Łączna liczba wyświetleń

piątek, 9 marca 2018

Zakodowani poszukiwacze informacji o energii czyli fizyka nie musi być nudna


Mój pobyt na kursie językowym w Londynie był inspiracją do poszukiwania nowych metod i sposobów uatrakcyjniania zajęć. 7 marca 2018r. w Zespole Szkół w Jaroszowicach, w klasie II gimnazjum została przeprowadzona lekcja fizyki. Tematem była energia potencjalna. Uczniowie zostali wprowadzeni w temat, w oparciu o stworzone, przez holenderskiego nauczyciela narzędzie https://classroomscreen.com/. Laurens Koppers Developer  udostępnił bezpłatną i prostą stronę z wieloma widżetami, aby pomóc uczniom skupić się bardziej na swojej pracy i zwiększyć efektywność nauczania.  Stosowanie nowoczesnych metod nauczania poprawia komfort pracy nauczyciela, jak również pozytywnie wpływa na jakość uczenia.


Gimnazjaliści za pomocą tabletów, sczytywali z tablicy multimedialnej, zakodowane dla nich działania. Następnie w oparciu o dostępne źródła informacji; podręczniki, Internet, szukali odpowiedzi na postawione pytania. Nowe wiadomości były odnotowywane przez nich w zeszytach. Uczniowie znali zasady panujące na lekcji. Przypominały o nich liczne ikony widniejące na tablicy multimedialnej. Wykonanie zadania miało swoje ramy czasowe. Czas odmierzała widoczna klepsydra. Dodatkowe informacje nauczyciel udostępniał na tablicy, wstawiając zdjęcia lub opis.
Lekcja została podsumowana za pomocą krótkiego testu stworzonego w oparciu o stronę https://kahoot.it.
Nauczyciel: Renata Gromada- Kaleńska
Koordynator placówki: Agnieszka Jewuła

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz