Łączna liczba wyświetleń

piątek, 16 marca 2018

The Beatles - brytyjska inspiracja, korzystamy ze strony https://www.thebeatles.com

Placówka: Zespół Szkół w Jaroszowicach
Nauczyciel: Barbara Sajdak
Koordynator: Agnieszka Jewuła
Termin: luty 2018
Muzyka, klasa 7
The Beatles - brytyjska inspiracja, korzystamy ze strony https://www.thebeatles.com 
Cele:
-        zapoznanie z sylwetkami czołowych polskich wykonawców i zespołów z lat 60., 70., 80. XX wieku,
-        doskonalenie umiejętności uzasadniania własnych preferencji muzycznych i argumentowania wyborów,
-        stosowanie zasad wynikających ze świadomego korzystania i uczestniczenia w dorobku kultury muzycznej: tolerancja dla preferencji muzycznych innych osób oraz szacunek dla twórców i wykonawców,
-        wdrażanie do aktywnego udziału w zajęciach,
-        doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem obcym poprzez wykorzystywanie obcojęzycznych źródeł informacji i stosowanie technologii informacyjnej,
Metody:
-        słowna: rozmowa z uczniami na temat informacji zawartych w podręczniku, filmie „Zew wolności”,
-        pokaz: prezentacja zawartości strony https://www.thebeatles.com,
-        praca z tekstem: wyszukiwanie informacji w podręczniku,
-        czynna: samodzielne wyszukiwanie informacji w zasobach internetowych, praca w grupach.
1.      Wprowadzenie do tematu.
Prezentacja fragmentu filmu „Zew wolności”, ukazanie wpływu na muzykę, media, kulturę popularną, świadomość społeczną i styl życia wykonawców i zespołów „zza żelaznej kurtyny” ze szczególnym uwzględnieniem zespołu The Beatles.
2.      Pokaz strony https://www.thebeatles.com – analiza zawartości, zadanie domowe dla chętnych uczniów.
3.      Wysłuchanie dwóch piosenek zespołu The Beatles: Imagine, Yesterday.
Uczniowie po wysłuchaniu każdego utworu próbują krótko przedstawić jego treść, następnie głosują i wybierają większością głosów ten utwór, który bardziej im się podoba.
4.      Nauczyciel krótko omawia historię wybranego utworu a następnie rozdaje uczniom tekst piosenki pocięty na kilka fragmentów, uczniowie po wysłuchaniu utworu składają tekst we właściwej kolejności.
5.      Praca w grupach. Uczniowie przekładają na język polski tekst otrzymanego fragmentu utworu, a następnie porównują go z tłumaczeniem  przygotowanym przez nauczyciela.
6.      Karaoke. Uczniowie śpiewają piosenkę całą klasą, w grupach, solo.
7.      Zadanie domowe dla chętnych uczniów – na podstawie strony https://www.thebeatles.com i innych dostępnych źródeł odpowiedz na pytanie: Co krytycy napisali o Beatlesach w 1964 r.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz