Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 1 lutego 2018

KTÓRĘDY NA MALTĘ? I ZA ILE?


     Uczniowie klasy 2 Gimnazjum w Wysokiej uczestniczyli w zajęciach poświęconych wyszukiwaniu informacji w Internecie. Pracowano w grupach, a każda z grup zmierzyć się musiała z innym wyzwaniem. Pierwsza miała za zadanie wyszukać najtańsze i najwygodniejsze połączenie lotnicze. Druga - znaleźć korzystną cenowo ofertę dwutygodniowego kursu językowego dla młodzieży. Trzecia grupa starała się wyszukać niedrogie miejsce noclegowe. Czwarta – opracowywała kosztorys codziennych wydatków, biorąc pod uwagę koszty jedzenia, transportu oraz atrakcji.

     Uczniowie z zapałem zabrali się do pracy. W trakcie pracy musieli samodzielnie znaleźć odpowiedź na wiele istotnych pytań: Lepiej lecieć z Krakowa czy z Katowic? Jak dojechać na lotnisko? O jakich ograniczeniach należy pamiętać, zabierając bagaż kabinowy? Ile kosztuje dwutygodniowy kurs nauki języka angielskiego? Ile godzin kursu przewidziano? Gdzie najlepiej szukać niedrogiego, ale nieźle ocenionego miejsca noclegowego (hotel/hostel/apartamenty)? Warto dopłacić za klimatyzację? Jakie ceny podstawowych produktów spożywczych obowiązują na Malcie? Z jakimi cenami za posiłek (pizza, kebab) należy się liczyć w barze/restauracji? Warto kupić bilet tygodniowy na transport publiczny czy wystarczą pojedyncze?


       Dodatkowa trudność (i korzyść) sprawiała konieczność radzenia sobie z językiem angielskim, a wyniki były dość zaskakujące. Okazało się, że planowanie podróży po Europie jest łatwiejsze, niż wielu przypuszczało. Wystarczy Internet, znajomość podstaw angielskiego, a także odrobina zaradności i przedsiębiorczości. Kto wie, może na taką wyprawę uczniowie naprawdę się kiedyś wybiorą?




Nauczyciel prowadzący: Krzysztof Jaskier

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz