Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 1 marca 2018

W świecie gadów / The World of Reptiles.



Lekcja zrealizowana w klasie 6 SP w Wysokiej dnia 6.02.2018 r.
 Cele ogólne lekcji:
- poznanie różnorodności gatunków gadów na świcie
- poznanie ciekawostek z życia gadów
 Cele szczegółowe:
- uczeń rozpoznaje najbardziej charakterystyczne grupy gadów
- poznaje podstawowe nazwy gadów w języku angielskim
- tworzy słowniczek angielsko – polski związany z tematyką gadów
- tłumaczy prosty tekst z języka angielskiego
- poznaje najmniejsze, największe i najgroźniejsze gady na świecie
- na podstawie tekstu opisuje ciekawostki z życia gadów

Metody nauczania:
- prezentacja i pokaz
- praca w grupach
- praca z tekstem w języku polskim i języku angielskim
- praca ze słownikiem angielsko – polskim
- pogadanka

Środki dydaktyczne:
- prezentacja przygotowana wcześniej przez ucznia
- słowniki
- czasopismo „Odkrywca” 4/ 2017   National Geographic
- karty pracy

Przebieg lekcji:
 Faza wprowadzająca
1.      Sprawy organizacyjno – porządkowe
2.      Zapisanie tematu lekcji
3.      Przypomnienie podstawowych wiadomości z poprzedniej lekcji o gadach żyjących w Polsce i ich przystosowaniach do życia na lądzie.
 Faza realizacyjna
1.      Prezentacja przygotowana przez ucznia „Najmniejsze, największe i najdziwniejsze gady żyjące na świecie”
2.      Praca w grupach:
 Zadanie 1. Uczniowie otrzymują karty z polskimi nazwami gadów, ich zadaniem jest zapisać nazwy w języku angielskim  (zał.1) – praca ze słownikiem
 ·         Prezentacja grup, głośne odczytanie angielskich nazw.

             Zadanie 2. Uczniowie tworzą prosty słowniczek z pojęciami związanymi z gadami 
                              (zał. 2) – praca ze słownikiem
 ·         Prezentacja pracy grup, zawieszanie słowniczków na tablicy i głośne odczytanie nazw angielskich.

            Zadanie 3. Praca z tekstem czasopisma „Odkrywca”  4/2017   National Geographic.
            Każda grupa czyta fragment tekstu w języku polskim i tłumaczy prosty tekst ze
             strony zapisany w języku angielskim – praca ze słownikiem i stworzonym wcześniej
            na lekcji słowniczkiem.

Faza końcowa
1.      Przedstawiciele każdej grupy opowiadają o ciekawostkach dotyczących gadów przeczytanych w artykule.
2.      Głośne odczytanie tłumaczonego tekstu i wspólne sprawdzenie poprawności wykonanego zadania.
                                   
Zał. 1. Gady - ……………………                     kameleon - ……
           Wąż - ……………………..                     żółw- ………
           Krokodyl - …………………..                 żmija - ………
           Jaszczurka - …………………..               gekon - ……

Zał.2.  Słowniczek pojęć związanych z gadami:
           Grupa 1:   Deadly – …………………………
                           Defend –  ………………………..
                           Escape –  ………………………..
                            Fangs –  ………………………..
            Grupa 2: Gland –  ………………………….
                           Muscle –  …………………………
                          Oxygen – …………………………
                          Poison –  …………………………
             Grupa 3: Protection –  ………………………
                            Shell –  ……………………………
                            Spike –  ……………………………..
                            Spit –  ……………………………..
             Grupa 4: Sting –  …………………………….
                            Stinger – …………………………..
                           Toxins –  …………………………..
                           Venom –   …………………………..
       Scenariusz opracowała: Katarzyna Lasek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz