Imię i nazwisko: Elżbieta Luzar-Matejko
Rodzaj mobilności: kurs metodyczno-językowy: Creative Teaching at Primary Classroom
Kraj: Wielka Brytania-Oxford
Czas trwania mobilności: 03.07.2017- 14.07.2017
W
poniedziałek (03.07.2017 r.) o godz. 9.00 rozpoczęłam zajęcia w budynku „Said
Business School University of Oxford”. Cały kurs był podzielony na kilka bloków
tematycznych, które pozwalały poznać tajniki pracy z dziećmi w szkole podstawowej
oraz pogłębić zdobyte dotąd umiejętności językowe. Po wstępnym spotkaniu w sali
konferencyjnej, nastąpił przydział do grup, zapoznanie z prowadzącą
oraz „przełamywanie pierwszych lodów” wśród uczestników mobilności. W czasie
zajęć spotkałam osoby z różnych krajów, tj.: Finlandii, Węgier, Słowacji, Czech, Niemiec, Włoch i
Słowenii.
Na kolejnych lekcjach dowiadywaliśmy się o: wpływie opowiadań i teatru na rozwój młodego człowieka, poznaliśmy brytyjskie piosenki, rymy i wierszyki, często stosowane przez nauczycieli w UK. Ponadto odwiedziliśmy publiczną szkołę podstawową – St. Anderw`s oraz zaznajomiliśmy się z najistotniejszymi zasadami komunikowania się z uczniami. Wszystko to było przeplecione ćwiczeniami doskonalącymi zdolności językowe. W drugim tygodniu pobytu mówiliśmy o roli filmu i mediów cyfrowych w nauczaniu. Wtedy też prowadząca zwracała największą uwagę na naszą wymowę i przedstawiła kilka faktów dotyczących współczesnej, brytyjskiej kultury. Poznaliśmy też program CLIL, czyli uczenie się języka angielskiego w połączeniu z innymi przedmiotami, np.: przyrodą czy historią. Omawialiśmy zalety, ale i wady zintegrowanej edukacji. Na zakończenie zapoznaliśmy się z piosenkami z repertuaru pop, które warto prezentować uczniom w szkole. Dowiedzieliśmy się też, jakie ćwiczenia są najbardziej pożądane w nauce języka angielskiego. Każdego dnia otrzymywaliśmy liczne materiały, które posłużą nam w przyszłości w naszej pracy. Poziom kursu był bardzo wysoki, a tempo pracy - szybkie. Zadania rozwiązywaliśmy w parach i drużynach, cały czas posługując się językiem angielskim. Nie było mowy o tym, aby na chwilę pomyśleć o urokach Oxfordu, gdyż cały czas musieliśmy być skupieni na treściach przedstawianych przez tutorkę i koleżanki oraz kolegów z grupy. W piątek – 14.07.2017 r., na zakończenie kursu, otrzymaliśmy dwa certyfikaty: z LAKE SCHOOL oraz z programu POWER. Nie zabrakło także podziękowań dla prowadzącej, drobnych upominków i wymiany numerów telefonów między uczestnikami kursu.
Na kolejnych lekcjach dowiadywaliśmy się o: wpływie opowiadań i teatru na rozwój młodego człowieka, poznaliśmy brytyjskie piosenki, rymy i wierszyki, często stosowane przez nauczycieli w UK. Ponadto odwiedziliśmy publiczną szkołę podstawową – St. Anderw`s oraz zaznajomiliśmy się z najistotniejszymi zasadami komunikowania się z uczniami. Wszystko to było przeplecione ćwiczeniami doskonalącymi zdolności językowe. W drugim tygodniu pobytu mówiliśmy o roli filmu i mediów cyfrowych w nauczaniu. Wtedy też prowadząca zwracała największą uwagę na naszą wymowę i przedstawiła kilka faktów dotyczących współczesnej, brytyjskiej kultury. Poznaliśmy też program CLIL, czyli uczenie się języka angielskiego w połączeniu z innymi przedmiotami, np.: przyrodą czy historią. Omawialiśmy zalety, ale i wady zintegrowanej edukacji. Na zakończenie zapoznaliśmy się z piosenkami z repertuaru pop, które warto prezentować uczniom w szkole. Dowiedzieliśmy się też, jakie ćwiczenia są najbardziej pożądane w nauce języka angielskiego. Każdego dnia otrzymywaliśmy liczne materiały, które posłużą nam w przyszłości w naszej pracy. Poziom kursu był bardzo wysoki, a tempo pracy - szybkie. Zadania rozwiązywaliśmy w parach i drużynach, cały czas posługując się językiem angielskim. Nie było mowy o tym, aby na chwilę pomyśleć o urokach Oxfordu, gdyż cały czas musieliśmy być skupieni na treściach przedstawianych przez tutorkę i koleżanki oraz kolegów z grupy. W piątek – 14.07.2017 r., na zakończenie kursu, otrzymaliśmy dwa certyfikaty: z LAKE SCHOOL oraz z programu POWER. Nie zabrakło także podziękowań dla prowadzącej, drobnych upominków i wymiany numerów telefonów między uczestnikami kursu.
Po
zajęciach natomiast, które trwały zwykle do godziny 15.00, następował czas
wolny. Spożytkowałam go na zwiedzanie miasta. Zobaczyłam liczne college, a
wśród nich najwyższy-St. Christ, jadalnie studentów i profesorów, katedry
oraz przepięknie zagospodarowane dziedzińce. Odwiedziłam też Blenheim Palace –
miejsce narodzin i życia Winstona Churchilla. Byłam również w Uniwersyteckim Ogrodzie
Botanicznym oraz odwiedziłam Bodleian Library – jedną z najstarszych bibliotek
europejskich. Nie zabrakło także czasu na spacery wąskimi uliczkami miasta
czy pobyt w parku jeleni. Podczas przejazdu piętrowym, odkrytym autobusem
dowiedziałam się o najważniejszych faktach historycznych, zabytkach i słynnych
osobach, które w przeszłości rozsławiły Oxford. Również przepiękne parki nad
rzeką Cherwell i kamienice w stylu wiktoriańskim na długo pozostaną w mojej
pamięci. Miałam również okazję wspiąć się na dwie wieże – Carfax Tower (po pokonaniu 99 schodów) oraz St. Mary. Druga z
nich przynależy do jednego z najsłynniejszych collegów. Byłam również w
księgarni – Waterstones. Jest to okrągły budynek, w którym można zakupić
książki współczesnych wydawnictw, ale nie brakuje też ponadczasowych powieści. Dodatkowo
na piętrze sklepu znajduje się urocza kawiarenka. Można w niej wypić kawę,
czytając przy okazji świeżo zakupiony egzemplarz lektury.
Dzięki
uczestnictwu w projekcie mogłam każdego dnia doskonalić swoje umiejętności
językowe. Ponadto poznałam także brytyjski system edukacji i naczelne zasady
nim rządzące. Wierzę, że udział w mobilności przyniesie
korzyści uczniom, jak i całej społeczności szkoły, w której pracuję.
Opracowała:
Elżbieta Luzar-Matejko
Koordynator:
Kinga Cholewka
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz