Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 11 marca 2018

Wracam pełna zapału do nauki języka angielskiego, ale również niedosytu, ponieważ jest jeszcze wiele miejsc, które chciałabym zobaczyć.


Imię i nazwisko: Renata Bernecka
Placówka: 
Szkoła Podstawowa nr 2 w Wadowicach
Rodzaj mobilności: Kurs językowy
Kraj: Wielka Brytania - Londyn
Czas trwania: 12.02.2018r. - 23.02.2018r.

            Współczesny świat i jego ciągła pogoń za nowymi odkryciami wymaga od nas ciągłego rozwoju i poszerzania swoich kompetencji. Chcąc również rozwijać się i poszerzać swoją wiedzę i umiejętności, przystąpiłam do projektu „Mobilności kadry edukacji szkolnej" w Gminie Wadowice. Moja przygoda rozpoczęła się 1,5 roku temu od zgłoszenia się do projektu oraz wyboru języka i kraju, w którym chciałam się go uczyć. Moim wyborem był język angielski i Wielka Brytania, a dokładniej Londyn. Przygotowania rozpoczęłam od uczestnictwa w kursie przygotowawczym organizowanym w ramach projektu, w którym uczestniczyłam zarówno w kursie wiosennym, jak i jesiennym. Kurs obejmował podstawowy zakres słownictwa związany z codziennym życiem oraz podróżą. W celu utrwalenia i poszerzenia wiedzy w okresie przygotowawczym korzystałam również z Duolingo oraz Multisłówek. Przygotowanie do wyjazdu to poza nauką języka również: zakup biletów lotniczych, zakup przewodników, które pozwoliły mi wcześniej zapoznać się z topografią Londynu oraz obiektami kultury i nauki, które warto zobaczyć.
I wreszcie nadszedł dzień 11.02.2018 r. – dzień wylotu. Był to dla mnie szczególny dzień – pierwszy lot samolotem, w czasie którego miałam możliwość obserwacji pięknego wschodu słońca czy elektrowni wiatrowej na morzu. Od 12 do 23 lutego 2018 r. uczestniczyłam w kursie językowym w szkole St Giles International. Zajęcia trwały od poniedziałku do piątku od 9.00 do 13.00. Moimi nauczycielkami były: Sofia i Vanessa, które bardzo ciekawie i motywująco prowadziły zajęcia. W czasie zajęć zwracano dużą uwagę na konwersację, poprawną wymowę i gramatykę. Szkoła to nie tylko zajęcia. W czasie pobytu miałam również możliwość uczestniczenia w spotkaniu z dyrektorem szkoły, który przedstawił historię szkoły oraz zasady w niej obowiązujące. W szkole funkcjonuje również kawiarnia, w której codziennie mogłam ćwiczyć swój angielski, rozmawiając z innymi uczestnikami różnych kursów. Po zajęciach przychodził czas na zastosowanie zdobytej wiedzy w praktyce. Londyn to miasto oferujące wiele bardzo ciekawych atrakcji: muzeów, teatrów, zabytków. W czasie mojego pobytu starałam się zobaczyć jak najwięcej. Ogromne wrażenie zrobiło na mnie Muzeum Historii Naturalnej ze swoimi bardzo ciekawymi zbiorami, dotyczącymi np. ewolucji, budowy Ziemi czy minerałów. Obok tego muzeum znajduje się Muzeum Nauki, w którym jest bardzo ciekawa ekspozycja związana z rewolucją przemysłową czy też z historią podboju kosmosu. Dla mnie jako fizyka i przyrodnika możliwość zwiedzenia tych muzeów była szczególnym przeżyciem. Będąc w Londynie, nie mogłam również nie stanąć na dwóch półkulach – wizyta w Królewskim Obserwatorium Astronomicznym była dla mnie możliwością zapoznania się z historycznymi przyrządami astronomicznymi. Zwiedziłam również Opactwo Westminsterskie, gdzie stanęłam przed grobowcem sir Izaaca Newtona. Kierując się zainteresowaniami naukowo-przyrodniczymi, zwiedziłam również:
- Cutty Sark dziewiętnastowieczny kliper, który służył do przewozu herbaty z Chin,
- Golden Hind okręt flagowym Francisa Drake'a, którym płynął podczas jego podróży dookoła świata,
- krążownik HMS Belfast,
- Tower Bridge.

            Londyn to miasto z wielką historią i wieloma ważnymi i pięknymi zabytkami. W czasie mojego pobytu zwiedziałam British Museum, w którym znajduje się Kamień z Rosetty, Petrie Museum of Egyptian Archeology, National Gallery z dziełami m.in. Leonarda da Vinci, Pałac Kensington, Katedrę św. Pawła i wiele innych.
 Londyn nazywany jest stolicą musicalu, dlatego też nie można być w Londynie i nie zobaczyć któregoś z nich. Miałam możliwość obejrzenia musicalu „Mamma Mia” w jednym z teatrów na West Endzie. Było to wyjątkowe przeżycie i możliwość sprawdzenia nabytych umiejętności z lekcji.
 Niestety, czas szybko minął i moja podróż dobiegła końca. Te dwa tygodnie to dla mnie czas poznawania innej kultury, języka, nowych osób. Nauka nie ograniczała się tylko do czasu spędzonego w szkole, lecz cały dzień był czasem uczenia się i poznawania czegoś nowego. Odkrywania historii obecnej i przeszłej. Wracam pełna zapału do nauki języka angielskiego, ale również niedosytu, ponieważ jest jeszcze wiele miejsc, które chciałabym zobaczyć. Doświadczenia, jakie zdobyłam w czasie tego wyjazdu pomogą mi w pracy i w rozwoju moim i szkoły.

Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz