Grupa: 5-l
Prowadzący: Izabella Maciążka – Przedszkole Publiczne nr 3
Cele:
- zwiększenie poziomu wiedzy i umiejętności dzieci z języka angielskiego
- poznanie kultury Europy
-promowanie uczenia języków obcych
- upowszechnianie dobrych praktyk edukacyjnych
- użycie cyfrowych narzędzi edukacyjnych oraz obcojęzycznych źródeł informacji
- wprowadzenie podstawowych informacji na temat Unii Europejskiej
(państwa członkowskie, waluta, flaga, hymn, maskotka)
Cele operacyjne: Dziecko:
- zna kilka państw członkowskich Unii Europejskiej,
- zna symbole Unii Europejskiej,
- zna niektóre zabytki, potrawy i bajki wybranych państw.
Przebieg:
1. Powitanie się w różnych językach państw europejskich, powtarzanie poszczególnych form grzecznościowych.
2. Odśpiewanie hymnu Polski.
3. Kolorowanie flag wybranych państw w małych zespołach.
4. Oglądanie prezentacji multimedialnej o państwach Unii Europejskiej. (użycie rzutnika, specjalnej tablicy, głośników, komputera)
5. Odgadywanie zagadek związanych z prezentowanymi treściami (charakterystyczne budowle, zabytki, flagi, znane maskotki i bajki z poszczególnych państw) (inspiracja zaczerpnięta z obcojęzycznej strony internetowej http://www.teachingenglish.org .uk/teaching-teens/resources)
6. Wysłuchanie hymnu Unii Europejskiej.
7. Taniec z żółto – niebieskimi pomponami do melodii „Holidays”
8. Rozłożenie na dywanie koła z żółtych gwiazd na niebieskim tle, utworzenie wielkiej flagi unijnej, ułożenie w niej pokolorowanych flag państw członkowskich, odczytanie globalne napisów, dopasowanie do flagi.
9. Instrumentalizacja hymnu Unii Europejskiej – granie na instrumentach perkusyjnych „Odę do radości”.
10. Wybranie sobie kolorowanek z bohaterami bajek różnych państw.
11. Pożegnanie w różnych językach.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz