Łączna liczba wyświetleń

niedziela, 4 lutego 2018

Scenariusz zajęć dla grupy przedszkolnej

Temat: Na farmie
Prowadzący: Anna Wołczyk
Cele ogólne:
zwiększenie poziomu wiedzy i umiejętności dzieci z języka angielskiego,
- promowanie uczenia języków obcych,
-  upowszechnianie dobrych praktyk edukacyjnych,
- użycie cyfrowych narzędzi edukacyjnych oraz obcojęzycznych źródeł informacji
Dziecko:
- uczestniczy w zabawach muzycznych, ruchowych w języku angielskim
-  rozumie bardzo proste polecenia w języku angielskim
- powtarza rymowanki, proste wierszyki i śpiewa piosenki w języku angielskim
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- powtarza nazwy zwierząt w języku angielskim
- rozpoznaje i nazywa zwierzęta w języku angielskim
- ilustruje piosenkę w języku angielskim gestem
- reaguje na polecenia nauczyciela w języku angielskim
- aktywnie słucha piosenek w języku angielskim
Metody: czynna, słowna, oglądowa
Forma pracy: indywidualna, zbiorowa, grupowa
Środki dydaktyczne: maskotka, ilustracje, piosenki, karty bingo, klocki, magnetofon, płyta
CD, głośniki, komputer, rzutnik

Przebieg zajęć
1.      Powitanie dzieci – śpiewanie piosenki na powitanie, ilustracja jej gestem. Przywitanie dzieci z maskotką; używanie zwrotów: sit down, stand up, good morning, hello, make a circle. (użycie magnetofonu i głośników)
2.      Farma  – zabawa dydaktyczna – nauczyciel pokazuje ilustracje zwierząt, a dzieci powtarzają ich nazwy w języku angielskim. Zwierzęta: horse, cow, ruster, pig, sheep, duck.
3.      On the farm – zabawa z piosenkę – dzieci uczą się piosenki słuchając jej i oglądając do niej teledysk, a następnie odzwierciedlają ją gestem (użycie komputera, głośników, rzutnika, specjalnej tablicy do odtwarzania filmów)
4.      Czarodziejskie pudełko – zabawa dydaktyczna– dzieci podają sobie pudełko z ilustracjami zwierząt w rytm muzyki. Kiedy muzyka gaśnie osoba, która ma pudełko otwiera je, wyciąga zwierzę i nazywa je w języku angielskim. Jeśli nie zna nazwy to reszta dzieci podpowiada, a dana osoba powtarza
5.      Zwierzęta – zabawa ruchowa – nauczyciel rozkłada po sali ilustracje zwierząt.  Dzieci tańczą w rytm muzyki, kiedy muzyka gaśnie siadają obok ilustracji wskazanej przez nauczyciela. (użycie komputera i głośników)
6.      Odgłosy – zabawa słuchowa – dzieci odgadują jaki odgłos wydaje dane zwierzę (użycie magnetofonu i głośników)
7.      Bingo – zabawa na spostrzegawczość- dzieci zakrywają zwierzę wskazane przez nauczyciela – jeśli maja je na swojej kartce. Osoba, która zakryje wszystkie swoje zwierzęta mówi bingo i siada prosto.  (zabawa zaczerpnięta z obcojęzycznej strony internetowej: http://www.bbc.co.uk/learningenglish/)
8.      Pożegnanie dzieci – śpiewanie piosenki, ilustracja piosenki gestem. Pożegnanie wszystkich dzieci z maskotką.
Koordynator placówki: Anna Wołczyk 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz