Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 6 lutego 2018

IMAGINE, CZYLI…


Uczniowie klasy trzeciej Gimnazjum w Wysokiej uczestniczyli w lekcji języka polskiego, w czasie której mieli okazję zmierzyć się z angielskim tekstem piosenki „Imagine” autorstwa Johna Lennona.
Po wysłuchaniu utworu, pracując w grupach, starali się przetłumaczyć utwór na język polski. 
Następnie mieli za zadanie dokonać analizy i interpretacji tekstu. O jakim świecie śpiewa Lennon? Czy ta wizja jest realistyczna? Czy niektóre fragmenty nie wydają się kontrowersyjne? Czy podoba nam się wizja świata, którą kreuje słynny wokalista? – tematów do dyskusji nie brakowało.

Okazało się, że na lekcji języka polskiego można kształcić znajomość angielskiego, nie zaniedbując zarazem realizacji podstawy programowej. Cechy liryki, budowa wiersza, środki poetyckie, rodzaje rymów, zjawisko homonimii, utopijność świata przedstawionego – wszystkie te pojęcia można omówić, wplatając równocześnie elementy nauczania języka angielskiego w tok lekcji języka ojczystego.



Krzysztof Jaskier

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz