Osoba prowadząca: Bogumiła Kowalczyk, Grażyna Curzydło
W ramach projektu „Mobilność kadry edukacji szkolnej””
Temat zajęć: „World is beautiful”-
Wędrówki po Europie
Klasa: V
Liczba godzin: 3 jednostki lekcyjne-
spotkanie popołudniowe
Cel ogólny zajęć:
Dostarczenie dzieciom
ogólnych informacji o wybranych państwach . Przygotowanie do samodzielnego
poszukiwania informacji
i korzystania z różnych źródeł wiedzy. Rozbudzenie ciekawości poznawczej kulturami i zabytkami i tradycjami państw Europy.
i korzystania z różnych źródeł wiedzy. Rozbudzenie ciekawości poznawczej kulturami i zabytkami i tradycjami państw Europy.
Cele szczegółowe zajęć w postaci zoperacjonalizowanej:
Uczeń:
- wskazuje na mapie
kilka krajów europejskich,
- wymienia stolice państw,
- nazywa największe zabytki poznanych państw,
- wymienia stolice państw,
- nazywa największe zabytki poznanych państw,
- rozróżnia państwa na
podstawie krótkiej charakterystyki,
W czasie lekcji będą kształtowane
następujące umiejętności ponadprzedmiotowe:
- umiejętność
planowania, organizowania i oceniania własnego uczenia się,
- umiejętność
samodzielnego poszukiwania informacji i korzystania z różnych źródeł wiedzy.
-Współpraca,
planowanie i organizacja w grupie
-kształtowanie
świadomości miłego, kreatywnego spędzania czasu wolnego (profilaktyka)
Metody i techniki
pracy:
pogadanka, objaśnienie, dyskusja , dzielenie się
spostrzeżeniami
Do spotkania będą potrzebne następujące środki dydaktyczne
i inne:
-atlasy geograficzne, książki, albumy, przewodniki, zdjęcia,
pocztówki ,bilety , pamiątki dzieci,
-eksponaty wystawy-
muszle, szyszki, orzechy kokosowe, koralowiec,
- Praca plastyczna
przedstawiająca wybrany kraj przez dzieci,
-stroje np.
dziewczynki w kolorach flagi państwa i inne,
-słodycze z
napisami angielskimi, herbata,
-ubrania-okulary
i czapka z flagą angielską, bluzy z napisami w j. angielskim( wspólna zabawa –
odczytywanie)
Uzupełniające źródła
informacji dla ucznia:
atlasy geograficzne, książki, albumy, prezentacje i obrazy z Internetu „cuda
natury”
Uzupełniające źródła
informacji dla nauczyciela:
- przewodnik ilustrowany
„Anglia” /Pascal/,
Sposób uzyskiwania informacji zwrotnej od uczniów po zakończonych
zajęciach:
- prezentacje
ciekawostek z poszczególnych krajów,
PRZEBIEG
SPOTKANIA
Zaproszenie do podróży po Europie.
Prowadzące witają i objaśniają zasady spotkania.
1. Rozmowa wstępna:
- ustalenie, skąd u
uczniów zaciekawienie i zorganizowaniem tego typu spotkania
- przypomnienie o jakich innych symbolach była mowa na zajęciach,
- przypomnienie hymnu, flagi i godła Polski,
- przypomnienie o jakich innych symbolach była mowa na zajęciach,
- przypomnienie hymnu, flagi i godła Polski,
Umiejętności w tym etapie:
- Komunikacja nauczyciel
– uczniowie.
2. Wędrówka po krajach.
Na stolikach i gazetce przygotowane
są różne zadania oraz materiały pomocnicze. Nauczyciel objaśnia kolejno etapy
spotkania. Uczniowie sami mogą zdecydować, zgodnie ze swoimi możliwościami i zainteresowaniami,
które punkty chcą rozwiązywać.
Ustawienie krzeseł i
ławek, żeby było przytulnie (krąg, kącik smakosza, wystawa „cuda natury”,
gazetka –prace dzieci,
Umiejętności w tym etapie:
- komunikacja nauczyciel
– uczniowie oraz uczeń – uczeń;
- umiejętność
planowania, samodzielnego uczenia się i współpracy. (plakaty przygotowane
wcześniej w domu)
3.Prezentacje
dzieci
Rozwiązywanie zadań:
Prezentacja indywidualni
i grupowa wybranego kraju .Umiejętność zachęcenia do dalszego poszerzenia
wiedzy o danym kraju oraz chęci odwiedzenia go J
Umiejętności w tym etapie:
- umiejętność planowania,
organizowania i oceniania własnego uczenia się,
- umiejętność
samodzielnego poszukiwania informacji i korzystania z różnych źródeł wiedzy,
- twórcze rozwiązywanie
problemów,
-umiejętność kreatywnej
prezentacji (estetyczny plakat, widokówki, bilety, pamiątki”,
-Promowanie literatury
(Przewodnik –„Anglia”, „Niezwykłe obyczaje – wiersze po krajach świata „ ,
„Wielkie cywilizacje”, Atlas świata z naklejkami i plakat )
Zakończenie
Podsumowanie:
Wybrani
uczniowie prezentują wyniki swojej pracy.
Oceniają, które zadania
okazały się łatwe, a które sprawiły sporo trudności.
Wyrażają spostrzeżenia
,czy takie spotkania mają być kontynuowne (seria niedokończonych zdań (na
spotkaniu tym podobało mi się …Chciałbym ,aby….(plany kolejnego spotkania,
propozycję dzieci)
Umiejętności w tym etapie:
- komunikowanie się:
uczeń – klasa – nauczyciel;
- analizowanie i ocena
wyników pracy.
Refleksja
Ewaluacja zajęć. Pogadanka
w kąciku smakosza europejskiego- prowadząca do refleksji „świat jest piękny „
- Jak pracowałem na
zajęciach?
- Czy byłem wystarczająco
aktywny?
Wykorzystanie wykonanych
prezentacji krajów do gazetki szkolnej, do dekoracji klasy.
Umiejętności w tym etapie:
- umiejętność oceniania
własnego uczenia się;
- komunikacja nauczyciel
– uczniowie
Szkoła Podstawowa nr 2 w Choczni
Data przeprowadzonych zajęć : 23.01.2018.
Opracowały: Bogumiła Kowalczyk i Grażyna Curzydło
Koordynator placówki:Magdalena Gryga
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz