Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 25 lipca 2017

SPRAWOZDANIE Z MOBILNOŚCI WIELKA BRYTANIA – LONDYN 03.07.2017 – 14.07.2017



Imię i nazwisko: Katarzyna Mużydło 
Placówka: Zespół Szkół Publicznych Nr 3 w Wadowicach
Rodzaj mobilności: kurs językowy
Kraj: Wielka Brytania – Londyn
Czas trwania mobilności: 03.07.2017 – 14.07.2017.

   W dniach od 03.07. do 14.07.2017r. uczestniczyłam w 40 godzinnym kursie języka angielskiego w szkole St Giles International w Londynie. Swoje przygotowania do wyjazdu rozpoczęłam jednak wcześniej. Początkiem lutego dokonałam wyboru kursu oraz sposobu zakwaterowania. Następnie  zakupiłam bilet lotniczy, zamówiłam katę EKUZ. Postanowiłam również przypomnieć sobie podstawowe zwroty i słownictwo języka angielskiego poprzez aplikację Duolingo oraz przeprowadziłam kilka rozmów w języku angielskim z przyjaciółka zamieszkującą Wielką Brytanię. Miesiąc przed rozpoczęciem kursu zakupiłam dodatkowe ubezpieczenie, a przed samym wyjazdem skontaktowałam się mailowo z rodziną, u której miałam zamieszkać podczas mojego pobytu w Londynie.

  2.07.2017 wylądowałam wraz z innymi uczestnikami mobilności na lotnisku Stansted. Przybycie do Londynu na dzień przed rozpoczęciem zajęć pozwoliło na zapoznanie się z komunikacją miejską, która okazała się bardzo rozbudowana. W pierwszym dniu kursu przystąpiłam do wieloetapowego testu sprawdzającego poziom umiejętności językowych. Dzięki temu zostałam przydzielona do odpowiedniej grupy językowej. Grupa okazała się w pełni międzynarodowa. W zajęciach uczestniczyli obywatele: Brazylii, Francji, Meksyku, Hiszpanii, Arabii Saudyjskiej, Japonii oraz Omanu. Zajęcia odbywały się codziennie w godzinach 9.00 – 13.00. Dwie prowadzące: Agnes z Węgier i Shineed z Anglii stosowały różnorodne metody i formy pracy, kładąc nacisk na umiejętność komunikowania się w języku angielskim. Zawsze słuchały naszych sugestii co do wyboru tematyki zajęć. Praca w 2-3 osobowych grupach powodowała konieczność ciągłego komunikowania się w języku angielskim oraz sprzyjała  zawieraniu nowych znajomości.

            Po zajęciach wspólnie z koleżankami i kolegami czas wolny poświęcaliśmy na zwiedzanie Londynu. W ciągu dwóch tygodni zobaczyłam: Big Ben, Parlament, Opactwo Westministerskie, Pałac  Buckingham, Tower Bridge, Tower of London, Tate Modern, The National Gallery, The Natural History Museum, The Science Museum, Greenwich. Mogłam obejrzeć panoramę Londynu z London Eye. Dużą atrakcją była wizyta w Muzeum Madame Tussauds. Poruszanie się po tak dużym mieście, zakupy oraz zwiedzanie pozwoliły na praktyczne korzystanie z nabytych umiejętności komunikacyjnych w zakresie języka angielskiego.

            Dni spędzone w Londynie były bardzo intensywne oraz bogate w nowe doświadczenia. Mój udział w projekcie “Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej” przyczynił się do:
- podniesienia moich kompetencji w zakresie posługiwania się językiem angielskim,
- nawiązania nowych, międzynarodowych kontaktów, poznania różnorodnych kultur,

- poznania kultury i zwyczajów życia w Wielkiej Brytanii.

Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz