budowania zdań z użyciem must i mustn`t
Kształtowanie umiejętności mówienia – zaangażowanie uczniów do czynnego udziału w lekcji
Materiały
użyte w ciągu lekcji :
Podręcznik , tablica
multimedialna- ćwiczenia, prezentacja
Przebieg
lekcji :
1.
Moment
organizacyjno – porządkowy –
sprawdzenie zadania , odpytanie uczniów
z poprzednich lekcji
2.
Rozgrzewka
Uczniowie powtarzają słownictwo poznane
na poprzednich lekcjach – objawy i choroby.
3.
Prezentacja
Uczniowie słuchają dialogów z
podręcznika na podstawie których zostaje wprowadzony czasownik must/ mustn’t.
Wyszukują w tekście informacji na temat
tego co trzeba w czego nie wolno robić w
przypadku różnego rodzaju chorób/ schorzeń. Następnie wspólnie z nauczycielem
uczniowie formułują zasady dotyczące zastosowania czasownika modalnego must /
mustn’t.
4.
Ćwiczenia
Nauczyciel przedstawia uczniom
prezentacje multimedialną. Zadaniem uczniów jest wcielić się w rolę lekarza i
udzielić zaleceń i zakazów( z użyciem czasownika modalnego must) pacjentom skarżącym sie na różne
dolegliwości.
5.
Utrwalenie
Uczniowie wykorzystują swoje prace
projektowe wykonane przy okazji omawiania zdrowego trybu życia. Zadaniem
uczniów jest uzupełnić plakaty o nakazy/ zakazy i przedstawienie ich klasie.
6.
Zadanie
zadanie domowego
Nauczyciel: Ewelina Bratek
Koordynator: Kinga Cholewka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz