Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 27 lutego 2018

„ROZTAŃCZONA LEKCJA”-„Dancing lesson”



Scenariusz zajęć z  wychowania fizycznego
Autor: Małgorzata Jenejova (SP nr 2 w Wadowicach) 

Temat:  „ROZTAŃCZONA LEKCJA”-„Dancing lesson”
Poznanie podstawowych kroków aerobiku, łączenie ich w układ choreograficzny.
Poznanie  angielskich nazw poszczególnych kroków.

CEL OGÓLNY:
Kształtowanie: poczucia rytmu; koordynacji słuchowo - ruchowej i przestrzennej; płynności i estetyki ruchu.  Wytrzymałości w ćwiczeniach przy muzyce; nawyku utrzymania prawidłowej postawy ciała.

CELE SZCZEGÓŁOWE:
- zna  angielskie  nazwy  podstawowych  kroków  aerobiku : step touch, V-step, A-step, chase, mambo, pony, grape vine, hell back, kick, scizors, double step, pivot
-potrafi prawidłowo wykonać kroki
-umie „odczytać” kroki bazowe z pokazu prowadzącego
- umie kontrolować poprawność wykonywanych ćwiczeń
- potrafi współpracować w grupie

UMIEJĘTNOŚCI:
- potrafi wykonać i powtórzyć układ choreograficzny
-Zna angielskie nazewnictwo kroków aerobiku

WIADOMOŚCI:
- zna zasady bezpiecznego wykonywania ćwiczeń
-  wie jaki wpływ ma aerobik na zgrabną sylwetkę i estetykę ruchu, zna zasób ćwiczeń kształtujących wytrzymałość, siłę mięśni RR, NN i pośladków
- zna zasady wykonania ćwiczeń rozciągających

CZAS TRWANIA:  2x 45 minut
POMOCE: magnetofon, płyta z muzyką fitness.
MIEJSCE: sala gimnastyczna


Tok lekcyjny
                   Zadania szczegółowe
Metody realizacji
Uwagi

1. Część organizacyjno- porządkowa









2. Rozgrzewka


Zbiórka, powitanie, sprawdzenie gotowości do zajęć.
Zapoznanie z tematem lekcji

Krótka informacja na temat różnych form aerobicu
i sposobu w jaki
wpływa na kształtowanie
zgrabnej sylwetki

Marsz w miejscu:
- krążenia RR w przód i tył.
- naprzemienne opady z RR w bok ze skłonami w przód
- przysiady w szerokim rozkroku z pogłębieniem na 3, na 4 wyprost
- skłony boczne w pozycji rozkrocznej z pogłębieniem
-w tej samej pozycji skręty T.
- step touch pojedynczy z różnorodną pracą RR
- różne formy podskoków,( jednonóż, obunóż skrzyżne)




pogadanka






naśladowcza











w rytmie muzyki

3. Część główna






























Łączenie kroków
w całość
doskonalenie
układu ćwiczeń













Poznanie podstawowych kroków aerobiku.
STEP TOUCH (odstawianie nogi w bok i dostawienie drugiej, krok obszerny, angażujący wszystkie partie mięśni nóg)
STEP OUT (zaakcentowane wchodzenie na wyprostowaną nogę i równoczesne postawienie drugiej stopy na palec, nogi
w szerokim rozkroku, nie balansujemy tułowiem na boki)
DOUBLE, PODWÓJNY (podwójny step touch)
HEEL BACK (pięta do pośladka, nogi w szerokim rozkroku, kolana luźne, bez przeprostów, zgięcie nogi w tył w kierunku pośladka, nie balansujemy tułowiem na boki)
V-STEP (krok w przód po skosie, zaczynamy z pięty)
A-STEP (krok w tył po skosie)
GRAPE VINE (krok skrzyżny, z zakrokiem nogi z tyłu
CHASSE – przeskok na bazie DOUBLE STEP (cwał)
MAMBO – krok w tył z uniesieniem N z przodu
PIVOT – obrót na bazie mambo (jedna noga w centrum)
PONY- (kucyk)- przeskoki z N na N zakończone przytupem w miejscu
SCISSORS- (nożyczki)- w podskoku na jednej N trzy wykopy(kik) :w przód, bok i tył


UKŁAD  8x8
1. 1-4 Step touch w Pi Lstronę
     5-8 Step touch z N skrzyżnie w bok.
2. 1-4 Chasse w P stronę+ mambo w tył
    5-8 Chasse w L stronę + mambo w tył
3. 1-4 V-STEP
    5-8 A-STEP
4. 1-4 MAMBO w przód –tył
    5-8 PIVOT w obrocie
5. 1-4 PODWÓJNY STEP TOUCH po skosie w P stronę
   5-8 PODWÓJNY STEP TOUCH po skosie w L stronę
6. 1-8 Cztery PONY w tył
7. 1-4 GRAPE VINE w P stronę
    5-8 SCISSORS na LN
8. 1-8 HEEL BACK po literze L.


naśladowcza
ścisła
odtwórcza
indywidualizacja






























zadaniowo- ścisła


Pokaz, objaśnienie

Wielokrotne powtórzenia utrwalające poprawność wykonania

Korekcja błędów



















Nauka
fragmentami, które połączone w całość  tworzą
układ
choreograficzny








3. Część końcowa


1.Siad w rozsypce- ćwiczenia rozciągające (STRETCHING)
2. Omówienie i podsumowanie lekcji
3. Pożegnanie

odtwórcza
Muzyka
relaksacyjna
uspokojenie
organizmu po wysiłku

Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz