Łączna liczba wyświetleń

sobota, 10 marca 2018


Imię i nazwisko: Sylwia Kukla

Placówka: Zespół Szkół w Jaroszowicach
Rodzaj mobilności: kurs językowy: General English
Kraj: Anglia - Londyn
Czas trwania mobilności: 11.02.2017 – 23.02.2017

            Przygotowania do mobilności rozpoczęłam od intensywnej nauki języka angielskiego. Brałam udział w lekcjach prywatnych oraz w dwóch kursach języka angielskiego zorganizowanych przez Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej w Gminie Wadowice. Z zainteresowaniem czytałam o kulturze, historii i zabytkach Londynu. Podczas spotkań organizacyjnych zostałam poinformowana o zasadach, przebiegu i celach mobilności. Przed wyjazdem wykupiłam bilet lotniczy, zarezerwowałam apartament. W styczniu wyrobiłam Europejską Kartę Zdrowia i wykupiłam  dodatkowe ubezpieczenie zdrowotne,  co kończyło etap najważniejszych przygotowań. 
         W dniach od 11.02 do 23.02.2018r. uczestniczyłam w 40 godzinnym kursie języka angielskiego w szkole Language Studies International w Londynie. W pierwszy dzień kursu przystąpiłam do testów sprawdzających mój poziom umiejętności w zakresie gramatyki, pisowni oraz komunikacji słownej z zakresu języka angielskiego. Po zakończeniu testów zostałam przydzielona do odpowiedniej grupy na poziomie B1, z czego byłam trochę dumna, gdyż moja znajomość języka angielskiego przed projektem Mobilności ograniczała się do podstaw.  Zajęcia odbywały się codziennie od 9.00 do 13.00. Grupa, do której należałam liczyła 11 osób i była w pełni międzynarodowa. Razem ze mną  w grupie byli studenci z Japonii, Chile, Turcji, Hiszpanii, Francji, Rosji i Brazylii.
             Zajęcia dostosowane były do potrzeb i możliwości wszystkich uczestników. Stosowane  metody i formy pracy wykładowcy pozwalały na indywidualne podejście do każdego studenta. Nasz wspaniały nauczyciel aktywizował i motywował do doskonalenia umiejętności komunikacyjnych. Wiele czasu na zajęciach poświęcaliśmy na konwersację, a także poszerzanie wiedzy z zakresu gramatyki. Przyjazna atmosfera zajęć oraz praca w parach  sprzyjała przełamaniu bariery mówienia, prowadziła do zawierania nowych, międzynarodowych kontaktów oraz pozwalała na poznawanie kultury i tradycji innych państw.
            Na swoje miejsce mobilności wybrałam Londyn. Był to wspaniały wybór, ponieważ to miasto to jedno z najciekawszych miejsc, jakie do tej pory udało mi się odwiedzić. Oprócz miejsc charakterystycznych dla Londynu, takich jak: Big Ben, Pałac Westminsterski, Pałac Buckingham, Tower Bridge, Tower of London, Trafalgar Square zobaczyłam i zwiedziłam kilka wspaniałych muzeów: British Museum, Natural History Museum, Science Museum, jak również godne polecenia Madam Tussauds Museum.  
           Duże wrażenie wywarło na mnie oglądanie Londynu z wysokości na London Eye, z kolejki Emirates Air Line oraz widoki ze Sky Garden.
             Jako że pasjonuję się gotowaniem, chętnie próbowałam międzynarodowych kuchni na targach Spitalfields i Camden Town. Oczywiście oryginalne full Englisch breakfast, jak również popularne chips and fisch kosztowałam w pierwszej kolejności.
            Udział w projekcie ,,Mobilność kadry edukacji szkolnej” nie tylko poprawił mój poziom znajomości języka angielskiego, ale był dla mnie ciekawym przeżyciem i źródłem wielu inspiracji. Poznałam wielu ciekawych ludzi z różnych zakątków świata, wzbogaciłam moją wiedzę o historii, kulturze i tradycjach  Londynu, a nauka w tak dobrej szkole była dla mnie wspaniałym doświadczeniem. Otrzymany certyfikat zmotywował mnie jeszcze bardziej do dalszego poszerzania mojej znajomości języka angielskiego. Zdobyte doświadczenie i umiejętności wykorzystam w swojej pracy zawodowej. Częściowo słownictwo oraz zagadnienia gramatyczne języka angielskiego i języka niemieckiego są podobne, porównywanie było dla mnie dużym ułatwieniem. Teraz zamierzam tymi podobieństwami ułatwić naukę moim uczniom. Wyjazd ten uświadomił mi jeszcze bardziej, jak ważne jest podnoszenie motywacji uczniów do poznawania i posługiwania się językami obcymi. Będę moich uczniów zachęcać do nawiązywania międzynarodowych kontaktów jak również propagować otwartość na inne kultury i wartości.
  Koordynator placówki: Agnieszka Jewuła

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz