Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 8 marca 2018

Scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych ucznia kasy 2 SP


       

          
Scenariusz indywidualnych zajęć rewalidacyjnych ucznia kasy 2 SP


Prowadząca: Sylwia Lehrfeld –Szkoła Podstawowa nr 1 w Choczni

Temat lekcji: Ćwiczenia percepcji słuchowej , analizy i syntezy wzrokowej z misiem Paddingtonem .

Cele ogólne:
• usprawnianie percepcji słuchowej
• usprawnianie analizy i syntezy wzrokowej
• doskonalenie koncentracji uwagi                                                                                                                                      • kształcenie nawyków czytelniczych, (anglojęzyczne zwroty zawarte w tekście),
• doskonalenie umiejętności logicznego myślenia
• poznanie przygód Misia Paddingtona.
Formy organizacji pracy uczniów:
• indywidualna

Środki dydaktyczne:
 • książka „Paddington daje sobie radę” (tyt. oryg. Paddington Helps Out, 1960; wyd. pol. 1975)
• mapa
• karty pracy, kredki, pisaki

Przebieg lekcji


Część przygotowawcza
• Powitanie - rozmowa o nastroju ucznia. Uczeń określa swoje samopoczucie. Wytworzenie miłej atmosfery, rozładowanie napięcia emocjonalnego. Uczeń nazywa emocje, które towarzyszyły mu w dzisiejszym dniu.  Prezentacja postaci Misia Paddingtona.

Część zasadnicza (właściwa)
• Czytanie fragmentów książki „Paddington daje sobie radę”, opis postaci na podstawie ilustracji.
• „Znajdź różnicę”. Uczeń wyróżnia głoski w opozycjach fonologicznych  na podstawie fragmentu książki.
• Dyktando graficzne
• Co słychać u misia Paddingtona?  Ulubiona potrawa misia. Wycieczka nad Tamizę, praca z mapą.
• "Zaszyfrowane słowa"- Uczeń rozszyfrowuje słowa na podstawie legendy i zapisuje je starannie w liniaturze.


Część końcowa
• Relaksacja. Nauczyciel włącza muzykę relaksacyjną, a uczeń siedząc swobodnie na krześle prawidłowo oddycha .
• Zakończenie zajęć, podsumowanie.


Nauczyciel: Sylwia Lehrfeld

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz