Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 11 lutego 2018

KONSPEKT LEKCJI WYCHOWAWCZEJ DLA KL. V



Autorka: Marta Wyka
Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa nr 5 w Wadowicach
Temat zajęć:  Ferie zimowe w krajach Unii Europejskiej i zabytki warte zobaczenia w tym okresie.

Cele ogólne lekcji:
1.      Uczeń zna najważniejsze zabytki wybranych państw Unii Europejskiej (Polski, Hiszpanii, Węgier, Danii, Austrii, Chorwacji, Irlandii).
2.      Uczeń potrafi wykorzystać poznane słówka anglojęzyczne w praktyce.

Cele szczegółowe lekcji:
1.      Uczeń wymienia terminy ferii w wybranych państwach Unii Europejskiej.
2.      Uczeń stosuje poznane słówka określające termin „ferie”.
3.      Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji.
4.      Uczeń korzysta z tablicy multimedialnej.
5.      Uczeń rozpoznaje najważniejsze zabytki wybranych państw Unii Europejskiej.

Środki dydaktyczne:
- bloki kolorowe,
- pisaki,
- kredki,
- przewodniki po Irlandii, Polsce, Hiszpanii, Chorwacji, Danii, Austrii, Węgrzech,
- mapy,
- słownik języka angielskiego,
- tablica multimedialna.

Metody pracy:
- aktywizujące,
- praktycznego działania,
- podające,
- waloryzujące.

Formy pracy:
- indywidualna,
- grupowa,
- zbiorowa.

Czas pracy: 45 min.



Przebieg zajęć:
I Czynności wstępne.
1. Powitanie.
2. Zapoznanie uczniów z tematem zajęć i podanie celów.
3. Burza mózgów – uczniowie wymieniają sposoby spędzania ferii i podają propozycje państw europejskich, które w czasie ferii chcieli by odwiedzić.
4. Omówienie podanych propozycji.

II Realizacja tematu.
1. Rozmowa z uczniami na temat sposobu spędzania ferii w Polsce i porównanie ich z feriami w innych krajach Unii Europejskiej.
2. Poznanie terminu „ferie” w różnych językach.
3. Rozmowa na temat najważniejszych zabytków państw Unii Europejskiej (Polski, Hiszpanii, Węgier, Danii, Austrii, Chorwacji, Irlandii) wartych zobaczenia w czasie ferii. Przedstawienie ich na tablicy multimedialnej i podanie krótkich informacji na ich temat.
4. Podział uczniów na 6 grup – uczniowie losują karteczki z nazwami państw (Irlandia, Dania, Austria, Hiszpania, Węgry, Chorwacja).
5. Rozdanie materiałów przedstawiających najważniejsze zabytki danego kraju. Zadaniem dzieci jest podpisanie każdej ilustracji.
6. Przygotowanie przez uczniów krótkich rozmówek w języku angielskim dotyczących ferii i zabytków wskazanego państwa. Członkowie pozostałych grup mają możliwość zadawania dodatkowych pytań.


III Podsumowanie.
1. Quiz na temat ferii i zabytków wszystkich przedstawionych państw.
2. Wybór najlepiej odpowiadających uczniów.
3. Nagrodzenie zwycięzców.
4. Rozmowa podsumowująca.
5. Pożegnanie.



Prowadząca: Marta Wyka

Koordynator placówki: Kamil Bałys

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz