Łączna liczba wyświetleń

sobota, 24 marca 2018

„World Down Syndrome Day” - Obchody Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa w Przedszkolu Publicznym nr 3 w Wadowicach

21 marca to nie tylko pierwszy dzień kalendarzowej wiosny. Na całym świecie w tym dniu obchodzony jest Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. Amerykański zapis tej daty (3/21) symbolizuje trzeci chromosom w dwudziestej pierwszej parze, którego obecność stanowi główną przyczynę tego syndromu. Założenie w tym dniu dwóch niepasujących do siebie skarpet jest symbolem solidarności i akceptacji osób z zespołem Downa.
W naszym przedszkolu istnieją trzy oddziały integracyjne, do których uczęszczają dzieci niepełnosprawne, w tym również z zespołem Downa - dlatego z tym większą radością i entuzjazmem świętowaliśmy ten Wyjątkowy Dzień.  Wszystkie dzieci, rodzice i pracownicy przedszkola aktywnie włączyli się w obchody tego święta. Grupy integracyjne bawiły się na „Balu Kolorowych Skarpet”. Wesołej imprezie towarzyszyły zabawy i pląsy przy muzyce. We wszystkich grupach prowadzone były pogadanki na temat zainteresowań i potrzeb dzieci z zespołem Downa oraz na temat potrzeby szerzenia idei integracji. Wszystkie grupy przedszkolne przygotowały sylwety skarpet, którymi przyozdobiły przedszkolną szatnię. Uwieńczeniem obchodów Światowego Dnia Osób z Zespołem Downa było rozstrzygnięcie ogólnopolskiego konkursu plastycznego  „Kolorowe skarpety nie do pary”, którego organizatorem było nasze przedszkole. Głównym celem konkursu było szerzenie idei integracji oraz budowanie pozytywnego obrazu siebie i poczucia sprawstwa u dzieci niepełnosprawnych. Do konkursu przystąpiło 108 dzieci uczęszczających do przedszkoli integracyjnych i specjalnych z całej Polski. Nadesłane prace zachwyciły wszystkich swoją oryginalnością oraz pomysłowością.


Organizatorki: Agata Bakalarska i Anna Brańka
Koordynator placówki: Anna Wołczyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz