Łączna liczba wyświetleń

poniedziałek, 31 lipca 2017

Sprawozdanie z mobilności - p. Ewelina Bratek

Imię i nazwisko: Ewelina Bratek
Placówka: Zespół Szkół Nr 1 w Choczni
Rodzaj mobilności: kurs metodyczno – językowy: The playground Classroom Methodology at Primary
Kraj: Malta
Czas trwania mobilności: 03.07.2017 – 14.07.2017


       W dniach 03.07.2017 – 14.07.2017 uczestniczyłam w kursie metodycznym The playground Classroom Methodology at Primary w szkole językowej ETI Executive Training Institute . Przygotowania do wyjazdu poprzedzały spotkania z koordynatorem naszej placówki,  na których omawiane były kwestie formalne związane z wyjazdem, cele i założenia samego kursu, a także  odbyło się spotkanie, na którym uczestnicy prezentowali informacje dotyczące krajów, które wybrali na miejsce swojego kursu.
         Pierwszego dnia  zajęć  zostaliśmy  przydzieleni do poszczególnych grup i po  zapoznaniu się przystąpiliśmy do pracy. Szybko okazało się, że wielonarodowościowa grupa, do której trafiłam to nauczyciele o dużym doświadczeniu zawodowym z czego bardzo się ucieszyłam. Miałam przyjemność wymieniać się doświadczeniem  i współpracować z nauczycielami z Turcji, Bułgarii, Rumunii, Portugalii, Czech, Słowacji.
        Forma zajęć, prowadzonych przez angielkę Sarah Nakel, była świetna gdyż nie opierała się tylko na teorii,  ale również  na praktycznym zastosowaniu wielu ćwiczeń, gier i zabaw językowych, nagrań wideo oraz Inretnetu, uczeniu języka poprzez projekty. Większość z omawianych  metod  testowaliśmy podczas zajęć, aby wiedzieć jak wprowadzać je na naszych własnych lekcjach – było to oczywiście dodatkową szansą na wymienianie  poglądów  oraz na poszerzenie naszych umiejętności językowych, gdyż cały czas porozumiewaliśmy się w języku angielskim. Podczas zajęć korzystaliśmy z wielu materiałów dodatkowych przygotowanych przez prowadzącą. Sarah dzieliła się z nami swoim doświadczeniem, mieliśmy nawet okazję obejrzeć nagrania z jej lekcji i zobaczyć jak dzieci reagują na różne metody nauczania. Po każdym ćwiczeniu dyskutowaliśmy o jego plusach i minusach, dzieliliśmy się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami – była to również okazja aby lepiej się poznać i oczywiście doskonalić umiejętności językowe.



         Po zajęciach nadchodził czas na zwiedzanie i wypoczynek. Celem mojej pierwszej wycieczki była Valletta, stolica Malty , która  znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO  oraz została wybrana Europejską Stolicą Kultury na rok 2018.  W mieście znajduje się wiele kościołów, muzea, pałace, fort Saint Elmo i przepiękne ogrody Lower Barrakka Gardens  oraz Upper Barrakka Gardens. Zauroczona obecną stolicą Malty postanowiłam udać się również do Mdiny – dawnej stolicy. Jest to miasto położone na wzgórzu skąd można podziwiać  całą wyspę. Miasto cechuje się wąskimi, urokliwymi, cichymi uliczkami. Jest to przepiękne miejsce gdzie można odpocząć od codziennego zgiełku i hałasu.


Kolejnymi miejscami, które odwiedziłam to  jaskinia  Blue Grotto i misateczko rybackie Marsaxlokk. Jaskinia Blue Grotto  swoją nazwę zawdzięcza błękitnej poświacie, jaka powstaje kiedy promienie słoneczne wpadają do jej wnętrza. Woda wokół jaskini jest krystalicznie czysta i podczas rejsu  nawet w najgłębszych miejscach zobaczyć można dno. Wybrałam się również na rejs na sąsiednią wyspę Comino, której główną atrakcją jest Błękitna Laguna oraz odpoczywałam na plażach takich  jak Mellieha Bay, Golden Bay, Tuffieha Bay czy St. George Bay.



          Wyjazd na kurs metodyczny był bardzo pomocnym i ciekawym doświadczeniem. Dzięki niemu zawarłam wiele nowych znajomości z ludźmi z innych krajów, mogłam rozwijać swoje umiejętności językowe i dydaktyczne, a także miałam możliwość poznać kulturę i piękno Malty. Biorąc pod uwagę fakt, iż człowiek uczy się przez całe życie polecam taki wyjazd każdemu.


Koordynator placówki: Kinga Cholewka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz