Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 11 lutego 2018

"Z królową na balu" - scenariusz zajęć dla dzieci trzyletnich




Temat zajęcia:   „ Z królową na balu”
Grupa wiekowa:   trzylatki
Prowadząca: Anna Brańka, Przedszkole Publiczne nr 3
Cel ogólny:  
– rozwijanie zainteresowań krajem Europy - Wielką Brytanią, jej kulturą i tradycjami
– kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zadaniowych
zwiększenie poziomu wiedzy i umiejętności dzieci z języka angielskiego
- promowanie uczenia języków obcych
- upowszechnianie dobrych praktyk edukacyjnych.
Cele operacyjne: 
Dziecko :
– poznaje tradycje narodowe Wielkiej Brytanii,
– potrafi się przywitać w języku angielskim,
– uważnie słucha opowiadania o królowej,
– porusza się rytmicznie do muzyki,
– zapamiętuje nazwę charakterystycznych budowli w Londynie,
–  wie, że Brytyjczycy piją herbatę. 
Metody:
- Słowna: rozmowa, opowiadanie.
- Oglądowa: pokaz, zdjęcia, obrazki
- Czynna: działania dzieci, taniec

Formy:
Grupowa i indywidualna.

Środki dydaktyczne: Płyty CD, mapa, flaga Anglii, zdjęcia: królowej, gwardii królewskiej, Pałacu Buckingham, Pałacu Westminsterskiego, kolorowe ozdobne pudełko, tron dla królowej, 2 korony, balony.
 
                                       
       Przebieg zajęcia: 
1.      „Gdzie mieszka prawdziwa królowa” - rozmowa na temat kraju, w którym mieszka prawdziwa królowa – Queen -  ( pokaz zdjęć, portretu Królowej Elżbiety II, flagi Anglii). Przybliżenie roli królowej Anglii: Królowa Elżbieta II mieszka w Pałacu Buckingham ze swoją rodziną w kraju zwanym Anglią (demonstracja położenia Anglii na mapie). Kraj ten jest wyspą tzn., że wokół niego jest woda, tak duża i głęboka, że pływają po niej ogromne statki. Ludzie tam mieszkający mówią w języku angielskim i są dumni ze swojej królowej. Jak przystało na prawdziwą królową ma ona prawdziwą koronę, tron i karetę, damy dworu i lokajów. Królowa ma dużo obowiązków, dlatego trudno ją zastać w pałacu. Jedno jest pewne, królowa bardzo kocha dzieci i na pewno chciałaby wziąć udział w naszym balu karnawałowym. (pomysł zaczerpnięty z obcojęzycznej strony internetowej: http://www.eslprintables.com/)

2.      Zabawa  „Witamy Królową na balu w przedszkolu "  
 Nauczycielka siada na przygotowanym krześle - jest królową z koroną na głowie, po bokach stoi dwóch gwardzistów królewskich. Dzieci kolejno podchodzą do królowej, witają ją słowami: good morning, składają przed nią piękne ukłony i odchodzą na bok.

3.      „Na balu”-  Królowa zaprasza do tańca: ( tu mówi w języku angielskim i polskim)  królewny (princesses), rycerzy (knights), zwierzątka ( koty cats, pieski - dogs, tygryski - tigers, misie - bears), spajdermenów itd. dzieci tańczą do usłyszanej melodii, na przerwę siadają na krzesełkach. Na koniec tańczą wszyscy wraz z królową.

4.      „Wybieramy króla i królową balu”- taniec z balonami. Swobodna improwizacja ruchowa do muzyki. Na koniec chętne dziecko z pomocą nauczycielki przebija balon, w których znajdują się karteczki. Komu przypadnie karteczka z obrazkiem korony staje się królem i królową balu. Dzieci otrzymują korony na głowę. (użycie magnetofonu, głośników)

5.       „Pożegnanie z królową”- Przedszkolaki dostają od królowej pudełeczko, a w nim prezent-  angielską herbatkę, którą wypiją po balu. Wspólne głośne pożegnanie królowej -goodbye.

 
 Prowadząca: Anna Brańka

Koordynator placówki: Anna Wołczyk

 

            

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz