Najmłodsze
przedszkolaki z Przedszkola Nr 2 uczestniczyły w zajęciach przeprowadzonych przez
panią Asię, podczas których wesoło bawiły się z balonami. Była to zabawa
z nauką –dzieci badały właściwości baloników oraz utrwalały nazwy kolorów w
języku polskim i angielskim.
Scenariusz
zajęć pt „ Balon, balonik nasz kolorowy".
grupa Misie
- 3 latki
Cele:
Doskonalenie pamięci, uwagi,
myślenia, spostrzegania.
Rozwijanie umiejętności
posługiwania się określeniami dotyczącymi położenie przedmiotów.
Poznanie kilku nazw kolorów w
języku angielskim.
1.
Tańczę z balonem- zabawa ruchowa z balonem do piosenki wg własnego
pomysłu.
2.
Jaki jest balon ? - zabawa dydaktyczna, podawanie określeń przez
dzieci np. . kolor, wielkość, jaki jest w dotyku itp.
3.
Ile wytrzyma ?- eksperymenty z balonami.
Nauczycielka nadmuchuje
balona do granic możliwości i zadaje dzieciom pytanie: Co się dzieje z
balonikiem? Jaki jest balon ? . Następnie dodmuchuje powietrza by balon pękł,
gdy to się dzieje tłumaczy dzieciom, że to były granice możliwości
rozciągnięcia się gumy. Potem pompuje drugiego balonika i wypuszcza go z rąk-
tłumaczy dzieciom, ile powietrza zmieściło się w tym balonie.
4.
Jakiego koloru jest ten balon? - dzieci poznają nazwy kolorów w języku angielskim, powtarzają
za nauczycielką.
5.
Którego balonika brakuje? –
zabawa rozwijająca spostrzeganie .
Dzieci siedzą w kole wspólnie wymieniają kolory
balonów i zapamiętują ich kolejność, na sygnał odwracają się a nauczycielka
przykrywa 1 balon. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie, koloru zasłoniętego balonika.
6.
Baloniku- zabawa kołowa.
7.
Gdzie jest balonik?- określanie położenia balonika.
Nauczycielka kładzie balon w różnych miejscach i zadaje dzieciom
pytanie gdzie jest balonik? - dzieci określają położenie balona / np. na
stole, pod, obok itp.
8.
Podziękowanie za aktywny
udział w zajęciach.
Opracowała: Joanna Kurnik
Koordynator placówki: Bernadetta Kowalska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz