Imię
i nazwisko: Kinga Cholewka
Placówka:
Zespół Szkół nr 1 w Choczni
Rodzaj mobilności: kurs metodyczno-językowy: Methodology Revisited, Revitalised & Re-energised
Kraj: Malta
Czas trwania mobilności: 03.07.2017- 14.07.2017
Rodzaj mobilności: kurs metodyczno-językowy: Methodology Revisited, Revitalised & Re-energised
Kraj: Malta
Czas trwania mobilności: 03.07.2017- 14.07.2017
Moja przygoda z mobilnością
rozpoczęła się od wyboru kursu, który sprostałby moim oczekiwaniom. Po
przeglądnięciu dostępnych ofert kurs metodyczno-językowy: Methodology Revisited, Revitalised & Re-energised na Malcie
szczególnie przypadł mi do gustu i zdecydowałam się w nim uczestniczyć. Ponadto,
fakt, iż Malta jest byłą kolonią brytyjską, w której język angielski jest
drugim (po maltańskim) językiem urzędowym oraz wielka różnorodność świetnie
prosperujących szkół językowych, skumulowanych na tej małej egzotycznej wyspie
europejskiej, przyczyniły się do mojej decyzji. Nauka na Malcie to idealne
połączenie przyjemnego z pożytecznym.
Przygotowania do mobilności
rozpoczęłam od gromadzenia informacji na temat Malty, jej kultury, historii i
tradycji, dlatego czytałam liczne przewodniki turystyczne oraz przeglądałam
ciekawe strony internetowe. Pozyskane informacje wykorzystałam do stworzenia
prezentacji multimedialnej o tym państwie, które stało się krajem docelowym
wielu nauczycieli, biorących udział w projekcie. Jako koordynator placówki
organizowałam spotkania przygotowawcze dla wszystkich członków mobilności z
mojej szkoły oraz brałam udział w spotkaniach koordynatorów naszego konsorcjum.
Na bieżąco przekazywałam ważne informacje dotyczące projektu, tj. wyrobienie
karty EKUZ, wykupienie dodatkowego ubezpieczenia, wypełnienie certyfikatu
PO_WER i Course Payment Confirmation czy karty podróży. Co więcej, studiowałam
literaturę fachową związaną z metodyką nauczania języka angielskiego, gdyż była
ona moim głównym celem podróży.
Dwutygodniowy kurs
metodyczno-językowy Methodology
Revisited, Revitalised & Re-energised rozpoczęłam 3 lipca 2017 r. (w
poniedziałek) w szkole językowej ETI Executive Training Institute w St. Julians
na Malcie. Zajęcia trwały od 8.45 do 14.15 i były prowadzone przez wysoce
wykwalifikowaną trenerkę. Co więcej, były dedykowane nauczycielom języka
angielskiego i innych języków, którzy potrzebowali sobie odświeżyć a także
poznać ciekawe i innowacyjne metody oraz techniki nauczania. Tak więc, poznałam
wiele interesujących ćwiczeń na ożywienie lekcji i uczynienie ich bardziej motywującymi.
W trakcie trwania kursu zostały zaprezentowane różnorodne strony internetowe z
interesującymi ćwiczeniami do wykorzystania w klasie oraz powszechnie obecna w
szkolnictwie technologia komputerowa, która pomaga w edukacji zarówno
nauczycielom jak i uczniom. Omówiliśmy takie zagadnienia jak: blogi,
encyklopedie Wiki, style nauczania, ćwiczenia na zachęcenie uczniów do
mówienia, różnorodne dyktanda, opowiadania, piosenki i ich potencjał, symulacje i odgrywanie ról,
słownictwo, gramatykę, wymowę, idiomy, nauczanie metoda projektu, tworzenie
krzyżówek i quizów, użytkowanie tablicy interaktywnej. Wszyscy uczestnicy
aktywnie brali udział w sesjach, wymieniali się doświadczeniem i
spostrzeżeniami na omawiane tematy posługując się językiem angielskim, gdyż
grupa była wielonarodowościowa (liczyła 17 osób i byli w niej obywatele
Niemiec, Rumunii, Hiszpanii i Polski). Pracowaliśmy w parach, grupach i
indywidualnie doskonaląc poznane techniki i metody nauczania oraz umiejętności
językowe.
Umiejętności językowe doskonaliłam w
praktyce spotykając się ze studentami z innych krajów i rozmawiając z nimi o
systemach edukacyjnych panujących w ich krajach oraz o kulturze i historii. Co
więcej, język szlifowałam również na co dzień w domu, mieszkając u rodziny
maltańskiej. Rozmowy z gospodarzami, relacje z sąsiadami pokazały jak życzliwi
i serdeczni są mieszkańcy wyspy i jak wygląda ich życie. Była to dla mnie cenna
lekcja, nie tylko języka angielskiego, której nie doświadczyłabym mieszkając na
przykład w hotelu.
Maltę poznałam również turystycznie
zwiedzając przeróżne malownicze zakątki tej wyspy. Odwiedziłam stolicę Valettę,
której śródmieście zostało wpisane na listę światowego dziedzictwa kultury
UNESCO. Moją uwagę przykuła tam konkatedra św. Jana Chrzciciela z obrazem
Caravaggia, panorama na Three Cities z Upper Barrakka Gardens, Fort Św. Elma,
brytyjskie czerwone budki telefoniczne oraz klimatyczne, wąskie uliczki. Byłam
również w wiosce rybackiej Marsaxlokk na południu Malty, która mieni się
tysiącem kolorów łodzi rybackich „luzu” i w której w każdą niedzielę odbywa się
ogromny targ przyciągający nie tylko lokalnych mieszkańców, ale i turystów. Podziwiałam
grę świateł i bajecznie błękitną wodę w Blue Grotto. Wybrałam się statkiem na
jedną z maltańskich wysp Comino, gdzie obserwowałam faunę i florę Blue Lagoon.
Odpoczywałam na urokliwych plażach Golden Bay, Ghajn Tuffieha, Paradise Bay i
Mellieha Bay.
Udział w projekcie „Mobilność Kadry Edukacji
Szkolnej” był dla mnie cennym doświadczeniem. Kurs metodyczno-językowy na
Malcie wzbogacił mój warsztat pracy o innowacyjne metody nauczania i cyfrowe narzędzia
edukacyjne, zwiększające skuteczność działań oraz wpływające motywująco na
uczniów. Na pewno wykorzystam je w
nauczaniu języka angielskiego. Ponadto, nawiązałam kontakty z nauczycielami z
innych szkół, również zagranicznych, z którymi w przyszłości chciałabym wspólnie
realizować projekty. Wyjazd nie tylko
przyczynił się do podniesienia moich kompetencji zawodowych. Wypoczęta i pełna
pozytywnej energii oraz nowych pomysłów wróciłam do kraju i pracy. Bez
wątpienia była to moja życiowa przygoda, a miejsca, które odwiedziłam i ludzie,
których poznałam na zawsze zapadną mi w pamięci. Polecam każdemu taki rodzaj
projektów, bo dzięki nim mamy możliwość uczenia się przez całe życie.
Koordynator
placówki: Kinga Cholewka
Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.
OdpowiedzUsuń