Łączna liczba wyświetleń

piątek, 16 lutego 2018

Z językiem angielskim za pan brat


KONSPEKT LEKCJI WYCHOWAWCZEJ DLA KL. VI

Autorki: Marta Wyka, Justyna Klink-Mroczek (nauczycielki przygotowujące się do udziału w kursie językowym w Irlandii)
Nazwa placówki: Zespół Szkół Publicznych nr 2 w Wadowicach
Temat zajęć:  Z językiem angielskim za pan brat.

Cele ogólne lekcji:
1.      Uczeń zna zalety podróżowania.
2.      Uczeń potrafi wykorzystać język angielski w praktyce.

Cele szczegółowe lekcji:
1.      Uczeń wymienia zalety i wady podróżowania.
2.      Uczeń stosuje język angielski w uzyskiwaniu informacji dotyczących państw europejskich: Irlandii, Wielkiej Brytanii i Malty.
3.      Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji.
4.      Uczeń wykazuje się pomysłowością i kreatywnością w tworzeniu własnej oferty turystycznej.
5.      Uczeń zna walory turystyczne, lokalne atrakcje, zabytki, tradycję, kulturę i historię państw anglojęzycznych.

Środki dydaktyczne:
- kolorowe karteczki samoprzylepne,
- bloki kolorowe,
- pisaki,
- kredki,
- przewodniki po Irlandii, Wielkiej Brytanii i Malcie,
- przykładowe oferty biur podróży/foldery,
- mapy,
- słownik języka angielskiego.

Metody pracy:
- aktywizujące,
- praktycznego działania,
- podające,
- waloryzujące.

Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa,
- zbiorowa.

Czas pracy: 45 min.

Przebieg zajęć:
I Czynności wstępne.
1. Powitanie.
2. Zapoznanie uczniów z tematem zajęć i podanie celów.
3. Burza mózgów – uczniowie otrzymują czerwone i zielone karteczki. Na pierwszych wypisują wady, a na drugich zalety podróżowania. Następnie przylepiają swoje propozycje na dwóch skrzydłach tablicy.
4. Omówienie podanych propozycji.

II Realizacja tematu.
1.Rozmowa na temat możliwości wykorzystania znajomości języka angielskiego w podróżach po Europie.
2. Podział uczniów na 3 grupy – uczniowie losują karteczki z nazwami państw anglojęzycznych (Irlandia, Wielka Brytania, Malta).
3. Rozdanie materiałów dotyczących kultury, tradycji, historii, zabytków, atrakcji turystycznych dotyczących danego państwa.
4. Przygotowanie przez uczniów krótkich rozmówek w języku angielskim dotyczących wskazanego państwa. Członkowie pozostałych grup mają możliwość zadawania dodatkowych pytań.
5. Zapoznanie uczniów z przykładowymi ofertami biur podróży.
6. Stworzenie przez dane grupy broszurki/folderu/informacji turystycznej dotyczących wskazanego państwa.

III Podsumowanie.
1.Zaprezentowanie powstałych prac na forum klasy.
2. Wybór najlepszego projektu – głosowanie uczniów.
3. Nagrodzenie zwycięzców.
4. Rozmowa podsumowująca.
5. Pożegnanie.


Nauczycielki: Marta Wyka, Justyna Klink-Mroczek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz