Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 8 lutego 2018

Scenariusz zajęć pt „ Balon, balonik nasz kolorowy"





Najmłodsze przedszkolaki z Przedszkola Nr 2 uczestniczyły w zajęciach przeprowadzonych przez panią Asię,  podczas których  wesoło bawiły się z balonami. Była to zabawa z nauką –dzieci badały właściwości baloników oraz utrwalały nazwy kolorów w języku polskim i angielskim.

Scenariusz zajęć  pt „ Balon, balonik nasz kolorowy".
grupa Misie - 3 latki                                                  

Cele:
Doskonalenie pamięci, uwagi, myślenia, spostrzegania.
Rozwijanie umiejętności posługiwania się określeniami dotyczącymi położenie przedmiotów.
Poznanie kilku nazw kolorów w języku angielskim.



1.                Tańczę z balonem- zabawa ruchowa z balonem do piosenki wg własnego pomysłu.
2.                Jaki jest balon ? - zabawa dydaktyczna, podawanie określeń przez dzieci np. . kolor, wielkość, jaki jest w dotyku itp.
3.                Ile wytrzyma ?- eksperymenty z balonami.
Nauczycielka nadmuchuje balona do granic możliwości i zadaje dzieciom pytanie: Co się dzieje z balonikiem? Jaki jest balon ? . Następnie dodmuchuje powietrza by balon pękł, gdy to się dzieje tłumaczy dzieciom, że to były granice możliwości rozciągnięcia się gumy. Potem pompuje drugiego balonika i wypuszcza go z rąk- tłumaczy dzieciom, ile powietrza zmieściło się w tym balonie.
4.                Jakiego koloru jest ten balon? - dzieci poznają  nazwy kolorów w języku angielskim, powtarzają za nauczycielką.
5.                Którego balonika brakuje?  – zabawa rozwijająca spostrzeganie .
Dzieci  siedzą w kole wspólnie wymieniają kolory balonów i zapamiętują ich kolejność, na sygnał odwracają się a nauczycielka przykrywa 1 balon. Zadaniem dzieci jest odgadnięcie,  koloru zasłoniętego balonika.
6.                Baloniku- zabawa kołowa.
7.                Gdzie jest balonik?- określanie położenia balonika.
Nauczycielka kładzie  balon w różnych miejscach i zadaje dzieciom pytanie gdzie jest balonik? - dzieci określają położenie balona / np. na stole,  pod, obok itp.
8.                 Podziękowanie za aktywny udział  w zajęciach.

Opracowała: Joanna Kurnik

Koordynator placówki: Bernadetta Kowalska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz