KONSPEKT
LEKCJI WYCHOWAWCZEJ DLA KL. VI
Autorki:
Marta Wyka, Justyna Klink-Mroczek (nauczycielki przygotowujące się do udziału w
kursie językowym w Irlandii)
Nazwa
placówki: Zespół Szkół Publicznych nr 2 w Wadowicach
Temat zajęć: Z językiem angielskim za pan brat.
Cele
ogólne lekcji:
1. Uczeń
zna zalety podróżowania.
2. Uczeń
potrafi wykorzystać język angielski w praktyce.
Cele szczegółowe lekcji:
1. Uczeń
wymienia zalety i wady podróżowania.
2.
Uczeń stosuje język angielski w uzyskiwaniu
informacji dotyczących państw europejskich: Irlandii, Wielkiej Brytanii i
Malty.
3.
Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji.
4.
Uczeń wykazuje się pomysłowością i
kreatywnością w tworzeniu własnej oferty turystycznej.
5. Uczeń
zna walory turystyczne, lokalne atrakcje, zabytki, tradycję, kulturę i historię
państw anglojęzycznych.
Środki dydaktyczne:
-
kolorowe karteczki samoprzylepne,
-
bloki kolorowe,
-
pisaki,
-
kredki,
-
przewodniki po Irlandii, Wielkiej Brytanii i Malcie,
-
przykładowe oferty biur podróży/foldery,
-
mapy,
-
słownik języka angielskiego.
Metody pracy:
-
aktywizujące,
-
praktycznego działania,
-
podające,
-
waloryzujące.
Formy pracy:
-
indywidualna,
-
grupowa,
-
zbiorowa.
Czas pracy:
45 min.
Przebieg
zajęć:
I
Czynności wstępne.
1.
Powitanie.
2.
Zapoznanie uczniów z tematem zajęć i podanie celów.
3.
Burza mózgów – uczniowie otrzymują czerwone i zielone karteczki. Na pierwszych
wypisują wady, a na drugich zalety podróżowania. Następnie przylepiają swoje
propozycje na dwóch skrzydłach tablicy.
4.
Omówienie podanych propozycji.
II Realizacja tematu.
1.Rozmowa
na temat możliwości wykorzystania znajomości języka angielskiego w podróżach po
Europie.
2.
Podział uczniów na 3 grupy – uczniowie losują karteczki z nazwami państw
anglojęzycznych (Irlandia, Wielka Brytania, Malta).
3.
Rozdanie materiałów dotyczących kultury, tradycji, historii, zabytków, atrakcji
turystycznych dotyczących danego państwa.
4.
Przygotowanie przez uczniów krótkich rozmówek w języku angielskim dotyczących
wskazanego państwa. Członkowie pozostałych grup mają możliwość zadawania
dodatkowych pytań.
5.
Zapoznanie uczniów z przykładowymi ofertami biur podróży.
6.
Stworzenie przez dane grupy broszurki/folderu/informacji turystycznej
dotyczących wskazanego państwa.
III Podsumowanie.
1.Zaprezentowanie
powstałych prac na forum klasy.
2.
Wybór najlepszego projektu – głosowanie uczniów.
3.
Nagrodzenie zwycięzców.
4.
Rozmowa podsumowująca.
5.
Pożegnanie.
Nauczycielki: Marta Wyka, Justyna Klink-Mroczek
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz