Nauczyciel: Sylwia Gałosz
Krąg tematyczny: Razem lepiej
Temat dnia: Tajemnica korespondencji
Zapis w
dzienniku: „Utrwalamy wiadomości z
języka polskiego” – tworzenie Lapbooków. Prezentacja multimedialna.
Data: 07.03.2018 r.
Nauczyciel prowadzący: Sylwia Gałosz
Cele:
Cel ogólny:
-
przypomnienie części mowy
Cele szczegółowe:
Uczeń:
- uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z
przekazywanych informacji (1.1a)
- pisze czytelnie i estetycznie, dba o poprawność gramatyczną
i ortograficzną (1.3f)
- realizuje proste projekty w zakresie form
użytkowych, stosuje określone narzędzia (4.2c)
Metody: asymilacji wiedzy: pogadanka
samodzielnego dochodzenia do
wiedzy: problemowa, gra dydaktyczna
praktyczna: ćwiczebna
waloryzacyjna: ekspresyjna
Formy pracy: zbiorowa, grupowa, indywidualna
Środki dydaktyczne: gra „Trzy w linii”, żetony, prezentacja
multimedialna, kolorowe kartki A3, kartoniki różnego kształtu, pisaki,
nożyczki, kleje, kolorowe kartki
Przebieg zajęć:
1.
„Trzy w linii – części mowy” – gra
dydaktyczna w parach. Omówienie tematu i celu zajęć.
2. „Lapbook
– co to jest?” – uczniowie zastanawiają się, co to Lapbook, podają propozycje.
Nauczyciel zapoznaje uczniów z prezentacją multimedialną na temat Lapbooków.
Omawia sposoby tworzenia nowej pomocy dydaktycznej.
3. „Lapbook
– moja książka” – uczniowie tworzą indywidualnie swoje Lapbooki. Wraz
z nauczycielem powtarzają takie pojęcia jak: rzeczownik, czasownik, przymiotnik oraz w grupie tworzą przykłady. Wymieniają czasy: przeszły, teraźniejszy, przyszły. Utrwalają liczbę mnogą i pojedynczą rzeczowników.
z nauczycielem powtarzają takie pojęcia jak: rzeczownik, czasownik, przymiotnik oraz w grupie tworzą przykłady. Wymieniają czasy: przeszły, teraźniejszy, przyszły. Utrwalają liczbę mnogą i pojedynczą rzeczowników.
4. Uczniowie
prezentują swoje Lapbooki w kręgu na dywanie.
5. Podsumowanie
zajęć. Przypomnienie informacji. Ocenienie pracy i walorów tworzonego
narzędzia.
Prowadząca: Sylwia Gałosz
Koordynator: Kinga Cholewka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz