Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 13 marca 2018

You mustn’t eat sweets. Czasownik modalny must. - konspekt lekcji





KLASA: 5 
Szkoła Podstawowa nr 1 w Choczni

Temat lekcji :You mustn’t eat sweets. Czasownik modalny must.

Cele lekcji  :
Uczeń posługuje się podstawowym słownictwem z zakresu – choroby, objawy, rany  
 Zapoznanie uczniów z użyciem must i mustn`t
Nabycie umiejętności budowania zdań z użyciem must i mustn`t
Kształtowanie umiejętności mówienia – zaangażowanie uczniów do czynnego udziału w lekcji

Materiały użyte w ciągu lekcji :
Podręcznik , tablica multimedialna- ćwiczenia, prezentacja

Przebieg lekcji :
1.      Moment organizacyjno – porządkowy  sprawdzenie zadania , odpytanie uczniów
 z poprzednich lekcji

2.      Rozgrzewka
Uczniowie powtarzają słownictwo poznane na poprzednich lekcjach – objawy i choroby.
3.      Prezentacja
Uczniowie słuchają dialogów z podręcznika na podstawie których zostaje wprowadzony czasownik must/ mustn’t. Wyszukują w tekście informacji  na temat tego co trzeba w czego nie wolno robić  w przypadku różnego rodzaju chorób/ schorzeń. Następnie wspólnie z nauczycielem uczniowie formułują zasady dotyczące zastosowania czasownika modalnego must / mustn’t.
4.      Ćwiczenia
Nauczyciel przedstawia uczniom prezentacje multimedialną. Zadaniem uczniów jest wcielić się w rolę lekarza i udzielić zaleceń i zakazów( z użyciem czasownika modalnego must)  pacjentom skarżącym sie na różne dolegliwości.
5.      Utrwalenie
Uczniowie wykorzystują swoje prace projektowe wykonane przy okazji omawiania zdrowego trybu życia. Zadaniem uczniów jest uzupełnić plakaty o nakazy/ zakazy i przedstawienie ich klasie.

6.      Zadanie zadanie domowego

Nauczyciel: Ewelina Bratek

Koordynator: Kinga Cholewka


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz