Autorka:
Marta Wyka
Nazwa
placówki: Szkoła Podstawowa nr 5 w Wadowicach
Temat zajęć: Czy Walentynki mogą być polskie?
Cele
ogólne lekcji:
1. Uczeń
zna pochodzenie Walentynek.
2. Uczeń
zna znaczenie najważniejszego uczucia – miłości.
3. Uczeń przedstawia
termin „miłość” w różnych językach.
Cele szczegółowe lekcji:
1. Uczeń opowiada
historię św. Walentego.
2.
Uczeń wymienia cechy miłości.
3.
Uczeń podaje zasady postępowania człowieka
kochającego.
4.
Pisze kartkę walentynkową w języku angielskim.
5. Uzasadnia,
że warto, aby Walentynki były obchodzone w Polsce.
Środki dydaktyczne:
-
kolorowe serca,
-
pisaki,
-
kredki,
-
życiorys św. Walentego,
-
wierszyki walentynkowe,
-
słownik języka angielskiego.
Metody pracy:
-
aktywizujące,
-
praktycznego działania,
-
podające,
-
waloryzujące.
Formy pracy:
-
indywidualna,
-
grupowa,
-
zbiorowa.
Czas pracy:
45 min.
Przebieg
zajęć:
I Czynności wstępne.
1.
Powitanie.
2.
Zapoznanie uczniów z tematem zajęć i podanie celów.
3.
Burza mózgów – nauczyciel pisze na tablicy „Walentynki” i prosi uczniów o podawanie skojarzeń.
4.
Omówienie podanych propozycji.
II Realizacja tematu.
1.
Nauczyciel podaje życiorys św. Walentego.
2.
Nauczyciel prosi uczniów o podanie definicji miłości i jej cech.
3.
Podział uczniów na 3 grupy – uczniowie opracowują zasady postępowania człowieka
kochającego i prezentują na forum klasy.
3.
Wspólne wypisanie najważniejszych zasad postępowania człowieka kochającego na
dużym formacie i przywieszenie ich na gazetce klasowej.
3.
Rozmowa z uczniami skąd się wzięły Walentynki w Polsce.
4.
Podanie terminu „miłość” w różnych językach.
4.
Przygotowanie przez uczniów kartek walentynkowych w języku angielskim.
III Podsumowanie.
1.Zaprezentowanie
powstałych prac na forum klasy.
2.
Wybór najlepszej kartki walentynkowej – głosowanie uczniów.
3.
Nagrodzenie zwycięzców.
4.
Rozmowa podsumowująca.
5.
Pożegnanie.
Prowadząca: Marta Wyka
Koordynator placówki: Kamil Bałys
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz