Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 11 marca 2018

"Week in English' w Przedszkolu Publicznym nr 3

Udział w projekcie PO WER i pobyt w Londynie stał się dla mnie inspiracją, aby pokusić się o włączenie  słownictwa języka angielskiego  do prowadzonych przeze mnie w Przedszkolu Publicznym nr 2 w Wadowicach indywidualnych zajęć edukacyjno - terapeutycznych z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Dzieci lubią niespodzianki – oczywiście te  miłe, więc pomyślałam, że język angielski na zajęciach z psychologiem będzie dla nich nowością a zarazem niespodzianką. Postanowiłam je zaskoczyć i przez tydzień bawić się z dziećmi „po angielsku”. Wierzyłam, że uda mi się w ten sposób zmotywować je do zabawy. Obcy język to nic innego jak nowy kod komunikacji, albo forma zagadki lub też zabawy opartej o pewne reguły.  Angażuje  mowę, percepcję, pamięć, myślenie, działanie, emocje…., czyli to wszystko co mam na myśli kiedy mówię  rozwój.
Zaproponowałam dzieciom kilka bliskich  im tematów: Family, Toys, Animals,  Food, Snowmen, Emotions ( happy and sad).
Czy się udało? Oczywiście- Pomysł trafiony w 10.
Była radość, ciekawość, zaangażowanie i efekty. Mogę stwierdzić, że język angielski jest przyjazny dzieciom i że ten  szlak  w naszym przedszkolu został już przetarty !.   
Zajęcia miały na celu zwiększenie poziomu wiedzy i umiejętności dzieci z języka angielskiego, promowanie uczenia języków obcych,  wyrównanie szans edukacyjnych dzieci oraz upowszechnianie dobrych praktyk edukacyjnych.

Organizator: Maria Oleksy-Grabowska
Koordynator placówki:Anna Wołczyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz