Nauczyciel: Barbara Sajdak
Koordynator: Agnieszka Jewuła
Termin: luty 2018
Muzyka,
klasa 7
The Beatles - brytyjska
inspiracja, korzystamy ze strony https://www.thebeatles.com
Cele:
-
zapoznanie z sylwetkami czołowych polskich
wykonawców i zespołów z lat 60., 70., 80. XX wieku,
-
doskonalenie umiejętności uzasadniania
własnych preferencji muzycznych i argumentowania wyborów,
-
stosowanie zasad wynikających ze
świadomego korzystania i uczestniczenia w dorobku kultury muzycznej:
tolerancja dla preferencji muzycznych innych osób oraz szacunek dla twórców
i wykonawców,
-
wdrażanie do aktywnego udziału w
zajęciach,
-
doskonalenie umiejętności posługiwania
się językiem obcym poprzez wykorzystywanie obcojęzycznych źródeł informacji i stosowanie
technologii informacyjnej,
Metody:
-
słowna: rozmowa z uczniami na temat
informacji zawartych w podręczniku, filmie „Zew wolności”,
-
pokaz: prezentacja zawartości strony https://www.thebeatles.com,
-
praca z tekstem: wyszukiwanie informacji
w podręczniku,
-
czynna: samodzielne wyszukiwanie
informacji w zasobach internetowych, praca w grupach.
1. Wprowadzenie
do tematu.
Prezentacja fragmentu filmu „Zew
wolności”, ukazanie wpływu na muzykę, media,
kulturę popularną, świadomość społeczną i styl życia wykonawców i zespołów
„zza żelaznej kurtyny” ze szczególnym uwzględnieniem zespołu The Beatles.
2. Pokaz
strony https://www.thebeatles.com –
analiza zawartości, zadanie domowe dla chętnych uczniów.
3. Wysłuchanie
dwóch piosenek zespołu The Beatles: Imagine, Yesterday.
Uczniowie po wysłuchaniu
każdego utworu próbują krótko przedstawić jego treść, następnie głosują i wybierają
większością głosów ten utwór, który bardziej im się podoba.
4. Nauczyciel
krótko omawia historię wybranego utworu a następnie rozdaje uczniom tekst
piosenki pocięty na kilka fragmentów, uczniowie po wysłuchaniu utworu składają
tekst we właściwej kolejności.
5. Praca
w grupach. Uczniowie przekładają na język polski tekst otrzymanego fragmentu
utworu, a następnie porównują go z tłumaczeniem
przygotowanym przez nauczyciela.
6. Karaoke.
Uczniowie śpiewają piosenkę całą klasą, w grupach, solo.
7. Zadanie
domowe dla chętnych uczniów – na podstawie strony https://www.thebeatles.com i innych
dostępnych źródeł odpowiedz na pytanie: Co krytycy napisali o Beatlesach
w 1964 r.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz