PROWADZĄCA: Iwona Urbaś
KLASA: V a
CZAS: 2 x 45 minut
TEMAT: Jestem
Europejczykiem.
CEL GŁÓWNY: uświadomienie
więzi Polaków z innymi narodami w Europie.
Uczeń:
- wzbogaca wiedzę o innych europejskich krajach,
- poznaje mentalność naszych
sąsiadów,
- doskonali umiejętności
wyszukiwania przydatnych informacji w Internecie,
- doskonali umiejętność
planowania.
METODY PRACY: poszukująca – problemowa, eksponująca – wystawa,
ŚRODKI DYDAKTYCZNE: bilety lotnicze, karty pracy, mapa Europy,
tablica multimedialna, komputery, telefony.
PRZEBIEG
ZAJĘĆ:
1. Przywitanie uczniów i przedstawienie tematu
zajęć.
2. Podział na grupy, wybór liderów grup.
3. Przygotowanie stanowisk pracy (umożliwienie
korzystania z komputera, telefonów z dostępem do Internetu, rozdanie kart
pracy, wyświetlenie na tablicy mapy Europy).
4. Losowanie biletów lotniczych (wybór państwa,
o którym uczniowie będą zbierać informacje). Każda grupa opracowuje informacje
na temat innego kraju europejskiego. Zanim zaczną pracę, muszą odczytać na
bilecie nazwę lotniska, stolicę kraju i odgadnąć, dokąd odbędą wirtualną
podróż.
5. Wyszukiwanie
informacji w Internecie i wypełnianie kart pracy.
6. Prezentacja
wyników pracy. Prezentacja wyników pracy odbywa się na drugiej lekcji.
Uczniowie mają co najmniej tydzień, żeby przepisać na czysto karty pracy,
wyszukać ciekawe zdjęcia konkretnych atrakcji turystycznych. Na mapie wskazują
omawiany kraj i określają jego położenie względem Polski. Dodatkowo mogą
pokazać przedmioty z nim związane lub zaprezentować strój kojarzący się z jego
mieszkańcami (kreatywność pozostawiamy uczniom).
7. Umieszczenie
kart pracy w widocznym miejscu klasy (gazetka ścienna, gablota).
Karta pracy:
Państwo:
Flaga:
Stolica:
Język:
Znane lotniska:
Waluta:
Członkostwo w UE od:
Ciekawe
miejsca:
Z czego słynie kraj:
Znane uczelnie:
Najbardziej rozwinięty przemysł, dziedzina gospodarki:
Co łączy ten kraj z Polską:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz