Uczniowie klasy trzeciej Gimnazjum w Wysokiej uczestniczyli
w lekcji języka polskiego, w czasie której mieli okazję zmierzyć się z
angielskim tekstem piosenki „Imagine” autorstwa Johna Lennona.
Po wysłuchaniu utworu, pracując w grupach, starali się
przetłumaczyć utwór na język polski.
Następnie mieli za zadanie dokonać analizy
i interpretacji tekstu. O jakim świecie śpiewa Lennon? Czy ta wizja jest
realistyczna? Czy niektóre fragmenty nie wydają się kontrowersyjne? Czy podoba
nam się wizja świata, którą kreuje słynny wokalista? – tematów do dyskusji nie
brakowało.
Okazało się, że na lekcji języka polskiego można kształcić
znajomość angielskiego, nie zaniedbując zarazem realizacji podstawy
programowej. Cechy liryki, budowa wiersza, środki poetyckie, rodzaje rymów,
zjawisko homonimii, utopijność świata przedstawionego – wszystkie te pojęcia
można omówić, wplatając równocześnie elementy nauczania języka angielskiego w
tok lekcji języka ojczystego.
Krzysztof Jaskier
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz