Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 22 lutego 2018

Mija już drugi tydzień pobytu Ani z PP nr 1 i Bernadki z PP nr 2 w Dublinie.

Drugi tydzień podobnie jak i pierwszy był obfity we wrażenia z poznawania ciekawych zakątków i kultury Irlandii. W weekend wybrałyśmy się na wycieczki organizowane przez naszą szkołę językową oraz hotel, w którym mieszkamy. W sobotę odwiedziłyśmy Belfast stolicę oraz największe miasto Irlandii Północnej. Jest to piękne miasto bogate w zabytki oraz budowle. Jednak największą atrakcją, jak mogłyśmy się przekonać na ,,własne oczy”, jest Muzeum Tytanica. Podczas zwiedzania tego czteropiętrowego budynku w kształcie gwiazdy, którego narożniki wznoszą się na wysokość 28m podobnie jak w przeszłości dzioby Titanica,  przeniosłyśmy się za pomocą halogramu w świat z okresu Tytanika, spotkać ludzi chodzących po pokładzie dowiedzieć się o ich życiu  oraz  o tworzeniu statku.

W niedzielę odwiedziłyśmy malownicze miasto Galway położone w zachodniej Irlandii. Podczas podróży wybrzeżem ciągnącym się nad Oceanem Atlantyckim podziwiałyśmy  piękne krajobrazy  i ciekawe zakątki ,,Zielonej wyspy”. Jedną z głównych atrakcji  były  ,,Klify Moheru”  odcinek  stromego wybrzeża klifowego uważanego  za jedno z najpiękniejszych miejsc w Irlandii. Niestety w tym dniu pogoda nam nie dopisała i ciągnąca się  mgła, odgłosy uderzeń wody o skały to pierwsze co nas przywitało po przyjeździe. Pomimo tego udało nam się zobaczyć zarysy wybrzeża oraz doświadczyć  wielu ciekawych przeżyć, szczególnie na szlaku podczas bardzo wietrznej pogody.

W środę po zajęciach  wybrałyśmy się pociągiem do miasteczka Greystones oddalonego 27 km od Dublina. Podczas wędrówki wybrzeżem Morza Irlandzkiego  relaksowałyśmy się odgłosami szumu fal   i  podziwiałyśmy widoczne w oddali  małe klify.

W mijającym tygodniu odwiedziłyśmy Polskie Przedszkole w Dublinie ,,Klub Małego Odkrywcy”, z którym Przedszkole nr 1 w Wadowicach nawiązuje współpracę. Podczas rozmowy z dyrektorem i nauczycielami zapoznałyśmy się z funkcjonowaniem placówki, której głównym założeniem jest ,,Mówić, myśleć i czuć po polsku”.