Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 13 marca 2018

Scenariusz zajęć w klasie 3a Szkoły Podstawowej nr 1 w Choczni




Nauczyciel: Sylwia Gałosz
Krąg tematyczny: Razem lepiej
Temat dnia: Tajemnica korespondencji
Zapis w dzienniku: „Utrwalamy wiadomości z języka polskiego” – tworzenie Lapbooków. Prezentacja multimedialna.
Data: 07.03.2018 r.
Nauczyciel prowadzący: Sylwia Gałosz

Cele:
Cel ogólny:
- przypomnienie części mowy

Cele szczegółowe:
 Uczeń:
- uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji (1.1a)
- pisze czytelnie i estetycznie, dba o poprawność gramatyczną i ortograficzną (1.3f)
- realizuje proste projekty w zakresie form użytkowych, stosuje określone narzędzia (4.2c)

Metody:  asymilacji wiedzy: pogadanka
               samodzielnego dochodzenia do wiedzy: problemowa, gra dydaktyczna
               praktyczna: ćwiczebna
              waloryzacyjna: ekspresyjna

Formy pracy:  zbiorowa, grupowa, indywidualna

Środki dydaktyczne: gra „Trzy w linii”, żetony, prezentacja multimedialna, kolorowe kartki A3, kartoniki różnego kształtu, pisaki, nożyczki, kleje, kolorowe kartki


Przebieg zajęć:
1.      „Trzy w linii – części mowy” – gra dydaktyczna w parach. Omówienie tematu i celu zajęć.
2.      „Lapbook – co to jest?” – uczniowie zastanawiają się, co to Lapbook, podają propozycje. Nauczyciel zapoznaje uczniów z prezentacją multimedialną na temat Lapbooków. Omawia sposoby tworzenia nowej pomocy dydaktycznej.
3.      „Lapbook – moja książka” – uczniowie tworzą indywidualnie swoje Lapbooki. Wraz
z nauczycielem powtarzają takie pojęcia jak: rzeczownik, czasownik, przymiotnik oraz w grupie tworzą przykłady. Wymieniają czasy: przeszły, teraźniejszy, przyszły. Utrwalają liczbę mnogą i pojedynczą rzeczowników.
4.      Uczniowie prezentują swoje Lapbooki w kręgu na dywanie.
5.      Podsumowanie zajęć. Przypomnienie informacji. Ocenienie pracy i walorów tworzonego narzędzia.


Prowadząca: Sylwia Gałosz

Koordynator: Kinga Cholewka



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz