Scenariusz indywidualnych
zajęć rewalidacyjnych ucznia kasy 2 SP
Prowadząca: Sylwia Lehrfeld –Szkoła Podstawowa nr 1 w
Choczni
Temat lekcji: Ćwiczenia percepcji słuchowej , analizy i syntezy wzrokowej z misiem Paddingtonem .
Cele ogólne:
• usprawnianie percepcji słuchowej
• usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej
• doskonalenie koncentracji uwagi • kształcenie nawyków czytelniczych, (anglojęzyczne zwroty zawarte w tekście),
• doskonalenie umiejętności logicznego myślenia
• poznanie przygód Misia Paddingtona.
Temat lekcji: Ćwiczenia percepcji słuchowej , analizy i syntezy wzrokowej z misiem Paddingtonem .
Cele ogólne:
• usprawnianie percepcji słuchowej
• usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej
• doskonalenie koncentracji uwagi • kształcenie nawyków czytelniczych, (anglojęzyczne zwroty zawarte w tekście),
• doskonalenie umiejętności logicznego myślenia
• poznanie przygód Misia Paddingtona.
Formy organizacji pracy uczniów:
• indywidualna
Środki dydaktyczne:
• indywidualna
Środki dydaktyczne:
• książka „Paddington daje sobie radę”
(tyt. oryg. Paddington Helps Out, 1960; wyd. pol. 1975)
• mapa
• karty pracy, kredki, pisaki
Przebieg lekcji
Część przygotowawcza
• Powitanie - rozmowa o nastroju ucznia. Uczeń określa swoje samopoczucie. Wytworzenie miłej atmosfery, rozładowanie napięcia emocjonalnego. Uczeń nazywa emocje, które towarzyszyły mu w dzisiejszym dniu. Prezentacja postaci Misia Paddingtona.
Część zasadnicza (właściwa)
• Czytanie
fragmentów książki „Paddington daje sobie radę”, opis postaci na podstawie
ilustracji.
• „Znajdź różnicę”. Uczeń wyróżnia głoski w opozycjach fonologicznych na podstawie fragmentu książki.
• Dyktando graficzne
• Co słychać u misia Paddingtona? Ulubiona potrawa misia. Wycieczka nad Tamizę, praca z mapą.
• "Zaszyfrowane słowa"- Uczeń rozszyfrowuje słowa na podstawie legendy i zapisuje je starannie w liniaturze.
• „Znajdź różnicę”. Uczeń wyróżnia głoski w opozycjach fonologicznych na podstawie fragmentu książki.
• Dyktando graficzne
• Co słychać u misia Paddingtona? Ulubiona potrawa misia. Wycieczka nad Tamizę, praca z mapą.
• "Zaszyfrowane słowa"- Uczeń rozszyfrowuje słowa na podstawie legendy i zapisuje je starannie w liniaturze.
Część końcowa
• Relaksacja. Nauczyciel włącza muzykę relaksacyjną, a uczeń siedząc swobodnie na krześle prawidłowo oddycha .
• Relaksacja. Nauczyciel włącza muzykę relaksacyjną, a uczeń siedząc swobodnie na krześle prawidłowo oddycha .
• Zakończenie
zajęć, podsumowanie.
Nauczyciel: Sylwia Lehrfeld
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz