Autorka:
Marta Wyka
Nazwa
placówki: Szkoła Podstawowa nr 5 w Wadowicach
Temat zajęć: Ferie zimowe w krajach Unii Europejskiej i zabytki warte zobaczenia w tym okresie.
Cele
ogólne lekcji:
1. Uczeń
zna najważniejsze zabytki wybranych państw Unii Europejskiej (Polski,
Hiszpanii, Węgier, Danii, Austrii, Chorwacji, Irlandii).
2. Uczeń
potrafi wykorzystać poznane słówka anglojęzyczne w praktyce.
Cele szczegółowe lekcji:
1. Uczeń
wymienia terminy ferii w wybranych państwach Unii Europejskiej.
2.
Uczeń stosuje poznane słówka określające termin
„ferie”.
3.
Uczeń korzysta z różnych źródeł informacji.
4.
Uczeń korzysta z tablicy multimedialnej.
5. Uczeń
rozpoznaje najważniejsze zabytki wybranych państw Unii Europejskiej.
Środki dydaktyczne:
-
bloki kolorowe,
-
pisaki,
-
kredki,
-
przewodniki po Irlandii, Polsce, Hiszpanii, Chorwacji, Danii, Austrii, Węgrzech,
-
mapy,
-
słownik języka angielskiego,
-
tablica multimedialna.
Metody pracy:
-
aktywizujące,
-
praktycznego działania,
-
podające,
-
waloryzujące.
Formy pracy:
-
indywidualna,
-
grupowa,
-
zbiorowa.
Czas pracy:
45 min.
Przebieg
zajęć:
I Czynności wstępne.
1.
Powitanie.
2.
Zapoznanie uczniów z tematem zajęć i podanie celów.
3.
Burza mózgów – uczniowie wymieniają sposoby spędzania ferii i podają propozycje
państw europejskich, które w czasie ferii chcieli by odwiedzić.
4.
Omówienie podanych propozycji.
II Realizacja tematu.
1. Rozmowa z uczniami na temat sposobu
spędzania ferii w Polsce i porównanie ich z feriami w innych krajach Unii
Europejskiej.
2.
Poznanie terminu „ferie” w różnych językach.
3.
Rozmowa na temat najważniejszych zabytków państw Unii Europejskiej (Polski,
Hiszpanii, Węgier, Danii, Austrii, Chorwacji, Irlandii) wartych zobaczenia w
czasie ferii. Przedstawienie ich na tablicy multimedialnej i podanie krótkich
informacji na ich temat.
4.
Podział uczniów na 6 grup – uczniowie losują karteczki z nazwami państw
(Irlandia, Dania, Austria, Hiszpania, Węgry, Chorwacja).
5.
Rozdanie materiałów przedstawiających najważniejsze zabytki danego kraju.
Zadaniem dzieci jest podpisanie każdej ilustracji.
6.
Przygotowanie przez uczniów krótkich rozmówek w języku angielskim dotyczących
ferii i zabytków wskazanego państwa. Członkowie pozostałych grup mają możliwość
zadawania dodatkowych pytań.
III Podsumowanie.
1.
Quiz na temat ferii i zabytków wszystkich przedstawionych państw.
2.
Wybór najlepiej odpowiadających uczniów.
3.
Nagrodzenie zwycięzców.
4.
Rozmowa podsumowująca.
5.
Pożegnanie.
Prowadząca: Marta Wyka
Koordynator placówki: Kamil Bałys
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz