Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 12 marca 2018

Zobaczyć Londyn i….


Imię i nazwisko: Iwona Kozioł- Ponikiewska
Placówka: Szkoła Podstawowa nr2 w Wadowicach
Rodzaj mobilności: kurs językowy
Kraj: Wielka Brytania Londyn
Czas trwania mobilności: 12.02.2018-23.02.2018
    Biorąc udział w projekcie „Mobilność kadry edukacji szkolnej” miałam szansę wyjechać na kurs językowy do Wielkiej Brytanii do Londynu. Przygotowania do tego wyjazdu rozpoczęły się kilkanaście miesięcy wcześniej. Uczestniczyłam w spotkaniach organizowanych przez koordynatora gminnego projektu panią Iwonę Majkowską-Kochan, oraz w przygotowawczych  kursach językowych.  Wyjazd mój odbywał się w II turze w okresie ferii zimowych ,dlatego mogłam skorzystać z wielu rad nauczycieli, którzy realizowali kurs w okresie letnim. Odbyty kurs przygotowawczy pozwolił mi bezstresowo brać udział w kursie językowym w Londynie. Następnym etapem przygotowawczym było wykupienie polisy ubezpieczeniowej i wyrobienie karty EKUZ. Dofinansowanie otrzymane w ramach umowy pozwoliło zabezpieczyć koszty kursu, zakwaterowania, wyżywienia oraz część kulturalną dotyczącą poznawania zabytków miasta.
          Zajęcia na kursie odbywały się w bardzo miłej i przyjemnej atmosferze. Lektorki Sofia i Vanessa aktywizowały nas stosując ciekawe metody kładąc nacisk na konwersacje i słuchanie. Zajęcia spowodowały, że podniosłam swoje umiejętności językowe, które pomogą mi w dalszej pracy.
           Po zajęciach w szkole mogłam sprawdzać i wykorzystywać swoje umiejętności w praktyce. Londyn jest stolicą, która oferuje szeroki dorobek kulturalny i naukowy z całego świata.  
        W ciągu wszystkich dni pobytu udało mi się odwiedzić najważniejsze muzea, zabytki, teatry, a także galerie. Wzbogaciłam  wiedzę nie tylko z przedmiotu, którego nauczam czyli z geografii , ale także z literatury, architektury i kultury. Uczestniczyłam w spektaklach teatralnych i musicalu. Poznałam zwyczaje Brytyjczyków i ich kulinarne upodobania. Wykonałam mnóstwo zdjęć, które będę mogła wykorzystywać na lekcjach. Bardzo cenię  sobie zwiedzenie British Muzeum, Natural History Museum, Science Museum, oraz Greenwich Museum. Dwa tygodnie pobytu dały mi możliwość opanowania komunikacji miasta i swobodnego poruszania się po Londynie.
 Podsumowując udział w projekcie uważam, że moja decyzja była bardzo trafna. Podniosłam swój poziom znajomości języka, poszerzyłam umiejętności komunikacyjne, poznałam kulturę i tradycje kraju. Zdobyłam wiedzę merytoryczną i doświadczyłam wielu niezapomnianych wrażeń. Wszystko to będę wykorzystywać w swojej prac,y co przyczyni się do podniesienia jakości pracy szkoły i wpłynie na mój rozwój osobisty.
Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz