Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 13 marca 2018

Poznajemy wybrane kraje Unii Europejskiej. Prezentacje plakatów- zabytki, przyroda, kulinaria, język.






Konspekt do cyklu dwóch  lekcji zrealizowanych 24.10.2018 w Szkole Podstawowej nr 1 w Choczni

Klasa: 5 
Nauczyciel: Anna Paterek
Temat: Poznajemy wybrane kraje Unii Europejskiej. Prezentacje plakatów.- zabytki, przyroda, kulinaria, język.
Czas: 2 godziny lekcyjne

Cele lekcji:
Uczeń:
- przedstawia i opisuje różnorodność i wielokulturowosć wybranych krajów Unii Europejskiej.
-potrafi pokazać atrakcyjne przyrodniczo i bogate w zabytki rejony Europy.
-kształci umiejętność porozumiewania się i współpracy w grupie,
-ćwiczy umiejętność planowania swojej pracy, a także prezentacji jej wyników,
-rozbudza swoją ciekawość, ćwiczy zdolności poznawcze.

Metody pracy: metoda projektu

Środki dydaktyczne: plakaty, referaty wykonane przez uczniów, przedmioty charakterystyczne dla konkretnych krajów europejskich i kojarzące się z nimi, zdjęcia

Przebieg zajęć:
1.      Część organizacyjna.
Przypomnienie tematu i zasad pracy na lekcji.                                                                                                                           
Uczniowie ponad tydzień wcześniej zostali podzieleni na 2-3 osobowe grupy, wybrali też kraje europejskie, które mieli zaprezentować na zajęciach z przyrody. Uczniowie, którzy wyrazili takie pragnienie, mogli przygotować projekty samodzielnie.

2.      Część właściwa.
     Uczniowie pracowali metodą projektu. Przygotowali samodzielnie lub w grupach ciekawe i bogato ilustrowane prezentacje. Były informacje o kulturze, zabytkach, atrakcjach przyrodniczych i kulinarnych oraz walucie i języku takich krajów jak: Włochy, Francja, Niemcy, Wielka Brytania, Słowacja, Hiszpania, Czechy i Malta.
Każdy kraj prezentował artystycznie wykonany plakat lub makieta. Każdy przedstawiany był przed klasą i nagradzany brawami i dodatkową oceną za wkład pracy i efekty.
Do przygotowania prezentacji przydatne były wydawnictwa książkowe, strony internetowe, oraz pamiątki i wspomnienia z podróży, którymi dzieliliśmy się na lekcjach.

3.      Podsumowanie
Uczniowie dzielą się doświadczeniami dotyczącymi sposobów realizacji projektu i możliwości wykorzystania poznanych informacji. Odpowiadają na pytania uczestników.
Tak przygotowani uczniowie na pewno będą ciekawymi świata i otwartymi na nowe doświadczenia mieszkańcami Europy.

Nauczyciel: Anna Paterek

Koordynator: Kinga Cholewka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz