Imię i nazwisko nauczyciela prowadzącego: Sylwia Kukla
Nauczyciel obserwujący: Agnieszka Jewuła
Szkoła: Zespół Szkół w Jaroszowicach
Klasa: III gimnazjum
Data: 15.03.2018
Temat lekcji: Die Berlinale – ein Filmfestival.
Szkoła: Zespół Szkół w Jaroszowicach
Klasa: III gimnazjum
Data: 15.03.2018
Temat lekcji: Die Berlinale – ein Filmfestival.
Berlinale
– festiwal filmowy.
Cele lekcji:
Cele lekcji:
Cele ogólne:
-
rozwijanie umiejętności poprawnego odpowiadania
na pytania
-
rozwijanie sprawności poprawnego formułowania
wypowiedzi ustnych
-
kształcenie umiejętności pracy samodzielnej
-
kształcenie umiejętności pracy w parach
Cele operacyjne:
– potrafi opowiedzieć o festiwalu filmowym w Berlinie
– umie wymienić główne nagrody
festiwalu „Berlinale”
Metody pracy:
• metoda podająca
• opis, objaśnienie
• praktyczna, pokaz prezentacji
• aktywizująca
Metody pracy:
• metoda podająca
• opis, objaśnienie
• praktyczna, pokaz prezentacji
• aktywizująca
Formy pracy:
• indywidualna
• grupowa
• w parach
Środki dydaktyczne:
• komputer
• projektor
• internet
• internet
• podręcznik i zeszyt ćwiczeń Meine Deutschtour 3
Przebieg lekcji:
1. Faza organizacyjna:
• przywitanie i sprawdzenie obecności.
2. Faza wprowadzająca:
• nauczyciel podaje cel lekcji i zapisuje temat na tablicy
3. Faza realizacyjna:
• Lekcję rozpoczynamy od definicji pojęcia „festiwal filmowy”. Uczniowie w parach zastanawiają się jak uporządkować fragmenty zdań, aby utworzyć definicję. Po wspólnym omówieniu i przetłumaczeniu definicji, uczniowie notują ją w zeszycie.(zad.1 str.82.)
• Nauczyciel przedstawia prezentację o „Berlinale” ( źródło: https://prezi.com/fqm6moaa-xka/berlinale-prezentacja/ )
• przywitanie i sprawdzenie obecności.
2. Faza wprowadzająca:
• nauczyciel podaje cel lekcji i zapisuje temat na tablicy
3. Faza realizacyjna:
• Lekcję rozpoczynamy od definicji pojęcia „festiwal filmowy”. Uczniowie w parach zastanawiają się jak uporządkować fragmenty zdań, aby utworzyć definicję. Po wspólnym omówieniu i przetłumaczeniu definicji, uczniowie notują ją w zeszycie.(zad.1 str.82.)
• Nauczyciel przedstawia prezentację o „Berlinale” ( źródło: https://prezi.com/fqm6moaa-xka/berlinale-prezentacja/ )
• Aby dowiedzieć się więcej o tej imprezie filmowej
uczniowie wraz z nauczycielem czytają
reportaż, tłumaczą go oraz zapisują nowe słownictwo. (zad.2 str. 82)
• Uczniowie w parach uzupełniają zdania podsumowujące
treści z reportażu. Następnie przedstawiają je ustnie i zapisują w zeszycie.
• Uczniowie czytają pytania i wspólnie próbują znaleźć
odpowiedź w reportażu. (zad.3 str.82)
• Oglądanie i omówienie zdjęć z „Berlinale 2018”,
wykorzystując poznane słownictwo.
• Dla dalszego utrwalenia słownictwa uczniowie
wykonują ćwiczenie 2 zeszyt ćwiczeń str.56, decydując który wyraz nie pasuje do
pozostałych.
• Co robią gwiazdy filmowe, a co Jury? (ćw.3 str.56
zeszyt ćwiczeń)
4. Faza podsumowująca:
• Uczniowie
podzieleni na grupy dwuosobowe mają rozwiązać rebusy
• Zadanie pracy domowej, zrobienie krzyżówki z hasłem
BERLINALE
• Nauczyciel ocenia aktywnych uczniów.
• Nauczyciel zadaje zadanie domowe dla chętnych uczniów: uczniowie powinni sprawdzić w Internecie wiadomości o ostatnim „Berlinale” - filmy, gwiazdy, nagrody, bilety.
• Nauczyciel ocenia aktywnych uczniów.
• Nauczyciel zadaje zadanie domowe dla chętnych uczniów: uczniowie powinni sprawdzić w Internecie wiadomości o ostatnim „Berlinale” - filmy, gwiazdy, nagrody, bilety.
Koordynator placówki: Agnieszka Jewuła
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz