Łączna liczba wyświetleń

piątek, 9 lutego 2018

Moja przygoda w Niemczech



Podczas wakacji oraz w czasie świąt Bożego Narodzenia odwiedziłam zaprzyjaźnioną rodzinę niemiecką. W trakcie pobytu porozumiewałam się w języku angielskim i niemieckim, ponieważ moi znajomi nie znają języka polskiego, natomiast posługuję się językiem niemieckim i angielskim. Spotykałam się też z mieszkańcami Viersen – miasteczka, w którym przebywałam  oraz innych  ludzi często z różnych krajów. Ponieważ nie znam dobrze j. angielskiego ani też niemieckiego, musiałam po troszku używać tych  języków co spowodowało nabycie większej umiejętności porozumiewania się z ludźmi na żywo.

Rozwinięcie kompetencji językowych przydało mi się w pracy w przedszkolu. Znajomość podstawowych zwrotów i słówek w języku niemieckim wykorzystałam podczas poznawania kultury Niemiec. Pomogłam koleżankom z przedszkola  opracować materiały oraz podstawowe zwroty i słówka w języku niemieckim. W czasie pobytu zapoznałam się też z niemieckimi zwyczajami świąt Bożego Narodzenia, które później  zaprezentowałam  dzieciom w przedszkolu z użyciem zdjęć i filmów. Dzieci miały okazję zapoznać się ze starymi urządzeniami  np. katarynką oraz  innymi przedmiotami  używanymi w gospodarstwie domowym. Najbardziej jednak dzieci  zadziwił film  prezentujący kolędę graną na katarynce.

Autor tekstu i koordynator placówki: Bernadetta Kowalska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz