W dniach od 18.06.2017 r. do 02.07.2017 r. w ramach
projektu „Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej” uczestniczyłam w wyjeździe
zagranicznym, którego głównym celem było podjęcie nauki w szkole językowej oraz
posługiwanie się językiem obcym (angielskim) w pracy i w codziennych sytuacjach
życiowych.
Przygotowania do wyjazdu polegały na
nawiązaniu współpracy z firmą Glossa, która pomogła w
pierwszych kontaktach z wybraną przeze mnie szkołą językową oraz rodziną, w której zaplanowane
zostały noclegi i żywienie. Należało też odpowiednio wcześniej dokonać zakupu
biletu lotniczego. Przed wyjazdem podjęłam się
także samokształcenia w zakresie posługiwania się językiem angielskim i zakupiłam pomoce w postaci nagrań z
rozmówkami i fiszek.
Wylot bezpośrednio z Krakowa do Dublina miał
miejsce 18 czerwca o godzinie 11.40 Po niespełna trzech godzinach lotu wraz z
drugą uczestniczką mobilności byłyśmy już
w Dublinie. Tam czekały na nas kolejne wyzwania tj. jak odnalezienie
właściwego stanowiska autobusu nr 16 oraz zakup biletu, z czym poradziłyśmy sobie
doskonale. Po kolejnych dwóch godzinach podróży busem dotarłyśmy do miejsca
noclegowego gdzie przywitała nas uśmiechem Pani Merry Sommers i przedstawiła
pozostałych członków rodziny tj. wnuki, zięcia oraz zamieszkującego tam
studenta z Arabii Saudyjskiej. Na piętrze czekał na nas przytulny i bardzo
czysty pokój. Każde z pomieszczeń miało zamieszczoną informację na temat jego
użytkowania , oczywiście w języku angielskim.
Korzystając ze
sprzyjającej aury jeszcze tego samego dnia odbyłyśmy spacer po najbliższej
okolicy, którą prócz ciągu domków
jednorodzinnych stanowią rozległe parki i boiska sportowe.
Następnego dnia wczesnym rankiem, po
wspólnym z Panią Merry śniadaniu udałyśmy się do Dublin School CES czyli Centre
of English Studies, gdzie po napisaniu testu z języka angielskiego nastąpił
podział uczestników szkolenia na grupy oraz odbyło się krótkie spotkanie
ogólnoorganizacyjne, w którym
przedstawiono nam najważniejsze osoby pracujące w szkole i służące pomocą w
razie zaistniałych problemów. Po
zebraniu rozeszliśmy się do wskazanych grup i w ten to właśnie sposób znalazłam
się w grupie dziesięciu studentów; czterech Brazylijczyków, dwóch Chińczyków,
jednego Hiszpana, Włocha,, mieszkańca Arabii Saudyjskiej oraz Koreanki, z
którymi dane mi było uczyć się języka angielskiego.
Codzienne zajęcia w szkole składały się z
dwóch modułów, tj. dwóch godzin gramatyki i 2 godzin konwersacji. Mój kurs obejmował 20 godzin tygodniowo, a
łącznie 40 godzin. Podczas zajęć nauczyciele wykorzystywali różnorodne metody
pracy m.in: grafy, schematy, obrazy, burzę mózgu, metody aktywizujące,
pobudzające do myślenia, sprzyjające koncentracji uwagi. Dominującą forma pracy
na zajęciach była praca w zespołach dwu, trzy, czteroosobowych co pozwalało
lepiej i uważniej słuchać się nawzajem. Liczne
ćwiczenia, karty pracy, zakupiony w szkole podręcznik oraz systematyczne
zadania domowe sprzyjały utrwalaniu zdobytych wiadomości i umiejętności
językowych. Prowadzący zajęcia , których podczas mojego pobytu w szkole
poznałam aż sześcioro, charakteryzowali się bogatym doświadczeniem zawodowym,
umiejętnościami pedagogicznymi oraz charyzmą.
Po zajęciach bardzo chętnie uczestniczyłam w programie
organizowanym przez szkołę w godzinach popołudniowych, których głównym celem
było rozwijanie umiejętności konwersacji w gronie studentów, podczas wspólnego
zwiedzania miasta i wybrzeża, poznawania irlandzkiego tańca i lokalnych potraw. Wspólnie z grupą
zwiedziłam Dublin i najważniejsze jego zabytki tj. Dublin Castel, St. Patrick’s
Cathedral, Trinity College , Guinnes Storehouse, oraz podziwiałam piękne mosty na rzece Liffey.
W dniach wolnych od zajęć pogłębiałam wiedzę
o kraju w którym przebywam, podróżując z irlandzkim biurem turystycznym na Cliffs of
Moher , do miasteczka Galloway oraz do Belfastu.
Udział w projekcie, a przede wszystkim w
wyjeździe do szkoły językowej w Irlandii był dla mnie ogromnym wyzwaniem, a zarazem szansą na rozwój zawodowy i
osobisty. Pozwolił na przełamanie
bariery językowej i swobodne posługiwanie się językiem na poziomie podstawowym.
Zdobyte wiadomości i umiejętności językowe, jak również
pozyskane kontakty międzynarodowe, będą bardzo przydatne w mej pracy zawodowej.
Opracowała: Elżbieta
Potoczny
Koordynator placówki: Marta Śliwa
Koordynator placówki: Marta Śliwa
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz