Łączna liczba wyświetleń

piątek, 16 lutego 2018

Savoir-vivre podróżnika - konspekt lekcji wychowawczej


KONSPEKT LEKCJI WYCHOWAWCZEJ

  1. Justyna Klink- Mroczek,
Szkoła Podstawowa nr 5,
os. Kopernika 11, 34-100 Wadowice

90 minut, klasa 6

Temat lekcji: Savoir-vivre podróżnika.

Cele lekcji:
  • Ogólny: zapoznanie uczniów z podstawowymi zasadami dobrego wychowania podczas podróży zagranicznej;
  • Operacyjne: uczeń rozumie pojęcie savoir-vivre, wie, co składa się na dobre wychowanie w czasie podróży, potrafi określić zasady dobrego zachowania się w samolocie, na lotnisku, w hotelu, restauracji, szkole językowej, zna przyjęte normy postępowania;

Metody kształcenia: dyskusja, burza mózgów, drama;
Forma organizacyjna: praca w grupach, praca indywidualna;
Środki i materiały dydaktyczne: zadania dla grup ( załącznik);

  1. TOK LEKCJI
I CZĘŚĆ WSTĘPNA
- powitanie,
-sprawdzenie obecności,
- zaprowadzenie ładu i porządku,
-podanie tematu lekcji;

II CZĘŚĆ WŁAŚCIWA
-wyjaśnienie nazwy zapożyczonej z języka francuskiego savoir – „wiedzieć”, vivre – istnieć”,
- podział uczniów na grupy, które będą się zastanawiały nad tym jak wygląda przestrzeganie zasad kultury w trakcie zagranicznej podróży.
- przedstawienie przez grupy przykładów zachowań się ludzi w różnych sytuacjach,
-ocena przedstawionych zachowań,
- przedstawienie uwag,
- motywowanie do udziału w dyskusji,
- udzielenie odpowiedzi na pytania:
a) Gdzie i kiedy należy stosować zasady dobrego wychowania?
b) W jaki sposób znajomość zasad savoir-vivre może przydać nam się w życiu? W jakich sytuacjach?
c) Co wpływa na dobrą atmosferę podczas podróży?
- dyskusja na temat: O jakich zasadach kultury należy przede wszystkim pamiętać w trakcie podróży?
- stworzenie przez uczniów listy 10 najważniejszych zasad dobrego wychowania, których należy przestrzegać w czasie podróży i w szkole językowej – praca w parach;
- przedstawienie przez każdą parę stworzonej listy;

III CZĘŚĆ KOŃCOWA
- podsumowanie – przedstawienie refleksji przez uczniów,
- podziękowanie za udział w zajęciach;



Załącznik

Grupa 1: Na lotnisku. O jakich zasadach dobrego wychowania powinno się pamiętać podczas załatwiania formalności na lotnisku? Przygotujcie scenkę, w której zaprezentujecie zasady savoir-vivre w tej sytuacji. 

Grupa 2: W restauracji. O jakich zasadach dobrego wychowania powinno się pamiętać podczas zamawiania i spożywania posiłku. Przygotujcie scenkę, w której zaprezentujecie zasady savoir-vivre w tej sytuacji. 


Grupa 3: W szkole językowej. Chłopiec wchodzi do szkoły językowej. Podchodzi do recepcji. Ułóżcie rozmowę, którą mógłby przeprowadzić z recepcjonistką w języku angielskim. Pamiętajcie o zachowaniu zasad dobrego wychowania.



Nauczyciel: Justyna Klink- Mroczek

Koordynator placówki: Kamil Bałys






    Brak komentarzy:

    Prześlij komentarz