Łączna liczba wyświetleń

piątek, 9 lutego 2018

Tłusty Czwartek vs Pancake Day

Konspekt lekcji wychowawczo- kulturowej w klasie 7

Temat: Tłusty Czwartek vs Pancake Day

 Nauczyciel: Agnieszka Bogunia (SP nr 2 w Wadowicach) 

Czas: 45 min.
Cele:
- wzbogacenie wiedzy o tradycjach i obrzędach naszego kraju,
- zapoznanie uczniów z brytyjskim świętem Pancake Day,
- zapoznanie ze świętami i sposobami ich obchodzenia w innych krajach,
- poznanie tradycji i zwyczajów  związanych z Shrove Tuesday w Wielkiej Brytanii,
- znalezienie różnic i podobieństw pomiędzy zwyczajami w Wielkiej Brytanii i w Polsce,
- rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur,
- wyszukiwanie informacji z tekstu słuchanego i czytanego,
- tworzenie przyjaznej atmosfery w grupie,
- uczenie otwartości na inne kultury.
 Metody:
- burza mózgów
- pogadanka
- praca z tekstem
- praca z filmem
Formy pracy:
- zbiorowa
- indywidualna
Środki dydaktyczne:
- karty pracy
- filmy
- tablica multimedialna
- pączki
Przebieg zajęć:
1.    Przywitanie uczniów i przedstawienie tematu zajęć.
2.    Pogadanka na temat tradycji związanych z Zapustami i Tłustym Czwartkiem.
3.    Przedstawienie uczniom filmu prezentującego tradycje i zwyczaje karnawałowe  w Wielkiej Brytanii.
4.    Przedstawienie  uczniom filmu Pancake Day.
5.    Wspólne znalezienie podobieństw i różnic między Tłustym Czwartkiem i Pancake Day.
6.    Uzupełnianie tabeli z podobieństwami i różnicami.
7.    Oglądnięcie filmu z przepisem na naleśniki ‘How to make English pancakes’.
Słodki poczęstunek- wspólne celebrowanie Tłustego Czwartku.


Materiały z obcojęzycznych  stron internetowych wykorzystane na lekcji:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz