Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 6 marca 2018

„Fenomen Londynu odkryty…”


Nauczyciel: Elżbieta Leń
Placówka: Szkoła Podstawowa nr 2 w Wadowicach
Rodzaj mobilności: kurs językowy
Kraj: Wielka Brytania-Londyn
Czas trwania: 12.02.2018r.- 23.02 2018r.
Mój udział w projekcie rozpoczął się już w etapie pierwszych przygotowań do projektu, czyli w  2016 r. Zgłosiłam swą chęć przystąpienia do tychże działań z uwagi na perspektywę własnego rozwoju, a co za tym idzie podniesienia jakości pracy  szkoły.  Pełniąc stanowisko wicedyrektora wraz z dyrektorem szkoły panią  Mariolą Bryndzą, która była inicjatorem tego projektu wraz z panią Iwoną Majkowską –Kochan, rozważałyśmy kwestie organizacyjne. Niewątpliwie dostrzegłam duże szanse rozwojowe dla nauczycieli i oczywiście dla siebie pod kątem kompetencji pedagogicznych, a także zarządzania szkołą.
Podczas spotkań z dyrektorami na konferencjach udało się zaczerpnąć informacji o realizacji projektu w innych województwach. Znakomita większość  była bardzo zadowolona.
 Następnie  uczestniczyłam w zebraniach dotyczących „Mobilności kadry edukacji szkolnej" w Gminie Wadowice. Spotkania odbywały się w Szkole Podstawowej nr 2 w Wadowicach, a także w Urzędzie Miasta-siedzibie Konsorcjum. Dużego poparcia udzieliła wszystkim nauczycielom pani wiceburmistrz Ewa Całus, zmotywowała do czynnego udziału i solidnego przygotowania się do realizacji projektu.
Koordynator gminny projektu pani Iwona Majkowska-Kochan zorganizowała m.in.  bezpłatne kursy przygotowawcze z języka angielskiego. Chętnie z nich  skorzystałam , gdyż zgłosiłam chęć wyjazdu do Londynu w roku 2018r.-ferie zimowe. Uczestniczyłam  w tych kursach dwukrotnie: kurs wiosenny i jesienny. Uważam, że moje kompetencje językowe pozwoliły mi bezstresowo brać udział w kursie językowym z języka angielskiego, gdyż nigdy wcześniej nie uczyłam się tego języka. Przed wyjazdem do Londynu byłam na spotkaniu z nauczycielami, którzy realizowali „mobilność” w okresie wakacyjnym. Skorzystałam  z wielu praktycznych rad. 

Wycieczka  do Londynu rozpoczęła  się 11. 02. 2018r. i trwała do 24.02.2018r. Natomiast  w kursie językowym uczestniczyłam  od  12.02.2018r. do 23.02.2018r. Dofinansowanie otrzymane  w ramach umowy pozwoliło zrealizować: kurs językowy, przelot do Londynu, zakwaterowanie, polisę ubezpieczeniową, wyżywienie, realizację sfery naukowej i kulturalnej. Londyn jest stolicą, która oferuje szeroki dorobek kulturalny i naukowy z całego świata. W ciągu wszystkich dni pobytu udało mi się odwiedzić najważniejsze muzea, zabytki, teatry, a także stadiony słynnych klubów angielskich i stadion narodowy. Wzbogaciłam  wiedzę nie tylko z własnego przedmiotu, czyli literatury, teatru, filmu, ale  i także  z malarstwa i nauk ścisłych. Uczestniczyłam w spektaklach teatralnych i musicalu. Poznałam zwyczaje Brytyjczyków i ich kulinarne upodobania. Wykonałam bardzo dużo zdjęć, którymi zamierzam się podzielić ze swoimi uczniami i nauczycielami. Zresztą zaraz po powrocie przygotowałam na powitanie dla  uczniów nietypowe lekcje z języka polskiego w klasie 5b i 2B- oddziale gimnazjalnym pt.” Przy angielskiej herbatce  o angielskiej literaturze”. Bardzo spodobał się  zwyczaj celebrowania picia herbaty  i dyskusji na różne tematy. Myślę, że zainteresowałam tematem swoich uczniów zwłaszcza  w klasie 5b , gdyż zaproponowali wspólne czytanie „Harrego Pottera” jako dodatkowej lektury. Starałam się ich także motywować do dalszej nauki języka angielskiego, opowiadając własne przeżycia z Londynu, z lotniska, podczas zwiedzania muzeów, robienia codziennych zakupów, podróżowania metrem i innymi środkami komunikacji miejskiej.
Podczas realizacji „mobilności” zostały umieszczone na blogu zdjęcia i artykuły z naszego pobytu, a także został nagrany krótki film. Miałam okazję spotkać się także z dyrektorem szkoły ”St.Giles”, który opowiedział  jak funkcjonuje jego szkoła językowa pod kątem  zarządzania placówką. Bardzo zaciekawiły mnie niektóre rozwiązania w funkcjonowaniu szkoły i wzbudziły moją refleksję. Natomiast nauczycielki  języka angielskiego Sofia i Vanessa pokazały nowe, ciekawe   metody dydaktyczne, z których  z pewnością skorzystam na  lekcjach języka polskiego w swojej pracy.
Podsumowując, udział w projekcie „Mobilność edukacji kadry szkolnej” uważam za bardzo udany i z pewnością przyczyni się do podniesienia jakości pracy  szkoły, a także wpłynie na osobisty mój rozwój, gdyż zamierzam kontynuować naukę języka angielskiego. Mam nadzieję, że podczas lekcji języka polskiego i zajęć z tyflopedagogiki będę mogła przekazać  uczniom zagadnienia dotyczące tolerancji, wielokulturowości, sensu ciągłego kształcenia się i stymulowania własnego rozwoju.

Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz