Mój pobyt na kursie językowym w Londynie
był inspiracją do poszukiwania nowych metod i sposobów uatrakcyjniania zajęć. 7
marca 2018r. w Zespole Szkół w Jaroszowicach, w klasie II gimnazjum została
przeprowadzona lekcja fizyki. Tematem była energia potencjalna. Uczniowie
zostali wprowadzeni w temat, w oparciu o stworzone, przez holenderskiego nauczyciela
narzędzie https://classroomscreen.com/. Laurens
Koppers Developer udostępnił bezpłatną i prostą stronę z
wieloma widżetami, aby pomóc uczniom skupić się bardziej na swojej pracy i
zwiększyć efektywność nauczania. Stosowanie nowoczesnych metod nauczania
poprawia komfort pracy nauczyciela, jak również pozytywnie wpływa na jakość
uczenia.
Gimnazjaliści za pomocą tabletów,
sczytywali z tablicy multimedialnej, zakodowane dla nich działania. Następnie w
oparciu o dostępne źródła informacji; podręczniki, Internet, szukali odpowiedzi
na postawione pytania. Nowe wiadomości były odnotowywane przez nich w
zeszytach. Uczniowie znali zasady panujące na lekcji. Przypominały o nich
liczne ikony widniejące na tablicy multimedialnej. Wykonanie zadania miało
swoje ramy czasowe. Czas odmierzała widoczna klepsydra. Dodatkowe informacje
nauczyciel udostępniał na tablicy, wstawiając zdjęcia lub opis.
Lekcja została podsumowana za pomocą
krótkiego testu stworzonego w oparciu o stronę https://kahoot.it.
Nauczyciel:
Renata Gromada- Kaleńska
Koordynator
placówki: Agnieszka Jewuła
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz