Autor: Agnieszka Jewuła
Data: 26.02.2018
Klasa: 6 Zespół Szkół w Jaroszowicach
Temat: It’s
festival time .
Cele:
a) ogólne:
-
uczeń
zna obyczaje i tradycje niektórych świąt
– Thanskgiving Day, Bonfire Night, Lantern Festival
b)
szczegółowe:
- uczeń zna słownictwo
związane z poszczególnymi świętami ( roast turkey, bonfire, fireworks, lantern,
decoration, celebrate itp.)
- potrafi ze zrozumieniem
wysłuchać tekst i uzupełnić informacje,
- uczeń potrafi w czasie
Present Simple napisać informacje o poszczególnych świętach,
- potrafi przekazać
informację na temat święta
- uczeń rozwija i
poszerza swoją wiedzę o świecie.
Metody:
- aktywizująca
- lingwistyczna-
komunikacyjna
Formy pracy:
- samodzielna
- burza mózgów
- praca w parach
Środki dydaktyczne:
-
tablica interaktywna,
-
multibook „ World Explorer 6”,
-
strony internetowe Answergarden, Quizlet
- tablet.
Przebieg
lekcji:
1.
Czynności
administracyjne - przywitanie,
sprawdzenie obecności.
2.
Burza mózgów: Uczniowie za pomocą tabletów odpowiadają na pytanie What is
your favourite festiwal? utworzonego na stronie https://answergarden.ch/. Mogą podać więcej niż jedną odpowiedź. Analiza odpowiedzi.
Sprawdzenie najczęstszych odpowiedzi.
3.
Uczniowie
odgadują jaki może być temat zajęć. Podanie tematu lekcji.
4.
Poznanie
nowe słownictwo związane ze świętami: bonfire, fireworks, celebrate,
celebration, pumpkin pie, lanterns, dress up, decoration itp. Nauczyciel
wykorzystuje stronę https://quizlet.com/pl,
na której stworzono fiszki. Uczniowie słuchają i powtarzają za wzorem.
Dopasowują obrazek do napisu.
5. Uczniowie oglądają zdjęcia trzech
świąt. Odpowiadają na pytania. Do you know the name of this festival? Do you
know where people celebrate these festivals?
6. Uczniowie słuchają i sprawdzają swoje
odpowiedzi. Pierwsze święto to Thanksgiving Day- the USA, Bonfire
Night – the UK, Lantern Festival- China.
7.
Uczniowie
słuchają tekst jeszcze raz i uzupełniają kartę pracy.
Festival
|
When?
|
Where?
|
Special traditions
|
Thanksgiving Day
|
|
|
|
Bonfire Night
|
|
|
|
Lantern Festival
|
|
|
|
Sprawdzenie odpowiedzi.
8. Uczniowie pracują w parach. Wybierają
jedno ze świąt, opisują je, druga osoba odgaduje co to za święto.
9. Uczniowie odpowiadają na pytanie What
is the most important festival in Poland? Wymieniają się informacjami.
Uzupełniają tabelkę wybranym polskim świętem, podają informacje na jego temat.
10. Uczniowie na zakończenie lekcji
powtarzają słownictwo korzystając ze strony https://quizlet.com/pl. Grają na tej stronie
w grę podsumowującą lekcję.
11. Podanie zadania domowego: uczniowie
opisują jedno święto poznane na zajęciach.
12. Pożegnanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz