Lekcja zrealizowana w
klasie 6 SP w Wysokiej dnia 6.02.2018 r.
- poznanie
różnorodności gatunków gadów na świcie
- poznanie ciekawostek
z życia gadów
- uczeń rozpoznaje
najbardziej charakterystyczne grupy gadów
- poznaje podstawowe
nazwy gadów w języku angielskim
- tworzy słowniczek
angielsko – polski związany z tematyką gadów
- tłumaczy prosty tekst
z języka angielskiego
- poznaje najmniejsze,
największe i najgroźniejsze gady na świecie
- na podstawie tekstu
opisuje ciekawostki z życia gadów
Metody
nauczania:
- prezentacja i pokaz
- praca w grupach
- praca ze słownikiem
angielsko – polskim
- pogadanka
Środki
dydaktyczne:
- prezentacja
przygotowana wcześniej przez ucznia
- słowniki
- czasopismo „Odkrywca”
4/ 2017 National Geographic
- karty pracy
Przebieg lekcji:
1.
Sprawy organizacyjno – porządkowe
2.
Zapisanie tematu lekcji
3.
Przypomnienie podstawowych wiadomości z
poprzedniej lekcji o gadach żyjących w Polsce i ich przystosowaniach do życia
na lądzie.
1.
Prezentacja przygotowana przez ucznia
„Najmniejsze, największe i najdziwniejsze gady żyjące na świecie”
2.
Praca w grupach:
Zadanie 2.
Uczniowie tworzą prosty słowniczek z pojęciami związanymi z gadami
(zał. 2) – praca
ze słownikiem
Zadanie 3. Praca z tekstem
czasopisma „Odkrywca” 4/2017 National Geographic.
Każda grupa czyta fragment tekstu w
języku polskim i tłumaczy prosty tekst ze
strony zapisany w języku
angielskim – praca ze słownikiem i stworzonym wcześniej
na lekcji słowniczkiem.
Faza
końcowa
1.
Przedstawiciele każdej grupy opowiadają
o ciekawostkach dotyczących gadów przeczytanych w artykule.
2.
Głośne odczytanie tłumaczonego tekstu i
wspólne sprawdzenie poprawności wykonanego zadania.
Zał. 1. Gady -
…………………… kameleon -
……
Wąż - …………………….. żółw- ………
Krokodyl - ………………….. żmija - ………
Jaszczurka - ………………….. gekon - ……
Zał.2. Słowniczek pojęć związanych z gadami:
Grupa 1:
Deadly – …………………………
Defend – ………………………..
Escape – ………………………..
Fangs – ………………………..
Grupa 2: Gland – ………………………….
Muscle – …………………………
Oxygen – …………………………
Poison – …………………………
Grupa 3: Protection – ………………………
Shell – ……………………………
Spike – ……………………………..
Spit – ……………………………..
Grupa 4: Sting – …………………………….
Stinger –
…………………………..
Toxins – …………………………..
Venom – …………………………..
Scenariusz opracowała: Katarzyna Lasek
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz