Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 1 marca 2018

Scenariusz zajęć dla grupy przedszkolnej


Temat : Międzynarodowy Dzień Pizzy

Prowadzący: Jadwiga Drzazga, Przedszkole Publiczne nr 3
Cele ogólne: 
- Zwiększenie poziomu wiedzy i umiejętności dzieci z języka angielskiego (poznanie i utrwalenie nazw dotyczących jedzenia, zapoznanie z nazwami w języku angielskim)
- Promowanie uczenia języków obcych
- Upowszechnianie dobrych praktyk edukacyjnych
- Kształtowanie umiejętności współdziałania,
- Rozwijanie sprawności manualnej i koordynacji wzrokowo-ruchowej

Cele operacyjne: 
dziecko:
• potrafi bawić się wspólnie z rówieśnikami podczas zabaw ruchowych
• słucha i reaguje na polecenia,
• współpracuje w grupie,
• zna i wypowiada nazwy wybranych produktów w języku angielskim: pizza, cheese, tomato, ketchup, mushrooms, ham, corn, onion, sauce,
• rozpoznaje ze słuchu nazwy produktów,
• wykonuje polecenie według instrukcji słownej nauczyciela,
· zamalowuje określoną powierzchnię przy pomocy wałka,
· nakleja gotowe elementy właściwie dozując klej.

Metody pracy :
• pokaz
• obserwacja
• samodzielnych doświadczeń
• zadań stawianych dziecku

Formy pracy:
• indywidualna
• grupowa

Środki dydaktyczne:
emblematy i sylwety przedstawiające warzywa i inne składniki pizzy, chusta animacyjna, karton w kształcie koła, farby, wałek do malowania, klej
1.      Opowiadanie nauczyciela na temat Międzynarodowego Dnia Pizzy – dzieci wypowiadają się czy lubią pizzę, z jakimi składnikami, itd.
Wspólnie powtarzają: „Do you like pizza? Yes I do. I like pizza.”
2.      Zabawa słownikowa – dzieci siedzą w kole, po okręgu posyłają kosz z emblematami; każde dziecko wybiera jeden emblemat i podaje kosz dalej. Na emblematach znajdują się rysunki ze składnikami pizzy. Dzieci nazywają swój składnik po polsku i po angielsku:
Ser – cheese
Pomidor – tomato
Kukurydza – corn
Oliwki – olives
Grzyby – mushrooms
Cebula – onion
Szynka – ham
Sos – sauce

3.      Zabawa integracyjna  „Robimy pizzę” – dzieci z emblematami siedzą w kole wokół rozłożonej chusty animacyjnej:
1)      Rozwałkowujemy ciasto – dzieci turlają się kolejno na drugą stronę chusty;
2)      Nakładamy na pizzę :
Ser, pomidor, kukurydzę, itd. (utrwalenie nazw w języku angielskim)
Dzieci z odpowiednim emblematem kładą się na chuście (pizzy).
4.      Praca plastyczna – dzieci wałeczkiem malują spód pizzy - karton w kształcie koła, naklejają wybrane składniki   - gotowe elementy.

 Koordynator placówki: Anna Wołczyk

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz