Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 25 lipca 2017

Na naukę nigdy nie jest za późno - sprawozdanie z kursu językowego

 Imię i nazwisko: Małgorzata Jenejová

Placówka: Zespół Szkół Publicznych nr 3 w Wadowicach
Rodzaj mobilności: kurs językowy.
Kraj: Wielka Brytania, Londyn
Szkoła : St Giles International
Czas trwania mobilności: 03.07.2017- 14.07.2017.


               Moją przygodę z Londynem  rozpoczęłam od kursu znajomości języka angielskiego dla początkujących. Było to dla mnie duże wyzwanie, gdyż nigdy nie miałam możliwości uczenia się tego języka. Doskonaliłam zdobyte na kursie umiejętności, ucząc się samodzielnie za pomocą aplikacji Duolingo. Długo nie umiało do mnie dotrzeć, że dzieje się to naprawdę i przygotowuję się do wyjazdu na mobilność w Londynie. Zarezerwowanie lotu i zakup biletu na samolot utwierdził mnie w przekonaniu ,że dzieje się to naprawdę.

Jadąc na kurs chciałam przede wszystkim nauczyć się podstaw, osłuchać z językiem i sprawdzić poziom moich umiejętności w praktycznym użyciu. Miałam nadzieję poznać również nowy dla mnie kraj, jego kulturę, obyczaje i krajobrazy oraz ludzi z innych krajów.
W poniedziałek zajęcia rozpoczęły się od pisemnego testu umiejętności językowych, rozmowy po angielsku z jednym z nauczycieli szkoły i przydziału do grup.
Wbrew moim oczekiwaniom, dostałam się do grupy A1, czyli moja samodzielna praca przyniosła efekty. Uczyłam się w grupie wielokulturowej. Wśród studentów byly: Turczynka, Argentynka, Brazylijka, Węgierka, Tajwanka, Wietnamka, trzy Polki oraz chłopak z Arabii Saudyjskiej. Lekcje odbywały się w godzinach od 9.00 do 12.50. W ciągu dwóch tygodni miałam czterech nauczycieli: Angielkę Jo, Węgierkę Agnes, Niemkę Evę i Szkota Alistera. Wszyscy byli bardzo sympatyczni i wyrozumiali. Świetnie wyjaśniali zagadnienia i pomagali w razie potrzeby. Dużo rozmawialiśmy o swoich krajach, obyczajach, pogodzie, zainteresowaniach. W piątkę, na podsumowanie pierwszego tygodnia kursu pisaliśmy test z gramatyki i słownictwa oraz indywidualnie rozmawialiśmy z nauczycielem.

Po zajęciach przychodził czas na zwiedzanie. Duże wrażenie wywarło na mnie londyńskie metro. Dzięki doskonałemu systemowi informacji, można bez trudu poruszać się po mieście.
         Zobaczyłam: Big Bena, Parlament, Opactwo Westministerskie, Pałac  Buckingham,  The National Gallery, The Natural History Museum, The Science Museum, Muzeum Scherlocka Holmesa oraz Greenwich. Niezapomniane wrażenia wywarła na mnie panorama Londynu widziana z London Eye. Miałam to szczęście, że w tym samym czasie rozgrywany był Wielkoszlemowy Turniej Tenisowy w Wimbledonie. Choć osobiście nie  oglądałam meczów to atmosfera i wygląd tego miasteczka długo będę wspominać.  Dużo spacerowałam londyńskimi ulicami, obserwowałam Anglików i poznawałam ich zwyczaje.
Są bardzo przyjaznymi ludźmi, kulturalnymi, chętnymi do pomocy. Zaskoczyła mnie ich otwartość. Mieszkałam wraz z koleżanką u rodziny. Gospodarze okazali się bardzo życzliwi, interesowali się naszym dniem codziennym. Wspólne rozmowy pozwalały mi przełamać barierę językową i wzbogacały moje słownictwo. Przekazałam im materiały promujące Małopolskę .
Czas spędzony w Anglii szybko minął. Na zakończenie kursu otrzymałam certyfikat potwierdzający moje umiejętności. Zdobyte doświadczenia wykorzystam w pracy zawodowej i chętnie podzielę się nim z koleżankami i kolegami ze swojej szkoły.
Na naukę nigdy nie jest za późno.
Małgorzata Jenejová
Koordynator placówki: Iwona Majkowska - Kochan

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz