Łączna liczba wyświetleń

czwartek, 13 lipca 2017

Sprawozdanie - dyr. PP nr 2 p. Teresa Adamik

Sprawozdanie z pobytu w Irlandii w ramach Projektu edukacyjnego Gminy Wadowice „Podniesienie jakości i efektywności pracy szkół  i przedszkoli z terenu Gminy Wadowice poprzez rozwijanie kadry edukacji szkolnej” realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój ( PO WER) w ramach projektu „ Mobilność kadry edukacji szkolnej” którego beneficjentem jest Fundacja Rozwoju Sytemu Edukacji.


Nazwisko i imię: Adamik Teresa
Miejsce kursu: Irlandia, Cork

Zdjęcie użytkownika Teresa Adamik.
         Od 1.05.2017 r. do 12.05. 2017 r. uczestniczyłam w intensywnym kursie językowym (26 godzinnym) w Irlandii w Cork. Kurs realizowałam w szkole językowej ACET, 16 St. Patrick’s Place, Wellington House, Wellington Rd, Cork, Irlandia. W pierwszym tygodniu grupa językowa liczyła 5 osób: Włoszka, Brazylijka, Japonka oraz 2 Polki, a w drugim tygodniu dołączyła do nas Brazylijka  i Francuzka. 
W czasie realizacji projektu podniosłam poziom swoich umiejętności językowych poprzez udział w zajęciach językowych, porozumiewanie się językiem  angielskim z Irlandczykami, oraz z innymi uczestnikami kursu językowego. Zwiększyłam poziom wiedzy wzbogacając słownictwo, stosowanie struktur gramatycznych, poprawiłam skuteczność komunikacji w mowie i piśmie, doskonaliłam umiejętność słuchania ze zrozumieniem oraz  reagowania językowego. 
Propagowałam realizowany projekt poprzez zawieszenie plakatu w szkole językowej, rozmowę z uczestnikami kursu o głównych założeniach i celach mobilności.
W czasie pobytu w Irlandii poznawałam ten kraj uczestnicząc w wycieczkach zorganizowanych oraz samodzielnie. Odwiedziłam miasto portowe Kinsale, Blarney w którym zwiedziłam ruiny zamku oraz piękne ogrody. Największą atrakcją była jednak wycieczka na Clifs of Moher, gdzie podziwiałam piękno przyrody i niezapomniane widoki. Zwiedziłam również miasto Cork pieszo oraz autobusem wycieczkowym, zobaczyłam ciekawe miejsca, zabytki oraz charakterystyczne budowle.
Nawiązałam kontakty międzynarodowe z uczestnikami kursu językowego poprzez wymianę adresów e-mail oraz kontakt na profilach społecznościowych. Podczas pobytu spotykałam się z nimi w różnych miejscach, gdzie prowadziłam rozmowy w języku angielskim dzieląc się informacjami na temat mojego kraju oraz słuchając ciekawostek o innych krajach nie tylko europejskich.
Przekazałam wiele ciekawych informacji o naszym kraju, jego położeniu geograficznym oraz kulturze, historii oraz tradycji i zwyczajach. Nabyłam wiedzę o tradycji i kulturze innych państw z całego świata, słuchałam rozmów w ich językach narodowych. 
2 tygodniowy pobyt w Irlandii przyniósł mi wiele korzyści, miałam możliwość doskonalenia zawodowego w formie, z której dotychczas nie korzystałam. Wyposażyłam się w podstawowe umiejętności językowe, które pozwolą mi na wzbogacenie zajęć z dziećmi, nabrałam pewności w wymowie języka angielskiego oraz udoskonaliłam umiejętność słuchania ze zrozumieniem, co pozwoli mi na czytanie materiałów w języku angielskim. Po powrocie przygotowałam prezentację multimedialną o Irlandii, którą przedstawiłam pracownikom oraz dzieciom dzieląc się zdobytą wiedzą i doświadczeniem z pracownikami, którzy nie przystąpili do mobilności. Propaguję wielokulturowość i zainteresowanie współczesną Europą podczas zajęć dydaktycznych i wychowawczych z przedszkolakami. Udział w projekcie zmotywował mnie do dalszego samorozwoju zawodowego i podejmowania działań na rzecz edukacji międzykulturowej i uczenia się przez całe życie poprzez uczestniczenie w indywidualnych lekcjach języka angielskiego raz  tygodniu. Jako dyrektor przedszkola pragnę wyposażyć się w niezbędne umiejętności językowe w celu stałego aktualizowania wiedzy i poznawania dobrych praktyk     z najnowszych nurtów edukacji w Europie. Od września 2017 roku w przedszkolu będzie realizowana innowacja pedagogiczna „ Przedszkolak w Europie”, w trakcie której przedszkolaki poznają różne państwa europejskie, będą podejmowane działania odpowiadające współczesnym wyzwaniom dla edukacji w tym uczeniu tolerancji, otwartości na inne kultury, narody i wartości europejskie. Będziemy promować uczenie się języków obcych i poznawania wiedzy o zjednoczonej Europie w środowisku lokalnym oraz upowszechniać dobre praktyki w edukacji.
Podsumowując: udział w projekcie przyniósł mi wiele korzyści, szczególnie nabrałam pewności w mowie w języku angielskim. Przekonałam się, że warto inwestować w rozwój osobisty i zawodowy i nie przestawać pracować nad własnym doskonaleniem i podnoszeniem kompetencji. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz