Temat zajęcia: „ Z królową na balu”
Grupa wiekowa: trzylatki
Prowadząca: Anna Brańka, Przedszkole Publiczne nr 3
Cel ogólny:
– rozwijanie zainteresowań krajem Europy - Wielką Brytanią, jej kulturą i tradycjami
– kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zadaniowych
- zwiększenie poziomu wiedzy i umiejętności dzieci z języka angielskiego
- promowanie uczenia języków obcych
- upowszechnianie dobrych praktyk edukacyjnych.
Cele operacyjne:
Dziecko :
– poznaje tradycje narodowe Wielkiej Brytanii,
– potrafi się przywitać w języku angielskim,
– uważnie słucha opowiadania o królowej,
– porusza się rytmicznie do muzyki,
– zapamiętuje nazwę charakterystycznych budowli w Londynie,
– wie, że Brytyjczycy piją herbatę.
Metody:
- Słowna: rozmowa, opowiadanie.
- Oglądowa: pokaz, zdjęcia, obrazki
- Czynna: działania dzieci, taniec
Formy:
Grupowa i indywidualna.
Środki dydaktyczne: Płyty CD, mapa, flaga Anglii, zdjęcia: królowej, gwardii królewskiej, Pałacu Buckingham, Pałacu Westminsterskiego, kolorowe ozdobne pudełko, tron dla królowej, 2 korony, balony.
- Słowna: rozmowa, opowiadanie.
- Oglądowa: pokaz, zdjęcia, obrazki
- Czynna: działania dzieci, taniec
Formy:
Grupowa i indywidualna.
Środki dydaktyczne: Płyty CD, mapa, flaga Anglii, zdjęcia: królowej, gwardii królewskiej, Pałacu Buckingham, Pałacu Westminsterskiego, kolorowe ozdobne pudełko, tron dla królowej, 2 korony, balony.
Przebieg zajęcia:
1. „Gdzie mieszka prawdziwa królowa” - rozmowa na temat kraju, w którym mieszka prawdziwa królowa – Queen - ( pokaz zdjęć, portretu Królowej Elżbiety II, flagi Anglii). Przybliżenie roli królowej Anglii: Królowa Elżbieta II mieszka w Pałacu Buckingham ze swoją rodziną w kraju zwanym Anglią (demonstracja położenia Anglii na mapie). Kraj ten jest wyspą tzn., że wokół niego jest woda, tak duża i głęboka, że pływają po niej ogromne statki. Ludzie tam mieszkający mówią w języku angielskim i są dumni ze swojej królowej. Jak przystało na prawdziwą królową ma ona prawdziwą koronę, tron i karetę, damy dworu i lokajów. Królowa ma dużo obowiązków, dlatego trudno ją zastać w pałacu. Jedno jest pewne, królowa bardzo kocha dzieci i na pewno chciałaby wziąć udział w naszym balu karnawałowym. (pomysł zaczerpnięty z obcojęzycznej strony internetowej: http://www.eslprintables.com/)
2. Zabawa „Witamy Królową na balu w przedszkolu "
Nauczycielka siada na przygotowanym krześle - jest królową z koroną na głowie, po bokach stoi dwóch gwardzistów królewskich. Dzieci kolejno podchodzą do królowej, witają ją słowami: good morning, składają przed nią piękne ukłony i odchodzą na bok.
3. „Na balu”- Królowa zaprasza do tańca: ( tu mówi w języku angielskim i polskim) królewny (princesses), rycerzy (knights), zwierzątka ( koty cats, pieski - dogs, tygryski - tigers, misie - bears), spajdermenów itd. dzieci tańczą do usłyszanej melodii, na przerwę siadają na krzesełkach. Na koniec tańczą wszyscy wraz z królową.
4. „Wybieramy króla i królową balu”- taniec z balonami. Swobodna improwizacja ruchowa do muzyki. Na koniec chętne dziecko z pomocą nauczycielki przebija balon, w których znajdują się karteczki. Komu przypadnie karteczka z obrazkiem korony staje się królem i królową balu. Dzieci otrzymują korony na głowę. (użycie magnetofonu, głośników)
5. „Pożegnanie z królową”- Przedszkolaki dostają od królowej pudełeczko, a w nim prezent- angielską herbatkę, którą wypiją po balu. Wspólne głośne pożegnanie królowej -goodbye.
Prowadząca: Anna Brańka
Koordynator placówki: Anna Wołczyk
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz