Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 18 lutego 2018

"Bociany" - scenariusz zajęć otwartych dla rodziców oraz dyrekcji



Uczestniczka mobilności - p. E. Luzar-Matejko - przeprowadziła zajęcia otwarte dla Rodziców i Dyrekcji. Dzięki nim, zebrani mieli okazję zobaczyć fragment pracy nauczycielki w grupie zerówkowej i zwrócić uwagę na zaangażowanie dzieci (6-latków) w zajęcia. Oprócz treści z zakresu edukacji przyrodniczej, językowej i plastycznej, nie zabrakło też akcentu w języku angielskim. Wychowankowie p. Eli poznali nowe słówko: a stork - bocian, wzbogacając w ten sposób zasób słownictwa. Prowadząca starała się zachęcić do pracy również Rodziców. Wspólna praca przyczyniła się do zacieśnienia więzi oraz integracji grupy. 


SCENARIUSZ ZAJĘĆ OTWARTYCH DLA RODZICÓW ORAZ DYREKCJI w oddziale 0 „a” w Zespole Szkół nr 1 w Choczni
rok szkolny 2016/2017


Krąg tematyczny: Oznaki wiosny

Temat dnia: Bociany

Data: kwiecień 2017 r.

Nauczyciel prowadzący: mgr Elżbieta Luzar - Matejko


Cele:

Cele ogólne:
- poszerzenie wiedzy przyrodniczej
- wzbogacanie zasobu słownictwa z języka angielskiego
- przygotowanie do nauki czytania i pisania w klasie pierwszej
- stymulowanie zdolności artystycznych

Cele szczegółowe:
 Dziecko potrafi:

- w skupieniu słuchać prezentacji dokonywanej przez nauczyciela na temat bocianów
- odpowiadać na pytania dotyczące charakterystycznych cech ptaków, ich lotów oraz zachowań
- podać jedną ciekawostkę z życia bocianów
- powiedzieć, jak w języku angielskim brzmi wyraz: bocian (a stork)
- dokonać poprawnie analizy/syntezy głoskowej wskazanych wyrazów związanych tematycznie z zajęciami
- wykonać pracę plastyczną zgodnie z instrukcją prowadzącej, przy użyciu odpowiednich materiałów

Metody:  słowne
                oglądowe
                czynne

Formy pracy:  zbiorowa, grupowa, indywidualna

Środki dydaktyczne: plansze edukacyjne, książki przyrodnicze, zdjęcia, notatki własne, karta prezentująca bociana, zawierająca podpis w: języku polskim i języku angielskim, kartoniki z wyrazami do analizy/syntezy głoskowej, kolorowe kartki z bloku technicznego (A4), płatki kosmetyczne, klej „Magik”, kredki, czarny pisak, magnesy.


Przebieg zajęć:

1.      Powitanie Rodziców, Dyrekcji, dzieci
2.      Krótki wstęp zarysowujący, o czym będą zajęcia
3.      Prezentacja materiałów przyrodniczych ukazujących bociany. Rozmowa na temat charakterystycznych cech ptaków, ich lotów, zachowań. Ciekawostki
4.      Wprowadzenie słówka w języku angielskim: bocian – a stork
5.      Doskonalenie analizy oraz syntezy głoskowej wskazanych wyrazów związanych tematycznie z zajęciami
6.      Wykonanie pracy plastycznej pt: „Bocian” – użycie: płatków kosmetycznych, kleju, kredek, pisaków i kolorowych kartek z bloku technicznego
7.      Podsumowanie zajęć, powtórzenie i utrwalenie zdobytych wiadomości
8.      Pożegnanie

PODSTAWA PROGRAMOWA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych (PP 1)
kształtowanie czynności samoobsługowych, nawyków higienicznych i kulturalnych, wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (PP 2)
wspomaganie rozwoju mowy oraz innych umiejętności komunikacyjnych dzieci (PP 3)
wychowanie przez sztukę – różne formy plastyczne (PP 9)
wychowanie dla poszanowania roślin i zwierząt (PP 12)
tworzenie warunków do doświadczeń językowych i komunikacyjnych w zakresie reprezentatywnej i komunikatywnej funkcji języka – ze szczególnym uwzględnieniem nabywania umiejętności czytania (PP 14)
przygotowanie dzieci do posługiwania się językiem obcym nowożytnym (PP16)



Nauczyciel: Elżbieta Luzar-Matejko

Koordynator placówki: Kinga Cholewka

1 komentarz: