Łączna liczba wyświetleń

wtorek, 18 lipca 2017

Sprawozdanie z wyjazdu p. Elżbiety Potoczny

        W dniach  od 18.06.2017 r.  do 02.07.2017 r. w ramach projektu „Mobilność Kadry Edukacji Szkolnej” uczestniczyłam w wyjeździe zagranicznym, którego głównym celem było podjęcie nauki w szkole językowej oraz posługiwanie się językiem obcym (angielskim) w pracy i w codziennych sytuacjach życiowych.

       Przygotowania do wyjazdu polegały na nawiązaniu współpracy z firmą Glossa, która pomogła  w pierwszych kontaktach z wybraną przeze mnie szkołą  językową oraz rodziną, w której zaplanowane zostały noclegi i żywienie. Należało też odpowiednio wcześniej dokonać zakupu biletu lotniczego. Przed wyjazdem podjęłam się  także samokształcenia w zakresie posługiwania się językiem angielskim  i zakupiłam pomoce w postaci nagrań z rozmówkami i fiszek.
    Wylot bezpośrednio z Krakowa do Dublina miał miejsce 18 czerwca o godzinie 11.40 Po niespełna trzech godzinach lotu wraz z drugą uczestniczką mobilności byłyśmy już  w Dublinie. Tam czekały na nas kolejne wyzwania tj. jak odnalezienie właściwego stanowiska autobusu nr 16 oraz zakup biletu, z czym poradziłyśmy sobie doskonale. Po kolejnych dwóch godzinach podróży busem dotarłyśmy do miejsca noclegowego gdzie przywitała nas uśmiechem Pani Merry Sommers i przedstawiła pozostałych członków rodziny tj. wnuki, zięcia oraz zamieszkującego tam studenta z Arabii Saudyjskiej. Na piętrze czekał na nas przytulny i bardzo czysty pokój. Każde z pomieszczeń miało zamieszczoną informację na temat jego użytkowania , oczywiście w języku angielskim.
Korzystając ze sprzyjającej aury jeszcze tego samego dnia odbyłyśmy spacer po najbliższej okolicy, którą  prócz ciągu domków jednorodzinnych stanowią rozległe parki i boiska sportowe.                            
    Następnego dnia wczesnym rankiem, po wspólnym z Panią Merry śniadaniu udałyśmy się do Dublin School CES czyli Centre of English Studies, gdzie po napisaniu testu z języka angielskiego nastąpił podział uczestników szkolenia na grupy oraz odbyło się krótkie spotkanie ogólnoorganizacyjne, w którym przedstawiono nam najważniejsze osoby pracujące w szkole i służące pomocą w razie zaistniałych problemów.  Po zebraniu rozeszliśmy się do wskazanych grup i w ten to właśnie sposób znalazłam się w grupie dziesięciu studentów; czterech Brazylijczyków, dwóch Chińczyków, jednego Hiszpana, Włocha,, mieszkańca Arabii Saudyjskiej oraz Koreanki, z którymi dane mi było uczyć się języka angielskiego.
    Codzienne zajęcia w szkole składały się z dwóch modułów, tj. dwóch godzin gramatyki i 2 godzin konwersacji.  Mój kurs obejmował 20 godzin tygodniowo, a łącznie 40 godzin. Podczas zajęć nauczyciele wykorzystywali różnorodne metody pracy m.in: grafy, schematy, obrazy, burzę mózgu, metody aktywizujące, pobudzające do myślenia, sprzyjające koncentracji uwagi. Dominującą forma pracy na zajęciach była praca w zespołach dwu, trzy, czteroosobowych co pozwalało lepiej i uważniej słuchać się nawzajem.  Liczne ćwiczenia, karty pracy, zakupiony w szkole podręcznik oraz systematyczne zadania domowe sprzyjały utrwalaniu zdobytych wiadomości i umiejętności językowych. Prowadzący zajęcia , których podczas mojego pobytu w szkole poznałam aż sześcioro, charakteryzowali się bogatym doświadczeniem zawodowym, umiejętnościami pedagogicznymi oraz charyzmą.
      Po zajęciach  bardzo chętnie uczestniczyłam w programie organizowanym przez szkołę w godzinach popołudniowych, których głównym celem było rozwijanie umiejętności konwersacji w gronie studentów, podczas wspólnego zwiedzania miasta i wybrzeża, poznawania irlandzkiego tańca  i lokalnych potraw. Wspólnie z grupą zwiedziłam Dublin i najważniejsze jego zabytki tj. Dublin Castel, St. Patrick’s Cathedral, Trinity College , Guinnes Storehouse, oraz  podziwiałam piękne mosty na rzece Liffey.
   W dniach wolnych od zajęć pogłębiałam wiedzę o kraju w którym przebywam, podróżując z  irlandzkim biurem turystycznym na Cliffs of Moher , do miasteczka Galloway oraz do Belfastu.
    Udział w projekcie, a przede wszystkim w wyjeździe do szkoły językowej w Irlandii był dla mnie ogromnym wyzwaniem,  a zarazem szansą na rozwój zawodowy i osobisty. Pozwolił na  przełamanie bariery językowej i swobodne posługiwanie się językiem na poziomie podstawowym. Zdobyte wiadomości i umiejętności językowe, jak również pozyskane kontakty międzynarodowe, będą bardzo przydatne  w mej pracy zawodowej.

Opracowała: Elżbieta Potoczny
Koordynator placówki: Marta Śliwa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz