Dnia 27 lutego na lekcji plastyki w klasie 7b pogłębialiśmy wiedzę na temat
dzieł sztuki z różnych stron świata. Tematem głównym był Leonardo da Vinci i
inspiracje jego twórczością w sztuce nowoczesnej. Na początku przedstawiłam
postać artysty. Potem wspólnie wyłoniliśmy dwa obrazy, które najbardziej nam
się z nim kojarzą. Następnie oglądnęliśmy prezentacje prac wykonanych przez
innych artystów i nie tylko, którzy inspirowali się właśnie portretem Mona
Lisa. Zobaczyliśmy również portret Damy z łasiczką.
Uczniowie poznali drugi tytuł tych obrazów: Gioconda
i Dama z gronostajem, oraz gdzie obecnie można zobaczyć oryginalne obrazy
Włoskiego malarza Leonardo da Vinci. Zaglądnęliśmy do Luwru i na Wawel.
Następną częścią lekcji było
wykonanie na przygotowanych szablonach współczesnego wizerunku Damy z… no
właśnie z czym? O tym uczniowie mieli sami zadecydować. Ochoczo wzięli się do
pracy a rezultaty zawisną niedługo na gazetce klasowej w sali plastycznej.
TEMAT: Nowe media w sztuce - Inspiracje
Leonardo da Vinci.
CEL GŁÓWNY: zaznajomienie z twórczością
włoskiego artysty Leonarda da Vinci.
CELE
OPERACYJNE:
Uczeń:
- wzbogaca
wiedzę o artyście i kraju, z którego pochodzi
- poznaje historię
jego obrazów, zna ich nazwę i miejsce w którym może je podziwiać
- doskonali
umiejętności wyszukiwania przydatnych informacji w Internecie,
- doskonali
umiejętności manualne.
FORMY
PRACY: praca indywidualna
ŚRODKI
DYDAKTYCZNE: materiały
plastyczne, kserokopie - szablony, tablica multimedialna, komputer, Internet.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Przywitanie
uczniów i przedstawienie tematu zajęć.
2. Przygotowanie
stanowisk pracy (przygotowanie komputera z dostępem do Internetu, , rozdanie materiałów
plastycznych)
3. Pogadanka na
temat Włoskiego artysty Leonarda da Vinci i jego dzieł
4. Wyszukiwanie
informacji w Internecie i wyświetlenie na tablicy interaktywnej mapy Włoch oraz
dzieł sztuki artysty. Poznanie historii obrazów. Gdzie się znajdują?
5. Pokaz
wybranych prac przedstawiających interpretację obrazu Mona Lisa przez innych
artystów i nie tylko.
6. Wykonanie własnych
interpretacji na szablonie przekazanym przez nauczyciela przy użyciu kleju,
nożyczek i kolorowych czasopism.
Wybór najładniejszej pracy.( z powodu braku czasu, przesunięcie tej
czynności na następne zajęcia)
Autor :Anna Janik-Lempart (SP nr 5 w Wadowicach)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz