Nauczyciel prowadzący:
Kinga Cholewka
Klasa: 4c Szkoła Podstawowa nr 1 w Choczni
Data: 06.02.2018r.
TEMAT LEKCJI : Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
(a, an, some) – prezentacja multimedialna.
Cele:
a) ogólne:
– uczeń zna słownictwo związane z jedzeniem, potrafi
rozróżnić rzeczowniki policzalne od niepoliczalnych, zna zasady użycia a / an /
some
b) szczegółowe:
- uczeń rozumie terminy: rzeczownik
policzalny i niepoliczalny
- zna słownictwo z zakresu jedzenia i
picia
- potrafi pogrupować rzeczowniki według
w/w kryteriów
- poprawnie wymawia wyrazy / wyrażenia /
zdania
- rozumie tekst nagrania i poprawnie
uzupełnia luki w zdaniach
- potrafi znaleźć w tekście słownictwo
związane z jedzeniem
- we właściwy sposób stosuje wyrażenia a
/ an / some
- potrafi poprawnie powiedzieć co musi
kupić w sklepie, opisując obrazek
Metody:
- lingwistyczna – komunikacyjna
- aktywizująca
- podająca (zastosowanie wyrażeń a / an / some ,
rzeczowniki policzalne / niepoliczalne)
- pokaz
Formy pracy:
- praca samodzielna,
- praca w małej grupie - opis obrazka
Środki dydaktyczne:
- tablica interaktywna
- prezentacja multimedialna z Internetu
- podręcznik, zeszyt ćwiczeń oraz płyta
CD (Junior Explorer 1),
- karty obrazkowe (food – jedzenie)
PRZEBIEG LEKCJI
1. Faza wstępna:
- czynności administracyjne
(przywitanie, sprawdzenie listy obecności)
- sprawdzenie zadania domowego
– przypomnienie słownictwa z ostatniej
lekcji
- zapowiedź tematu lekcji,
ustalanie z uczniami czego dowiedzą się
na lekcji
2. Faza główna:
- uczniowie słuchają,
a następnie czytają historyjkę z podręcznika. Wskazują właściwe wyrazy w
zdaniach zgodne z treścią historyjki (sprawdzenie ogólnego zrozumienia tekstu)
- samodzielnie znajdują w tekście nazwy artykułów
spożywczych
- uczniowie oglądają
na tablicy interaktywnej prezentację multimedialną: Countable & uncountable
nouns – a / an / some, korzystając z zasobów Internetu. Nauczyciel tłumaczy,
przed którymi rzeczownikami używamy wyrażeń: a / an / some.
- ćwiczenie
sprawdzające znajomość podziału rzeczowników na policzalne i niepoliczalne –
dwoje wskazanych uczniów podchodzi do tablicy z magnesami, przytwierdza do niej
karty obrazkowe przedstawiające produkty żywnościowe, według kryterium:
rzeczownik policzalny i rzeczownik niepoliczalny
- głośne i chóralne odczytanie wyrazów zamieszczonych
na kartach
- ćwiczenie „ruchowe”–
nauczyciel wymienia rzeczowniki typu: lemonade, sandwich, rice, egg, water,
orange juice, tomato, cheese, banana, meat, zaś uczniowie wstają bądź siadają
na swoich miejscach, wg zasady: rzeczownik policzalny sit down (usiądź),
niepoliczalny stand up (wstań)
- ćwiczenie
gramatyczne w podręczniku – uczniowie uzupełniają zdania wyrażeniami: a / an /
some
- praca w grupach –
uczniowie ustalają składniki, jakie potrzebują do zrobienia wymyślonych przez
siebie potraw, następnie prezentują te produkty, mówiąc: To make a sandwich we
need: some cheese, a tomato, some butter, some bread, some ham.
3. Faza końcowa:
- podsumowanie lekcji
- nagrodzenie uczniów za pracę i aktywność plusami i /
bądź ocenami
- podanie i objaśnienie zadania domowego
- pożegnanie
Nauczyciel i koordynator placówki: Kinga Cholewka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz