Łączna liczba wyświetleń

środa, 7 marca 2018

„Co jemy? Co lubimy jeść? A co jest zdrowe? Poznajemy potrawy regionalne w wybranych krajach.” -



Konspekt lekcji wychowawczej dla klasy VII.

Autorka: Dominika Konopka (nauczycielka biorąca udział w kursie językowym w Irlandii).

Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa nr 5 w Wadowicach.
Temat:  Co jemy? Co lubimy jeść? A co jest zdrowe? Poznajemy potrawy regionalne  w wybranych krajach.”
Cele ogólne lekcji:
1.     Uczeń zna i rozumie zasady zdrowego odżywiania się, wie jakie produkty i posiłki są zdrowe a jakie szkodliwe.
2.     Uczeń zna tradycyjne przysmaki dominujące w wybranych krajach.
Cele szczegółowe lekcji:
Uczeń potrafi:
1.     Wymienić produkty zdrowe i szkodliwe.
2.     Powiedzieć co lubi jeść i czy to jest na pewno zdrowe.
3.     Powiedzieć co jest najczęściej jadane w innych krajach.
4.     Wskazać kraje, w których ludzie odżywiają się najbardziej niezdrowo.
Metody pracy: aktywizujące, praktycznego działania, pogadanka
Formy pracy: indywidualna, grupowa
Środki dydaktyczne:
- komputer
- rzutnik
- prezentacje Power Point
- slajdy z potrawami zdrowymi i szkodliwymi
- plansza- piramida zdrowego żywienia
Przebieg zajęć:
1.     Czynności wstępne:
·        Powitanie uczniów.
·        Czynności organizacyjno-porządkowe.
·        Zapoznanie uczniów z tematem zajęć i podanie celów.
2.     Realizacja tematu:
Nauczyciel rozpoczyna rozmowę z uczniami na temat zdrowego odżywiania. Prezentuje uczniom piramidę zdrowego żywienia. Wskazuje istotną rolę odpowiedniego odżywiania i właściwych diet w różnym wieku. Opowiada o wybranych krajach i ich najpopularniejszych daniach.  Zwraca uwagę na to, że nie wszystko  co lubimy jest dla nas dobre i zdrowe. Wskazuje istotny  wpływ odżywiania na funkcjonowanie organizmu. Następnie zadaje pytania dzieciom np.: Co lubią jeść?, co jedzą najczęściej i czy to jest dla nich na pewno zdrowe?
Dzieci odpowiadają na pytania oraz przedstawiają swoją wiedzę na temat odżywiania w różnych krajach. Przedstawiają  za pomocą prezentacji slajdy, na których umieścili zdjęcia tradycyjnych potraw w Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Anglii oraz Polski.
Następnie na podstawie wcześniej przeprowadzonej rozmowy oraz zdobyciu wiedzy samodzielnie przygotowują jednodniowy jadłospis dla samych siebie uwzględniając jak najzdrowsze produkty.
3.     Podsumowanie:
·        Omówienie wybranych jadłospisów.
·        Zwrócenie uwagi na najzdrowsze zestawy posiłków.
·        Wskazanie krajów, w których mieszkańcy odżywiają się bardzo niezdrowo.
·        Rozmowa podsumowująca.
·        Pożegnanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz