Lekcja przygotowana przez Pawła Suprona (SP nr 2 w Wadowicach) na zajęcia podczas Białej Szkoły
klasa 4 - 5 Szkoły Podstawowej (lub starsze)
Rodzaj aktywności: praca indywidualna i praca w parach,
wyszukiwanie potrzebnego słownictwa w słowniku internetowym DIKI.PL, praca
plastyczno - językowa
Cele: poznanie słownictwa związanego ze sportami zimowymi
(dyscypliny, miejsca oraz sprzęt sportowy), ćwiczenie umiejętności mówienia, przygotowanie
projektu stroju sportowego.
1. Wstaw słówka do
tabeli w odpowiedniej kategorii.
ski jumping,
stick, puck, ice hockey , slope, track, snowboarding, helmet, skis, goal,
figure skating, luge , skates, goggles, boots, sled, ice rink, ramp, biathlon
Sport/discipline
(sport/dyscyplina)
|
Place
(miejsce)
|
Equipment
(sprzęt)
|
|
|
|
·
Uczniowie pracuja indywidualnie, korzystając z
aplikacji diki (multimedialny słownik
angielskiego online), a następnie porównują odpowiedzi
w parach.
·
Sprawdzamy odpowiedzi całą grupą, zwracamy uwagę
na wymowę.
2. Przeczytaj pytania i odpowiedz na nie. Zadaj te pytania dwóm uczniom
i zapisz ich odpowiedzi.
Questions
|
Me
|
Student 1
|
Student 2
|
Which winter sports
do you like to watch live?
|
|
|
|
Which winter sports
do you like to watch on TV?
|
|
|
|
Do you have any
winter sports equipment?
|
|
|
|
Which winter sports
do you like to do?
|
|
|
|
Which winter sports
do you want to try?
|
|
|
|
·
Czytamy pytania z zadania 2 i upewniamy się, że
wszyscy uczniowie je rozumieją.
·
Uczniowie wpisują odpowiedzi w kolumnę Me,
następnie zadają pytania innym kolegom i notują ich odpowiedzi.
·
Pojedynczy
uczniowie przedstawiają wyniki ankiety dotyczące przepytanych kolegów, starają
się opowiadać całym zdaniem na temat ich wyborów.
3. Zaprojektuj strój
sportowy z wybranej przez siebie dyscypliny.
·
Uczniowie projektują, kolorują i opisują wybrany
przez siebie strój sportowy, zaznaczają nazwy poszczególnych jego elementów.
( to zajęcie można potraktować jako zadanie
domowe)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz