Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 4 marca 2018

Planujemy jednodniową wizytę w Londynie.


Konspekt lekcji języka polskiego w klasie integracyjnej 6a
w dniu 26 lutego 2018 r.
w Szkole Podstawowej nr 5 w Wadowicach
                (zajęcia obserwowała pani Katarzyna Gajczak-nauczyciel wspomagający)

Temat lekcji: Planujemy jednodniową wizytę w Londynie.

Cele lekcji:
-zapoznanie z atrakcjami turystycznymi Londynu
-uświadomienie uczniom, że warto uczyć się języków obcych, aby swobodnie poruszać się po świecie
-doskonalenie umiejętności szukania w Internecie informacji o zabytkach Londynu
-kształcenie umiejętności tworzenia programu wycieczki
-przypomnienie zasad pisowni wielką i małą literą
-kształcenie umiejętności wyboru informacji, właściwego planowania dnia
 
Pomoce dydaktyczne:
-tablica multimedialna
-mapy Londynu
-Internet
-papierowe wersje flag Wielkiej Brytanii
-zdjęcia w wersji papierowej z pobytu w Londynie

Formy pracy:
-zbiorowa
-indywidualna


PRZEBIEG LEKCJI

1.Przywitanie.
2.Czynności organizacyjno-porządkowe.
3.Rozmowa z uczniami na temat ferii zimowych(gdzie wyjeżdżali, co robili, jak spędzili wolny czas).
4.Zapis tematu lekcji.
5.Prezentacja multimedialna o Wielkiej Brytanii i Londynie-informacje ogólne i ciekawostki.
6.Przypomnienie zasad pisowni nazw państw, miast i ich mieszkańców. Zapis w zeszycie:
Anglia-Anglik
Londyn-londyńczyk
7.Pokaz zdjęć w wersji elektronicznej i papierowej z wyjazdu do Londynu-prezentacja najciekawszych zabytków, obiektów i atrakcji turystycznych stolicy Wielkiej Brytanii.
Uczniowie zapisują na tablicy nazwy najciekawszych propozycji, a następnie omawiają atrakcje turystyczne Londynu, korzystając także z Wikipedii.
8.Uczniowie zapisują polecenie do zeszytu: Zaplanuj jednodniowy pobyt  w Londynie(pamiętaj o posiłkach i odpoczynku).
Nauczyciel tłumaczy uczniom, aby w punktach, z podaniem godzin zaplanowali pobyt w Londynie. Muszą wybrać tylko kilka obiektów, pomyśleć o środkach transportu po mieście. Na mapie powinni umieć zlokalizować najważniejsze atrakcje Londynu-ścisłe centrum.
9.Uczniowie tworzą w zeszycie przy pomocy nauczycieli, prowadzącego i wspomagającego,
program jednodniowego pobytu w Londynie.
10.Uświadomienie uczniom, że warto uczyć się języków obcych, zwłaszcza angielskiego, aby móc swobodnie poruszać się po Europie.
11.Odczytanie kilku prac uczniów, omówienie i ewentualna poprawa błędów. Nagrodzenie najlepszych programów.
12.Podsumowanie lekcji.
Autor: Renata Kowalczyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz